download

آیا محتوای شما ارزش دانلود کردن دارد؟

بازاریابی محتوا - نویسنده : حامد فردوس‌آرا - ۲۰ دی ۱۳۹۴

موفقیت استراتژی شما در بازاریابی محتوا تابع عوامل مختلفی است که برای رسیدن به آن باید تمام اجزا به درستی حرکت نمایند. ملاحظات نشان می دهد که تنها ۳۰ درصد از بازاریابان محتوا در مدل (B2B) اعلام نموده اند که این روش از بازاریابی برای آن ها موثر واقع شده است؛ بنابراین زمان بازتعریف و ارزیابی تمام اجزای حرکت این استراتژی است که مهم ترین آن بخش خروجی قیف تولید محتواست.

در ابتدا به پیش زمینه ای اشاره خواهیم نمود، قیف بازاریابی محتوا دارای سه بخش اساسی است. بخش اول که در بالاترین نقطه واقع شده است مقالاتی است که برای انتشارات خارجی ارسال می کنید، بخش میانی قیف دقیقا جایی است که شرکت شما در آن حضور دارد و اینکه شرکت شما دقیقا چیست و چه چیزی کاربران را مجذوب کسب و کار شما می کند.

بخش سوم قیف محتوا نیز محتوایی است که سبب موفقیت در فروش محصولات یا خدمات شما می شود. این دست از محتوا معمولا باعث محدود کردن مخاطبین در بدست آوردن اطلاعات بیشتر و مناسب تر می شود. محتوا غیر قابل دسترس یا محتوای درب دار (Gated content) به محتوایی گفته می شود که معمولا در طیف وسیعی از  گزارشات سازمانی، کتاب های الکترونیکی، قالب ها و چک لیست ها قرار دارند. که ارزش دانلود کردن را برای مخاطبین خواهد داشت ولی به راحتی در اختیار کاربران قرار ندارد. حال سوال اساسی اینجاست چگونه به آن ارزش دست یابیم؟

سه کیفیت برای Gated Content وجود دارد

در نظر بگیرید که قبل از اینکه کاربران شما به Gated Content دسترسی داشته باشند، بیایند و سوالات خود را بپرسند و اطلاعات شخصی خود را نیز ثبت نمایند. از جزییات صنعت و جایگاه شان تا ایمیل، آدرس و نام شرکت هایشان را وارد کنند و در اینجاست که شما باید محتوای با ارزشی را که درخواست نموده اند را در اختیارشان قرار دهید.

محتوایی که شما قصد ارایه آن در پشت درب کسب اطلاعات از مخاطبین تان را داشتید نباید شامل یک مقاله قدیمی طول و دراز باشد، محتوای ارزشمند دارای سه فاکتوری است که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود:

۱- اطلاعات منحصر به فرد

نکته کلیدی دقیقا همین جاست که اطلاعات یا منابعی را فراهم کنید که فقط شرکت شما به آن دسترسی دارد. اطلاعاتی که کاربران بتوانند آن را در جای دیگری پیدا کنند فاقد ارزش است. بنابراین اگر شما یک تحقیق منحصر فرد و یا یک فرمول خاص را توسعه داده اید که به اندازه گیری یک مورد خاص می پردازد در واقع این اطلاعات یک بخش از Gated Content است.

۲- عمیق تر بنویسید!

استاندارد نوشتن مقالات در وبلاگ های مختلف و تخصصی حدود ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه است که این میزان فرصت کافی را به شما برای انتقال مفاهیم مدنظرتان نمی دهد. بنابراین به جای کپی کردن این موارد در یک کتاب الکترونیکی و یا گزارشات وقت بیشتری بگذارید و با استفاده از کلمات کلیدی مقاله به عمق مطلب بروید، به نقل قول از رهبران تیم هایتان بپردازید و با متخصصان بیشتری صحبت کرده و نظرات آنان را در محتوایتان منعکس کنید. این نوع از محتواست که مخاطبانتان را سیرآب می کند و باعث روشن شدن نقاط تاریک ذهنشان می گردد.

۳- به راحتی قابل استفاده باشد

قبل از اینکه محتوا و داده های خود را در اختیار کاربران تان قرار دهید ابتدا مطمئن شوید که فهم آن راحت است؟ به جای در اختیار قرار دادن داده های خام به کاربران، از نمودار ها و چارت های مختلف استفاده کنید این مساله باعث افزایش سرعت درک مخاطبین خواهد شد. تحقیقات نشان می دهد که استفاده از تصویر، شکل و نمودارها سرعت انتقال اطلاعات را تا چندین برابر افزایش می دهد. فراوانی و رفتار کاربران ترافیک اینترنتی موبایل در ایران نمونه ای از در اختیار قرار دادن داده ها در قالب نمودار و چارت است.

منبع: Entrepreneur

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

حامد فردوس‌آرا

بیش از 5 ساله که به صورت تخصصی در عرصه تبلیغات و بازاریابی فعالیت می کنم و مشاور چندین برند معتبر در این حوزه بودم. موسس وب سایت "چی بپوشم" نیز هستم. من عاشقه کارآفرینی ام!

تبلیغات

6 دیدگاه در رابطه با “آیا محتوای شما ارزش دانلود کردن دارد؟
  1. alireza
    دی ۲۱, ۱۳۹۴ — ۱۲:۴۸ ب.ظ

    با سلام
    من به دنبال مطلبی درخصوص مقوله ارتباطات بازاریابی، شرح وظایف و سرفصل های کاری آن هستم. لطفا راهنمایی نمائید

    • حامد فردوس‌آرا
      دی ۲۲, ۱۳۹۴ — ۱:۲۰ ب.ظ

      علیرضا جان
      باسلام
      سوال شما خیلی کلی است، انشالله در آینده در این خصوص مطالبی ارایه خواهد شد.
      باتشکر
      حامد فردوس آرا

  2. مهدی مدح خوان
    دی ۲۲, ۱۳۹۴ — ۷:۳۸ ق.ظ

    سلام.
    مطلب خوبیه و به نکات خوبی اشاره کرده ولی متأسفانه همه این چیزهایی که می فرمایین مربوط به بعد از مرحله ایه که گوگل گوشه چشمی به سایت ما کرده باشه!!!
    من سه سال پیش مطالبی در سایتم نوشتم و الان تازه گوگل داره کاربران رو به این مطالب هدایت می کنه و مطالبی که الان می نویسم هم دست کم سه تا چهار ماه بعد توی سرچ ها به کاربر نشون داده میشن و ترافیک از سرچ براشون جذب میشه. قبل از این مطالبی که میفرمایین باید به این نکته توجه کرد که چی کار کنیم که گوگل مرتب سایت ما رو crawl کنه و مطالبش رو هم در رتبه های اول صفحه نتایج جستجوش قرار بده.

    به هر حال، مطلب جالب و خوبی بود. امیدوارم به نوشتن مطالب خوب و مفید ادامه بدین.

    بسیار متشکرم.

    • حامد فردوس‌آرا
      دی ۲۲, ۱۳۹۴ — ۱:۱۰ ب.ظ

      مهدی جان
      باسلام
      خوشحالم مطلبی که ارایه شد مورد توجه شما قرار گرفت. در خصوص سوال شما به چند نکته اشاره می کنم که امیدوارم کاربردی باشه برات:
      ۱- حتما مطلبی که در وب سایت خود قرار می دهی را در شبکه های اجتماعی بازنشر کن. (توئیتر و گوگل پلاس برای ایندکس شدن مطلب شما فوق العاده اند)
      ۲- در زمان های مشخص وب سایت خودت را به روزرسانی کن و در واقع Crawler شرطی کن.
      ۳- حتما از تگ های H1 تا H4 در نوشته هات استفاده کن
      و …
      سعی می کنم در مقالات آتی در مورد SEO مطلبی بنویسم.
      باتشکر
      حامد فردوس آرا

  3. فید بک : آیا محتوای شما ارزش دانلود کردن دارد؟ | ایرانی سئو

  4. فروشگاه اینترنتی
    مرداد ۸, ۱۳۹۵ — ۸:۲۲ ق.ظ

    پاسخ شما به سوال آقای مدخ خوان مفید بود، در اون زمینه هم مطلب داشته باشید

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !