Takeover

فرصت چشمگیر بخش استوری اینستاگرام برای بازاریابی شبکه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : طاده آلکسانی (نویسنده مهمان) - ۲۹ دی ۱۳۹۵

اگرچه بخش “استوری” اینستاگرام مدت کوتاهی است که راه افتاده است اما به یکی از مهمترین روش های بازاریابی در اینستاگرام تبدیل شده است. در این میان بعد از گذشت چند ماه و رونق گرفتن این ویژگی در میان کاربران ایرانی، ویژگی مهمی در این کمپین بازاریابی یعنی تصدی اکانت‌ها یا همان Account Takeovers نادیده گرفته شده است.

اگر درباره Takeover اطلاعاتی ندارید می‌توان آن را اینگونه برای شما تعریف کرد: Takeoverها اساسا شخصیت‌های تاثیرگذاری هستند که در آن کاربران در استوری یکدیگر ظاهر می‌شوند. تمام کاری که شما در این روش باید انجام دهید این است که به اکانت دوست‌تان یک عکس یا ویدئو ۱۰ ثانیه ای از خودتان بفرستید و دوستتان آن را آپلود کنند. همین کار توسط دوستت‌ان انجام می‌شود و شما آن را آپلود می کنید.

takeovers

اگر هنوز متوجه این موضوع نشده‌اید، می‌توانیم آن را اینگونه توصیف کنیم : “Takeover” را می‌توان به مصاحبه دعوت کردن از یک فرد مهم و معروف در پادکستتان و یا حتی پست کردن عکس سلفی به همراه یک فرد مشهور دانست! خواه شما اکانت تجاری داشته باشید، خواه شخصی ، تمام همکاری‌های “تصدی” برای شما برد به همراه خواهد داشت.

به عنوان مثال یک رستوران و یک سالن بدن‌سازی را در نظر بگیرید. گرچه شاید این دو به هم ربطی نداشته باشند و تصور داشتن تصدی بین آن دو محال باشد، اما این گونه نیست. باشگاه می تواند برای رستوران ویدئو کوتاهی با محتوای داشتن زندگی سالم با ورزش را بفرستد و رستوران هم در ازای این Takeover محتوایی، با تاکید بر غذاهای سالم بفرستد. می‌بینید که در اینجا یک برندینگ ساده ولی سودآور رخ داد! بیشتر به تصدی‌ها توجه کنید، خواه با یک اکانت میلیونی باشد و یا خواه با یک شرکت تجاری و حتی با دوست نزدیکتان؛ همان طور که قبلا گفته شد این یک رابطه برد-برد خواهد بود.

در مرکز همه این اتفاق ها، موفقیت در این کمپین به این بستگی دارد که شما ارتباطات قوی، توانایی تولید محتوا و زبانی صریح داشته باشید تا بتوانید بیشترین سود را از آن ببرید. ایده‌هایتان در رابطه با تصدی با افراد مختلف توسط برند‌ها و نحوه ارتباط با اکانت‌های دیگر را برایمان بفرستید و در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

اگر مشتاق هستید در مورد بازاریابی شبکه های اجتماعی بیشتر بدانید همین حالا در خبرنامه بلاگ‌اد عضو شوید

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

طاده آلکسانی (نویسنده مهمان)

تصميم گرفته بودم که بعد از كنكور، براى شروع استارتاپم برنامه ريزي كنم كه توى چند ماه بتونم شروعش كنم. اكنون ٦-٧ ماه مى گذرد و من انبوهى از مطالب رو در رابطه با ماركتينگ و مخصوصاً از نوع ديجيتالش مطالعه كردم و به اون علاقه مند شدم. ماركتينگ يكى از اركان مهم هر استارتاپ است. اما براى دونستنش نيازى به MBA نيست! پس از همين حالا و دنياى بى‌پايان اينترنت شروع كنيد به يادگيرى.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “فرصت چشمگیر بخش استوری اینستاگرام برای بازاریابی شبکه های اجتماعی
  1. محمد عربگری
    بهمن ۳, ۱۳۹۵ — ۹:۰۲ ق.ظ

    خیلی مطلب خوبی بود طاده جان،
    حتما ادامه بده.

  2. محمد محمدزاده
    بهمن ۲۰, ۱۳۹۵ — ۱۰:۳۲ ق.ظ

    خیلی مطلب عالی بود… تا حالا از این دیدگاه به استوری اینستا نگاه نکرده بودم.

  3. سهیل
    بهمن ۲۰, ۱۳۹۵ — ۱۱:۱۷ ق.ظ

    مطلب خوبی بود ممنون

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !