how to email subscribe

چگونه از طریق جمع‌آوری ایمیل، لیدهای با کیفیت بدست آوریم؟

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : آرش خسرویان - ۴ خرداد ۱۳۹۵

لیدها افرادی هستند که از طریقی به محصول یا سرویس شما علاقه نشان داده‌اند و می‌توانند مشتریان شما باشند. جمع‌آوری لیدهای با کیفیت یکی از مهمترین ماموریت‌های هر پروسه‌ بازاریابی است. طبق تعریفی که از لید ارائه می‌شود هر کسی که فرمی را در سایت شما پر می‌کند و ایمیل خود را در اختیار شما قرار می‌دهد، نمی‌تواند یک لید برای کسب و کار شما باشد. چراکه ممکن است این فرد به محصول شما علاقه‌ای نداشته باشد و صرفاً بابت دریافت جایزه و پیشنهادهای مرسوم دیگر این کار را انجام داده باشد.
مثلاً اگر ما یک سایت فروش صنایع دستی داشته باشیم و در مقابل ثبت ایمیل به کاربرها پیشنهاد شرکت در قرعه‌کشی آیفون بدهیم، لیدهای با کیفیتی نخواهیم داشت. چراکه درصد قابل توجهی از این کاربرها احتمالاً به خاطر علاقه به آیفون ایمیل‌شان را در اختیار ما گذاشته اند و نه به خاطر علاقه به صنایع دستی.

نت‌برگ یک سایت تخفیف گروهی است که با وجود کاربران زیادی که دارد، اهمیت جذب لیدهای جدید را می‌داند و اخیراً اقدام به راه‌اندازی کمپینی در این زمینه کرده است.
کاربران از طریق بنرهای زیر متوجه پیشنهاد ویژه نت‌برگ می‌شوند. بعد از کلیک کردن روی بنر وارد صفحه‌ فرود اختصاصی می‌شوند و با وارد کردن ایمیل ۵۰۰۰ تومان کد تخفیف دریافت می‌کنند.

banner

landing

چرا لیدهای کمپین نت‌برگ با کیفیت هستند؟

نت‌برگ یک سایت تخفیف‌گروهی است، بنابرین مخاطب نت‌برگ، فردی است که به دریافت تخفیف علاقه‌مند است. با توجه به این موضوع “دریافت تخفیف ۵۰۰۰ تومانی” به عنوان انگیزه‌ دریافت ایمیل برای این کمپین مناسب است چون شخصی که جذب این پیشنهاد می‌شود مخاطب سایت نت‌برگ است.
از طرفی نت‌برگ در صفحه‌ فرود توضیح داده که در صورت وارد کردن ایمیل خبرنامه‌ شهر انتخاب شده و تخفیف‌های ویژه نیز برای شما ارسال خواهد شد. بنابرین کاربر از همان ابتدا می‌داند در آینده چه ایمیل‌هایی را دریافت خواهد کرد.
صفحه فرود این کمپین ساده است و یک هدف مشخص دارد. اطلاعات موردنیاز در فرم هم به حداقل‌ها کاهش یافته است. نت‌برگ این موضوع را به خوبی می‌داند که کاهش اطلاعات درخواستی فرم ثبت نام، موجب افزایش نرخ تبدیل این صفحه خواهد شد.

پس از شروع این کمپین، عضویت در سایت نت‌برگ ۲۱.۹۲% رشد داشته است.

جذب ایمیل یک حلقه از زنجیره‌ بازاریابی درونگراست و طراحی برنامه‌ ایمیل مارکتینگ متناسب با روش جمع‌آوری ایمیل‌ها در ادامه این پروسه، می‌تواند منجر به موفقیت قابل توجه و نرخ بازگشت سرمایه مناسبی برای کسب‌وکارها شود.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

آرش خسرویان

من یک متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم به عنوان اکانت منیجر در ای‌نتورک فعالیت می‌کنم. تجربه‌هایی در زمینه‌ی طراحی کمپین‌های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی درونگرا و مدیریت پروژه دارم و به عکاسی و هنر هم علاقه‌ی زیادی دارم.

تبلیغات

4 دیدگاه در رابطه با “چگونه از طریق جمع‌آوری ایمیل، لیدهای با کیفیت بدست آوریم؟
  1. سید محمدامین ساجدی
    خرداد ۴, ۱۳۹۵ — ۴:۱۱ ق.ظ

    مطلب خوبی بود، ولی خب اگر بخوایم اینطور به قضیه نگاه کنیم، همه مردم از تخفیف خوششون میاد، پس همه لید با کیفیت هستن برای نت برگ!
    یا میشه گفت که همه خانم ها خرید کردن رو دوست دارن، پس لیدهای باکیفیت تری برای دیجی کالا هستن!
    یا اینکه افراد با سن و سال بالاتر علاقه بیشتری به عکس های چاپی دارند تا افراد امروزی تر، پس لیدهای با کیفیت تری برای عکس پرینت هستن!
    آیا اینجور میشه به قضیه لید با کیفیت نگاه کرد؟

    • آرش خسرویان
      خرداد ۸, ۱۳۹۵ — ۵:۴۷ ق.ظ

      واقعاً اینطور نیست که همه در حدی به خرید با تخفیف علاقه مند باشن که بخوان توی این فرم ثبت نام کنن. که اگر اینطور بود نرخ تبدیل این صفحه صد در صد می شد. مشخصاً همه ی ایمیل‌هایی که از این طریق جذب میشن قرار نیست مشتری سایت باشن ولی با توجه به هزینه ای که بابت هر ایمیل در این مدل میشه این لیدها نسبتاً با کیفیت هستن.
      توجه کنید این موضوع از این جهت مورد توجه هست که ایمیل‌ها دقیقاً با پیشنهادی جذب شدن که زمینه ی کاری وبسایت هست (تخفیف). بنابرین کاربر از ابتدا با نت برگ از طریق “تخفیف” تعامل برقرار کرده. پس آماده ی ایمیل‌هایی هم هست که قراره تخفیف های گروهی رو بهش معرفی کنه.
      نکته ی دیگه اینه که این ایمیل ها صرفاً لیدهای خام هستن و باید شناخته بشن و دسته بندی بشن. در مورد سایت هایی مثل دیجیکالا و نت برگ ما با تنوع پرسونا روبرو هستیم چون پروداکت ها و دیل هایی که روی این سایت ها داره فروخته میشه تنوع زیادی داره. بنابرین همون طوری که شما فرمودید مخاطب این وبسایت ها به طور کلی گسترده هستن.

  2. محمد
    خرداد ۴, ۱۳۹۵ — ۵:۲۷ ق.ظ

    آقا آرش تحلیل جالبی بود. حالا یک سوال:
    ما با اطلاعات کمی(منطورم تعداد فیلد های کم فرم ها است) که از مشتریان یا لیدها در صفحات فرود میگریم چه طور پردازش داشته باشیم؟ شرکت هایی مثل نت برگ و شما تیم برنامه نویسی قوی دارن و می تونن دیتابیس هاشون رو به خوبی ادغام کنن و ازش به راحتی استفاده کنند. برای کسب و کارهای کوچک چه پیشنهادی دارید؟

    • آرش خسرویان
      خرداد ۴, ۱۳۹۵ — ۴:۵۴ ب.ظ

      سلام محمد جان
      امیدوارم سوال شمارو درست متوجه شده باشم.
      همانطور که اشاره شد جمع‌آوری ایمیل (یا هر اطلاعات ضروری اولیه‌ای) مرحله‌ی اول بازاریابی ماست و این اطلاعات باید در مراحل بعدی کامل‌تر شوند تا به لیدهای کاملی برسیم.
      ما مجبوریم همانقدر از کاربرها اطلاعات اولیه بگیریم که در مقابل به آنها بنفیت می‌دهیم پس به اطلاعات ضروری که لازمه‌ی استراتژی پرورش لید‌ها هست بسنده می‌کنیم و در هر مرحله اطلاعاتمان را (باز هم در حدی که ضروری است و با توجه به کیفیت لیدها امکانش رو داریم) کامل‌تر می‌کنیم.
      مثلاً در مورد نت‌برگ از کاربر خواسته نشده که در فرم اولیه مشخص کنه به تخفیف‌های کدام دسته‌بندی موضوعی علاقه داره ولی می‌توان ایمیل‌هایی برای این لیست ایمیل ارسال بشه و از طریق آنالیز رفتار کاربرها و واکنششون به ایمیل‌هایی که در دسته‌بندی‌های مختلف موضوعی هستن مشخص کنیم که هر لید مخاطب کدام دسته موضوعی ما هست.
      یا حتی در موارد خاصی می‌توان در فرم صفحه فرود تنها شماره تماس کاربر دریافت بشه و در تماس تلفنی اطلاعات هر لید رو کامل کرد.
      موردی که شما مطرح کردید خیلی به استراتژی بازاریابی، رفتار مخاطب هدف و مشخصات سرویسی که داریم ارتباط داره.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !