marketing-in-summer

تابستان، فرصتی برای تغییراتی مثبت در مسیر مارکتینگ

تبلیغات آنلاین - نویسنده : رامین جابری - ۱۲ تیر ۱۳۹۵

هر فصلی که شروع می‌شود، همیشه این فکر در پس ذهن ما قرار دارد که در سه ماه پیش رو، چگونه می‌توانیم تاثیرگذار باشیم. این سوال دقیقا در ذهن هر مدیر مارکتینگ شکل می‌گیرد که چگونه می‌تواند از فصلی که پیش رو دارد، بیشترین استفاده را ببرد و در فروش و اهداف کسب‌وکاری که در آن فعال است، سهمی داشته باشد.  حال که فصل تابستان فرا رسیده است، فرصت خوبی است که با چند راهکار ATL و BTL روی وضعیت بازاریابی کمپانی خود، تاثیر مثبت بگذاریم:

 

– کمپین‌های فروش تابستانی را دست کم نگیرید:

اگر تولیدکننده محصولاتی از جمله لباس، لوازم شخصی و حتی محصولاتی چون نوشیدنی و تنقلات باشید، تابستان فرصت مناسبی است که با یک کمپین تبلیغاتی روی مارکتینگ و فروش خود تاثیر بگذارید. کمپین‌هایی که حال و هوایی تابستانی دارند و در آنها از المان‌های تابستانی استفاده شده است، حتی برای ارایه‌دهندگان خدمات سودآور هستند.

این کمپین‌ها معمولا هم در فضای ATL و هم BTL قابلیت اجرا دارند.

business-social-media-

– یک برنامه جدید برای فعالیت در شبکه‌های اجتماعی:

تابستان فرصت خوبی است که در شبکه‌های اجتماعی، رویکردی جدید از خود بروز دهید و نشان دهید که برای این فصل گرم و شیرین، کلی برنامه دارید. شما می‌توانید با تغییراتی جزیی روی طراحی محتواهای خود، حس تابستان را به حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی بیاورید. موقعیت‌هایی، مانند جشن چله تابستان می‌توانند فرصت خوبی برای محتواهای تابستانی در شبکه‌های اجتماعی باشند.

 

– تغییر ظاهر وب‌سایت و خبرنامه‌ها:

فصل تابستان، المان‌های مشخصی دارد که در میان آنها می‌توان به میوه‌های تابستانی، گرما و تفریحات مربوط به این فصل اشاره کنیم. شما می‌توانید به طوری که آسیبی به برندینگ‌تان وارد نشود، بواسطه المان‌های این فصل روی طراحی وب‌سایت و خبرنامه‌های خود تغییر ایجاد کنید. این تغییرات به صورت غیرمستقیم روی حال و هوای مخاطب تاثیر گذاشته و سبب می‌شود که راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند.

 

– برچسب‌ها (یا همان استیکرها) را دست کم نگیرید:

برچسب‌ها می‌توانند روی هر لپ‌تاپ، شیشه ماشین و هر وسیله شخصی‌ای قرار بگیرند. پس سعی کنید با کمی بازی با لوگوی خود و ترکیب آنها با المان‌های تابستانی، افراد را تشویق کنید که آنها را در گوشه و کنار وسایل شخصی خود قرار دهند تا برای دوستانشان این سوال مطرح شود که داستان این برند چیست؟!

 

– بنرها و پوسترهای خود را فراموش نکنید:

در هر رویدادی که کمپانی شما در آن شرکت می‌کند، لازم است که یک سری بنر و پوستر با خود به محل برگزاری آن برده و به مارکتینگ و تبلیغات کمپانی خود بپردازید. همیشه در نظر داشته باشید که این بنرها، می‌توانند حال و هوای تابستانی و یا هر فصلی را به همراه خود داشته باشند. به واسطه المان‌هایی که قبلا گفتم، می‌توانید طراحی جذاب‌تری برای این بنرها و پوسترها بوجود آورید که بیشتر مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهند.

 

–  لباس‌های شما در رویدادها و حتی شرکت:

شما می‌توانید با لوگوی خود و المان‌های تابستانی، یک تی‌شرت متفاوت طراحی کنید و به تمام تیم خود اهدا کنید تا در رویدادها به تن کنند و یک حس یک‌پارچه بودن را انتقال دهند. خیلی از افراد، دنبال چنین حس نظمی هستند. به خصوص افراد خبره و قدیمی در زمینه بازاریابی!

 

نظر شما در مورد این راهکارها چیست و شما کدام یک از این موارد را اجرا می‌کنید؟

 

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

7 دیدگاه در رابطه با “تابستان، فرصتی برای تغییراتی مثبت در مسیر مارکتینگ
  1. سید محمود فتاحی معصوم
    تیر ۱۳, ۱۳۹۵ — ۶:۲۶ ق.ظ

    جالب بود
    بیشتر از این لحاظ که تو این یکی رو روز اخیر دقیقاً روی یک برنامه مارکتینگ فشرده تا پایان تابستان کار می کردیم که اسمش رو گذاشتم «مأموریت ۷۰ روزه» و امروز ایمیلی در همین رابطه دریافت کردم.
    عالی!
    ممنون

  2. نفیسه
    تیر ۱۳, ۱۳۹۵ — ۷:۲۹ ق.ظ

    این راهکارها خیلی خوب و خلاقن ، اما برای برندی که تازه کارش رو شروع کرده و به شیوه استارتاپی میخاد پیش بره سخت و هزینه بر هستش

    • رامین جابری
      تیر ۱۳, ۱۳۹۵ — ۸:۳۲ ق.ظ

      تا حدودی موافقم باهاتون. ولی راهکاری مثل استیکر یا نبرها، از معدود شیوه‌های بازاریابی هستن که هزینه کمی دارن و اگر درست روشون مانور بدین، می‌تونین نتایج خیلی خوبی بدست بیارین.

  3. khosravian
    تیر ۲۹, ۱۳۹۵ — ۷:۴۴ ق.ظ

    بسیار جالب و آموزنده بود.ممنونم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !