khordad-events

مناسبت‌های خرداد ماه برای بازاریابی کسب‌وکارها

گوناگون - نویسنده : رامین جابری - ۱ خرداد ۱۳۹۶

خرداد از ماه‌هایی است که کسب‌وکارها باید بیشتر روی فعالیت‌های بازاریابی خود تمرکز کنند و سعی بر این داشته باشند تا بیش از ماه‌های دیگر در دید مخاطبان هدف خود قرار بگیرند. زیرا در این بازه زمانی، اکثر دانش‌آموزان و دانشجویان نیز درگیر امتحانات خود هستند و باید برنامه‌هایی توسط کسب‌وکارها درنظر گرفته شود که این آسیب‌ها جبران شوند. در ادامه به مناسبت‌ها و رویدادهایی می‌پردازیم که فرصت خوبی برای بازاریابی خیلی از کسب‌‌وکارها به حساب می‌آیند:

روز جهانی حوله – ۴ خرداد

روز جهانی حوله که به تاریخ ۴ خرداد تعیین و امسال در روز پنج‌شنبه همین هفته قرار گرفته، فرصت خوبی برای فروشگاه‌های آنلاین است تا روی حوله‌هایی که به فروش می‌رسانند نیز تخفیف دهند و به منظور جذب افراد بیشتر به این تخفیف ویژه، در فضای شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی کنند و حتی کمپین‌های تبلیغاتی بنری را برای این موقعیت خود طراحی و اجرا کنند.

کسب‌‌وکارهایی که در زمینه تولید و عرضه حوله‌ها به فعالیت می‌پردازند هم می‌توانند در فروشگاه‌های خود، تخفیف ویژه دهند و حتی به ازای هر خرید، یک کارت تخفیف اهدا کنند تا امکان بازگشت افراد به فروشگاه آنها افزایش یابد. این برنامه برای کسب‌‌وکاهایی چون لایکو، نساجی بروجرد و تاچ مناسب است.

روز جهانی همبرگر – ۷ خرداد

امروزه اکثر رستوران‌ها، غذای همبرگر را در منوی خود قرار داده‌اند و از این رو، این روز نیز فرصت بسیار خوبی برای برنامه‌ریزی در راستای بازاریابی اکثر رستوران‌ها است. برای نمونه، رستوران‌ها می‌توانند روی همبرگر‌هایی که سفارش داده می‌شوند نیز تخفیف دهند یا به جای تخفیف دادن، غذای کناری مورد علاقه مشتری را به صورت رایگان ارائه دهند.

برای بازگرداندن مراجعه‌کنندگان هم می‌توانید از کارت‌های تخفیف استفاده کنید و برای افرادی که همبرگر سفارش می‌دهند، کارت تخفیف ارسال کنید که می‌توانند به صورت تمرکزی هم باشند. برای نمونه می‌خواهید یکی از غذاهایی که ارائه می‌دهید، بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و برای آن یک کارت تخفیف دهید.

روز جهانی محیط زیست – ۱۵ خرداد

روز جهانی محیط زیست، زمان بسیار مناسبی برای همه کسب‌وکارها است تا بتوانند روی کمپین‌های مسئولیت‌های اجتماعی (CSR) تمرکز کنند. برای اجرای این مدل کمپین‌ها، می‌توانید از نیروی رسانه‌ای خود، نهایت بهره را برده و در مورد حفظ و بزرگداشت محیط زیست و آسیب‌پذیری آن نیز اطلا‌ع‌رسانی کنید.

لوگوی روز جهانی محیط زیست

روز جهانی اقیانوس‌ها – ۱۸ خرداد

آژانس‌های مسافرتی می‌توانند از این موقعیت، در راستای بازاریابی کسب‌وکار خود بهره ببرند و تورهایی تعریف کنند که در آنها نیز سفر آبی لحاظ شده است. از طرفی همین آژانس‌ها می‌توانند در راستای کمپین‌های مسئولیت‌های اجتماعی، در مورد آلودگی اقیانوس‌ها هم اطلاع‌رسانی کنند و یک کمپین به این منظور طراحی و اجرا کنند.

روز جهانی صنایع دستی – ۲۰ خرداد

یکی از صنایع سودآو در کشور ما، همین صنایع دستی است که اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد و باید برای رونق بیشتر آن، تمرکز ویژه‌ای روی آن صورت گیرد. فروشگاه‌های بسیاری در شهرهای کشور ایران وجود دارند که می‌توانند روی محصولات خود تخفیف دهند و از این طریق به جذب مشتری بپردازند.

از طرفی شرکت‌هایی که در زمینه تولید صنایع دستی فعالیت می‌کنند، لازم است تا بیشتر در مورد تاثیر صنایع دستی روی اقتصاد ایران نیز اطلاع‌رسانی کنند.

روز جهانی اهدای خون – ۲۴ خرداد

سالیانه برای این روز جهانی یک شعار انتخاب می‌شود که در سال جاری شعارِ “خون اهدا کنید، همین الان اهدا کنید،‌ هر چند یک بکرات اهدا کنید”.

در این روز بیمارستان‌ها و مراکز اهدای خون می‌توانند روی اهمیت این عمل تمرکز کنند و از این طریق به جذب اهداکننده بپردازند. اهدای خون در کنار اینکه می‌تواند نجات‌دهنده جان افراد بسیاری باشد، روی سلامتی اهداکننده‌ها هم تاثیر مثبت می‌گذارد.

پوستر مربوط به این رویداد برای سال ۲۰۱۷

روز ملی گل و گیاه – ۲۵ خرداد

در این روز گلخانه‌ها و گل‌فروشی‌ها می‌توانند کمپین‌هایی در جهت افزایش فروش محصولات خود طراحی و اجرا کنند. از طرفی شهرداری‌ها می‌توانند از فضای رسانه‌‌ای خود استفاده کرده و به این مهم بپردازند که چرا گل و گیاه برای شهر ما با اهمیت هستند و چرا افراد باید در این مسیر با آنها همکاری کنند.

روز جهانی یوگا – ۲۸ خرداد

در این مناسبت جهانی، مجموعه‌های ورزشی می‌توانند روی دوره‌های یوگا خود تخفیف دهند و یا حتی به منظور بازاریابی، مخاطبان دوره‌های دیگر را به شرکت در یک جلسه یوگا دعوت کنند که به صورت رایگان باشند. فراموش نکنید که استفاده از راهکارهای تبلیغاتی، می‌تواند افراد بیشتری را به ثبت‌نام در این دوره جذب کند. حتی پلتفورم‌های تخفیف‌های گروهی فرصت خوبی هستند تا این برنامه، خیلی برجسته‌تر نمایش داده شوند.

در ادامه می‌توانید بقیه رویدادها و مناسبت‌های خرداد ماه را مشاهده کنید که برای بازاریابی کسب‌وکار شما مفید خواهند بود:

khordad-blogad

 

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “مناسبت‌های خرداد ماه برای بازاریابی کسب‌وکارها
  1. جلال برآبادی
    خرداد ۲, ۱۳۹۶ — ۵:۳۸ ق٫ظ

    مرسی از جمع آوری این رویداد ها من در دوماهه گذشته از این تقویم برای تولید محتوا استفاده کردم و این ماه هم منتظر بودم که ببینم این تقویم و میزارید یا نه! و خیلی خوشحالم که شما به اهمیت گذاشتن چنین تقویم آگاهی دارید و با اختصاص دادن وقت خودتون این محتوا با ارزش رو به کاربراتون ارائه می کنید.

  2. صمد
    خرداد ۸, ۱۳۹۶ — ۵:۵۴ ق٫ظ

    سلام، ممنون از اینکه اینگونه اطلاعات مفید را منتشر می کنید.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !