instagram-algorithm

چگونه در اینستاگرام بیشتر دیده شویم؟ (بررسی الگوریتم‌های اینستاگرام)

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : مهدی شیرانی (نویسنده مهمان) - ارسال شده در

امروزه بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یک علم و تخصص شده است به طوری که این موقعیت شغلی به تازگی جای خود را در شرکت های بزرگ ایرانی باز کرده است.

تصور غلطی که در این زمینه بین عده‌ای محدود از کارشناس دیجیتال مارکتینگ وجود دارد، این است که وظیفه بازاریاب شبکه‌های اجتماعی صرفا آپدیت کردن و بروزرسانی صفحات و کانال های شرکت است اما باید گفت این وظیفه، کمترین وظیفه یک بازاریاب شبکه‌های اجتماعی است.

علم بازاریابی در شبکه های اجتماعی شامل قسمت های تحلیل، بهینه سازی، کاربر شناسی، تفکر طراحی و غیره است که درباره‌ی هر یک از قسمت‌های ذکر شده میتوان در حد یک کتاب نوشت!

regram in instagram

تحقیقات نشان داده است تعداد و نرخ دفعات موردپسند واقع شدن و همچنین درج نظرات در پست‌های اینستاگرام به طور قابل توجهی از دیگر شبکه‌های اجتماعی بیشتر است. همین دلیل نشان دهنده اهمیت بازاریابی در اینستاگرام است.

اما اینستاگرام هم مانند هر نرم افزار دیگری قوانین و الگوریتم‌های خاص خود را دارد که با پیروی از آنها میتوان نتیجه بهتری از این شبکه اجتماعی گرفت. شاید پست‌های مختلفی را در قسمت اکسپلور اینستاگرام دیده باشید یا حتی شاید با جستجوی هشتگی ۹ پست که به صورت ثابت در قسمت TOP POST قرار می‌گیرند را دیده باشید و این سوال برایتان پیش آمده باشد که چگونه پست‌های صفحه‌ی‌ خود را در این قسمت منتشر کنیم.

در این مقاله قصد داریم راه‌های افزایش بازدید پست‌ها را در اینستاگرام از طریق بهینه سازی صفحه بر اساس الگوریتم‌ها و قوانین اینستاگرام مورد بررسی قرار دهیم.

اهمیت این بحث را این گونه شرح می‌دهم که این الگوریتم‌ها مشخص می‌کند پست‌ها و استوری‌ها تا چه زمانی و تا چه حدی در دید سایر افراد که صفحه ما را فالو نکرده‌اند قرار گیرد.

عوامل تاثیر گذار در استفاده حداکثری از پتانسیل دیده شدن پست‌ها در اینستاگرام

میزان تعاملات مخاطبان:

یکی از مهم ترین عوامل بیشتر دیده شدن در اینستاگرام میزان تعاملات (لایک‌ها و کامنت) کاربران بر روی پست‌ها است. الگوریتم این قسمت به این صورت است که هر چقدر میزان تعاملات (engagement) مخاطبان در پست در زمان کوتاه‌تر بیشتر باشد، پست بیشتر دیده می‌شود.

مدت زمان مشاهده پست:

مدت زمان بیشتری که کاربران روی یک پست صرف می‌کنند باعث می‌شود آن پست بیشتر دیده شود. البته این به این معنا نیست که از پست‌های طولانی استفاده کنیم تا کاربران زمان بیشتری را صرف مطالعه پست‌مان کنند.

تعداد طرفداران همیشگی:

طرفداران همیشگی کسانی هستند که معمولا پست‌های شما را لایک می‌کنند‌، کامنت می‌گذارند یا دایرکت می‌فرستند و در یک کلام به پست‌ها واکنش نشان می‌دهند. هر چقدر تعداد این افراد در پیج شما بیشتر باشد اینستاگرام پروفایل و پست‌های شما را ارزشمند‌تر تلقی می‌کند.

time.social.share

زمان ارسال پست:

هر چقدر پست های شما جدیدتر باشد، بهتر دیده می‌شوید. همه می‌خواهند بدانند که برای بیشتر دیده شدن پست‌ها و درگیر کردن هرچه بیشتر مخاطب‌شان، چه زمانی را برای آپلود پست‌ها انتخاب کنند.

مقاله مرتبط:

بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین و بدترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

موضوع پست‌ها:

سبک و موضوع واحد پست‌ها و پیج شما در بهتر دیده شدن توسط کاربران هدف تاثیرگذار است. مثلا اگر مطالب پیج شما حول محور ورزش باشد پست‌های شما به کاربرانی که نسبت به پست‌های ورزشی واکنش نشان داده‌اند نمایش داده می‌شود.

میزان جستجوی پروفایل شما :

میزان جستجوی پیج شما توسط افراد باعث توجه بیشتر اینستاگرام به پیج شما می‌شود و پست‌های شما بیشتر در دید کاربران قرار خواهد گرفت.

تمام این موارد به صورت تجربی به دست آمده و اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه دارید در قسمت نظرات با دیگران به اشتراک بگذارید همچنین در قسمت دوم این مقاله راه‌های عملی برای بهبود در معیار‌های فوق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

مهدی شیرانی (نویسنده مهمان)

حدود ۴ سالی ست که در زمینه بازاریابی در شبکه های اجتماعی فعالیت دارم و در این مدت مشاور و مجری کمپین های مختلف برند های بزرگ ایرانی بوده ام . در حال حاظر مدیر توسعه کسب و کار یک شرکت معتبر در زمینه آی تی هستم. خوش حال میشوم معدود علم خود را در این زمینه با دیگران به اشتراک بگذارم.

تبلیغات

۴ دیدگاه در رابطه با “چگونه در اینستاگرام بیشتر دیده شویم؟ (بررسی الگوریتم‌های اینستاگرام)
  1. سهیل
    ۲۲ آذر ۱۳۹۶ — ۱۲:۴۱

    مرسی مهدی جان 👌

    ممنون از مطلب خوبت، واقعا افزایش اینگیجمنت بیشتر مسائل رو حل میکنه اما همونجور که خودت گفتی، موضوع کلی، زمان پست، لایک و… جزء جزء ی هستند که برای اینگیجمنت بیشتر باید بهشون توجه کرد.

    نظرت در مورد استوری چیه. من هنوز ارتباطی تو الگوریتم اکسپلورر باهاش نمیبینم؟

    • مهدی شیرانی
      ۲۳ آذر ۱۳۹۶ — ۱۲:۰۷

      ممنونم از حسن نظر و انرژی مثبتتون
      اینستاگرام برای استوری فاکتور هایی مثل نرخ خروج، نرخ بازدید در زمان کوتاه و… رو در نظر میگیره علاوه بر اینها تجربه شخصی من نشون داده که قرار دادن هشتگ و لوکیشن روی بیشتر دیده شدن استوری تاثیر زیادی میگذاره
      سپاسگزارم از توجهتون🙏🏻🌺

  2. داوود دهقان
    ۲۳ آذر ۱۳۹۶ — ۲۲:۴۴

    مهدی جان مطلب بسیار جالبی بود، ممنون که وقت گذاشتی و با ما به اشتراک گذاشتیش.
    موفق باشی

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

ترند‌های رسانه اجتماعی که در سال ۲۰۱۸ رشد خواهند کرد

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در

social.share

بهترین و بدترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در