مناسبت‌های مهر ماه و ایده‌های بازاریابی آنها

گوناگون - نویسنده : رامین جابری - ۲ مهر ۱۳۹۶

اولین ماه فصل پاییز که همه ما آن را با عنوان مهر ماه می‌شناسیم، مناسبت‌های بسیاری را در خود جای داده است که هر کدام از آنها فرصت خوبی برای بازاریابی محصولات و خدمات شما نیز محسوب می‌شوند. در ادامه این مطلب به ۷ رویداد مهم این ماه می‌پردازیم که هر کدام از آنها می‌توانند برای کسب‌‌وکار های متفاوتی مناسب باشند:

روز جهانی جهانگردی – ۵ مهر

شرکت‌های هواپیمایی، هتل‌ها و آژانس‌های مسافرتی می‌توانند به خوبی از این رویداد به نفع خود بهره ببرند و برنامه متفاوتی به مناسبت این رویداد مهم جهانی تدارک ببینند. آژانس‌های مسافرتی و سرویس‌های مرتبط با صنعت گردشگری، می‌توانند پیشنهادات خود را در بسته‌هایی متفاوت فراهم ببینند و از این طریق افراد را جذب کنند تا به مسافرت بروند و از سرویس آنها استفاده کنند.

روز جهانی قلب – ۷ مهر

اطلاع‌رسانی در مورد سلامتی قلب و بیماری‌های مربوط به آن می‌تواند ایده خوبی برای یک کمپین مسئولیت اجتماعی باشد. اما به کسب‌وکار هایی چنین کمپین‌هایی پیشنهاد می‌شود که در زمینه تجهیزات سلامتی به فعالیت می‌پردازند؛ حتی فروشگاه‌هایی مانند دیجی‌کالا که تجهیزاتی مرتبط با سلامت قلب ارائه می‌دهند هم می‌توانند به یک برنامه تخفیف تدارک ببینند و به مخاطبان خود تخفیف دهند.

روز جهانی پادکست – ۸ مهر

خیلی از کسب‌وکار های B2B داخل ایران هستند که با جدیت روی انتشار پادکست‌ها تمرکز کرده‌اند و به مناسبت این روز هم می‌توانند یک پادکست ویژه و با حضور افراد شناخته شده در صنعت خود منتشر کنند که بی‌شک نرخ تعامل بسیار بالایی را به همراه خود خواهد داشت.

این پادکست می‌تواند در SoundCloud منتشر شده و حتی برای آن یک برنامه بازاریابی در فضای دیجیتال پیشبینی و اجرا کرد که تعاملات با آن پادکست را افزایش خواهد داد.

روز جهانی حیوانات – ۱۲ مهر

دفاع از حقوق حیوانات از مواردی است که به موضوع مهم و بحث‌برانگیزی در شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. کسب‌وکار هایی که در زمینه مد به فعالیت می‌پردازند و برای تولیدات خود از چرم‌های مصنوعی بهره می‌برند، می‌توانند از این مورد برای کمپین مسئولیت اجتماعی خود بهره ببرند و به صورت غیرمستقیم عنوان کنند که چقدر روی حفظ گونه‌های حیوانی تاثیر مثبت می‌گذارند.

دیگر کسب‌‌وکار ها هم می‌توانند با پشتیبانی از پناهگاه‌های حیواناتی بی‌سرپرست، مستقیما روی برندینگ خود تاثیر بگذارند و همچنین قدمی مثبت در راستای کمک به حیوانات بردارند. مشخصا شبکه‌‌‌های اجتماعی بهترین کانال‌‌هایی هستند که می‌توانید موارد مرتبط با این روز را در آنها پوشش دهید.

روز جهانی پست – ۱۷ مهر

استفاده از سرویس‌های پستی، همچنان یکی از شیوه‌‌های ارسالی‌ای است که توسط فروشگاه‌های آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرد و روز مرتبط با پست نیز فرصت مناسبی است تا تمام ارسالات پستی را به صورت رایگان انجام دهید. هم به صنعت پست کمک خواهید کرد و همین‌طور ارزشی اضافه به مخاطب خود ارائه می‌دهید.

روز جهانی آرتروز – ۲۰ مهر

این مناسبت مشخصا برای کسب‌وکار هایی مناسب است که در زمینه پزشکی و دارویی به فعالیت می‌پردازند و می‌توانند در این روز به اطلاع‌رسانی در مورد این بیماری بپردازند که آمار آن روبه رشد است و باید توجه ویژه‌ای روی آن شود. بهتر  است که کمپین مختص به این روز، تحت عنوان یک مسئولیت اجتماعی طراحی و اجرا شود تا بازخورد خوبی داشته باشد.

کمپین اطلاع‌رسانی مرتبط با این بیماری، کافیست که یک صفحه فرود داشته باشد و افراد را از طریق کانال‌‌های مختلف تشویق کنید که بیشتر در مورد این بیمار و از طریق صفحه فرود شده، در مورد این بیماری پرخطر مطلع شوند.

شعار رسمی امسال مرتبط با روز آرتروز، تاخیر نندازین و امروز ارتباط برقرار کنید هست که افراد را تشویق می‌کند تا سریع‌تر بیماری خود را پیگیری کنند و به کسب اطلاعات بپردازند.

روز جهانی تربیت‌بدنی و ورزش – ۲۶ مهر

با توجه به زندگی شهری‌ای که درگیر آن هستیم، افراد کمتر به ورزش اهمیت می‌دهند و همه کسب‌وکار ها می‌توانند در این روز به سبک خود روی ورزش تمرکز کنند و در مورد آن به اطلاع‌رسانی بپردازند. به خصوص کسب‌وکار هایی که در زمینه غذا و سلامت به فعالیت می‌پردازند.

از طرفی فروشگاه‌های لوازم ورزشی هم می‌توانند با ارائه یک تخفیف بر محصولات خود، روی گرامی‌داشت این روز تمرکز کرده و مخاطبان خود را به این شکل راضی نگه‌دارند. این برنامه تخفیف، فرصت خوبی است تا مخاطبان جدیدی را به کسب‌‌‌‌وکار خود جذب کنید و کافیست که کمپینی برای افزایش تعداد سرنخ‌‌های کسب‌‌وکار خود (Leads) تدارک ببینید.

 

در ادامه می‌توانید بقیه رویدادهای مهر ماه را مشاهده کنید:

 

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “مناسبت‌های مهر ماه و ایده‌های بازاریابی آنها
  1. جواد
    ۲۳ آبان ۱۳۹۶ — ۱۶:۵۴

    سلام
    لطفا مناسبت های آبان و ماه های بعد رو هم بذارید
    ممنون

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

info user twitter

اینفوگرافیک استفاده کاربران ایرانی از توییتر

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

content-marketing-history

اینفوگرافیک تاریخچه بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا - ۴ اسفند ۱۳۹۵