lexus-nx

نگاهی به کمپین تبلیغاتی آنلاین لِکسِس برای یکی از خودروهای جدیدش

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : رامین جابری - ۵ مرداد ۱۳۹۵

وقتی که نام تبلیغات آنلاین به میان می‌آید، همه گمان می‌کنند که استفاده از آن، فقط برای بازاریابی محصولات و خدمات محدود می‌شود که در اینترنت ارائه می‌گردند. بلکه در سراسر جهان٬ کمپانی‌هایی که فروش حضوری دارند، به این نتیجه رسیده‌اند که تبلیغات آنلاین روی فروش حضوری آنها تاثیر می‌گذارد و می‌تواند آن را بهبود بخشد. در ادامه به کمپین تبلیغات آنلاین لِکسِس اِن ایکس می‌پردازیم که هم در فضای آنلاین و هم در فضای تبلیغات محیطی اجرا شده است.

 

لِکسِس که به عنوان نسخه لوکس برند تویوتا مطرح می‌شود٬ با اینکه کالای لوکس است و خرید آن معمولا به صورت حضوری صورت می‌گیرد، برای عرضه خودروهای خود از فضای تبلیغاتی آنلاین هم استفاده می‌کند. اِن ایکس یکی از جدیدترین مدل‌های لِکسِس است که به خوبی روی آن بازاریابی صورت گرفته‌است و این کمپانی توانسته فروش آن را سال به سال افزایش دهد.

 

اولین نسخه اِن ایکس در سال ۲۰۱۴ عرضه شد که به شدت نقدهای خوبی دریافت کرد، ولی فروش آن به خاطر بازاریابی و تبلیغات ضعیفش بسیار کم بود. اطلاعاتی در مورد میزان فروش اِِن ایکس در ایالات متحده در دسترس است که بیان می‌کند: طی سال اول عرضه این خودرو٬ ۲۹۲۷ واحد از این ماشین به فروش رسید.

در سال بعد، لِکسِس نسخه توربو این خودرو را عرضه کرد و توانست به کمک ترکیب بازاریابی آنلاین و آفلاین٬ نتایج بسیار بهتری دریافت کند. چنانچه برای نسخه سال ۲۰۱۴ هیچ کمپین آنلاینی صورت نگرفته بود. در ادامه بنرهای تبلیغاتی کمپین آنلاین سال ۲۰۱۵ این خودرو قابل مشاهده هستند:

ef2f4b779bb2cc93298f168e6d8b4d4f

c6b2d40fe39ce0781fe775dc4ba7ec39

پس از اتمام سال ۲۰۱۵ ٬ فروش لِکسِس ان ایکس در ایالات متحده به ۴۶۰۰۰ واحد رسید که خود یک موفقیت محسوب می‌شد و جالب اینجاست که با انرٰژی گذاشتن روی تبلیغات آنلاین در اروپا٬ فروش این خودرو در این قاره هم به ۲۸۰۰۰ واحد رسید که به نوع خودش یک موفقیت محسوب می‌گردد.

 

منتقدان معتقدند که دو مورد مهم درباره موفقیت این کمپین هماهنگ لِکسِس وجود دارد:

۱) هماهنگ سازی طراحی تبلیغات در دو فضای آنلاین و تبلیغات محیطی

۲) هدفگیری دقیق مخطبان لِکسِس (افرادی که دنبال خودروها لوکس هستند) در فضای آنلاین.

 

همیشه باید در نظر داشته‌باشیم که روی اصول بودن در بازاریابی آنلاین و آفلاین٬ سبب می‌شود که زودتر به هدف خود برسید. چه هدف شما برندینگ باشد و چه فروش.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

6 دیدگاه در رابطه با “نگاهی به کمپین تبلیغاتی آنلاین لِکسِس برای یکی از خودروهای جدیدش
  1. فید بک : نگاهی به کمپین تبلیغاتی آنلاین لکسس برای یکی از خودروی جدیدش | پرتال روزنه نور

  2. علیرضا غضنفری
    مرداد ۸, ۱۳۹۵ — ۷:۰۸ ق.ظ

    بارها با مشتریانی برخورد کرده ام که در فضای فیزیکی با یک برند پیش می روند و در فضای الکترونیکی با یک برند دیگر و این یک اشتباه بزرگ است، فعالیت های فضای فیزیکی باید تقویت کننده فعالیت های الکترونیکی باشد و فعالیت های فضای الکترونیکی هم فعالیت های فضای فیزیکی را تقویت کند.

  3. مسعود
    مرداد ۱۰, ۱۳۹۵ — ۲:۵۱ ق.ظ

    خوب نبود
    فاقد محتوای اموزنده

  4. فید بک : تبلیغات محیطی هوشمند | بالای‌خط

  5. مسعود
    مرداد ۱۱, ۱۳۹۵ — ۶:۰۴ ق.ظ

    سلام
    این خیلی زشته که شما نظرات کاربرانتون را فیلتر میکنید و فقط نظراتی را تایید میکنید که باب میل تون است.

  6. ف.ا.ا
    مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ — ۱۱:۱۷ ب.ظ

    بسیار عالی بود لذت بردم ، واقعا دستتون درد نکنه خدا بهتون صبر بده و توفیق _ با این کاربران ایرانی که جالبه دانشی در مثلا یک زمینه مورد نظر ندارند و اظهار فضل میکنند باصراحت خوشم نیومد ویا …. سر کردن صبر ایوب میخواد _ نظر هر کس محترمه ولی با دلیل و برهان یا مثلا گفتن به نظر من اینجور بود بهتر میشد _ خیلی چالش برانگیزتر میشه ماجرا و بالاخره مخاطب با دیدگاه های مختلف اشنا میشن و چه بسا هم عقیده _ ولی اینکه زحمات و لطف شخصی رو که هدفش واقعا نشر دانشه بی محتوا خواندن واقعا بی انصافی است مضافا اینکه تا محتوا از جانب اشخاص متفاوته ، فقط به صرف اینکه به مذاق شما جور نیست بی محتوا میشه ؟ به کجا میخواهیم برسیم واقعا روز به روز بی اخلاقتر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !