location

موقعیت مکانی در برابر هشتگ‌ها وکلمات کلیدی

استراتژی دیجیتال - نویسنده : رامین جابری - ۱۶ شهریور ۱۳۹۴

تا حالا برای شما پیش آمده که حضور در یک رویداد مهم را از دست داده باشید و بخواهید آن را از طریق فضای آنلاین دنبال کنید؟

 

مطمئنا افرادی که با تکنولوژی و شبکه‌های اجتماعی سروکار دارند، راهکارهای بهتری در ذهن خود دارند. رجوع به گزارش‌های زنده! اکثر ما هشتگ مربوط به رویداد مورد علاقه خود را دنبال می‌کنیم و سعی می‌کنیم از همین طریق دریابیم که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. برای مثال در رویدادهای برند اپل، #WWDC هشتگی است که به راحتی می‌توانیم محتوای سخنرانی‌ها را پیدا کنیم. استفاده از کلیدواژه‌ها هم راهکار مناسبی هستند و البته همواره درنظر داشته باشید که هشتگ‌ها، به خودی خود حکم کلیدواژه دارند.

 

اما سوال بنیادی‌تر این است که چگونه متوجه شویم که در رویدادهای بزرگتر چه اتفاقاتی در حال رخ دادن هستند. وقتی در رویدادی مانند المپیک پای چندین سالن به وسط می‌آید، چگونه می‌توانیم به همه محتوا دسترسی پیدا کنیم.

 

خوب اینجاست که باید بیشتر به موقعیت مکانی توجه کنید. در ادامه به بررسی یک نمونه موردی می‌پردازیم که بیشتر چشم شما را باز خواهد کرد.

 

تعداد محدودی نرم‌افزار وجود دارد که بواسطه آن می‌توانید محتوا منتشر شده در موقعیت‌های جغرافیایی را ردیابی کنید. یکی از این نرم‌افزارها Geofeedia نام دارد که بواسطه آن می‌توانید تمام تعاملات صورت گرفته در یک موقعیت جغرافیای را مشاهده کنید.

 

در رویداد المپیک لندن ۲۰۱۲، این سرویس تست شد و نتایج زیر استخراج گشت:

 

  • ۱۷۰۰۰۰ پست در ۳۴ موقعیت مکانی مختلف منتشر شدند.
  • ۶۹% محتوا منتشر شده، هشتگ‌ها و کلیدواژه‌های مرسوم را شامل نمی‌شدند.
  • حدود ۳۰% از پست‌های منتشر شده در اینستاگرام و فلیکر، هیچ توضیح (Caption) به همراه نداشته‌اند.

location-based-social-media-monitoring-1024x540

با توجه به نتایج حاصل شده از ردیابی موقعیت مکانی المپیک لندن، مشخصا می‌توانیم دریابیم که استفاده از موقعیت مکانی و رواج دادن آن، سبب می‌شود که بیشتر دیده شویم و به همین دلیل باید در استراتژی محتوایی کسب‌وکار خود، به درستی روی موضوع موقعیت تمرکز کنیم.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “موقعیت مکانی در برابر هشتگ‌ها وکلمات کلیدی
  1. حسن فراهانی
    شهریور ۱۷, ۱۳۹۴ — ۱۰:۰۵ ق.ظ

    خیلی کاربردی بود چون تو رویدادهای مهم مخصوصا ایران کلی آدم که تو رویداد حضور ندارن نظر میدن و تیکه پرانی خیلی رایجه. این کمک میکنه از کسانی که واقعا اونجا هستن رو دنبال کنیم. ممنون.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !