اهمیت تبلیغات موبایلی در استراتژی بازاریابی کسب‌وکارها

تبلیغات آنلاین - نویسنده : افشین بیداری - ارسال شده در

امروز حرف اول را در بازاریابی دیجیتال، تبلیغات موبایلی می‌زند و شما به عنوان یک بازاریاب لازم است که به طور موثر و همزمان با رشد تکنولوژی و حرکت مشتریان با آنها همراه باشید و از جدیدترین تکنولوژی‌ها در راستای اهداف کلی استراتژی بازاریابی کسب‌وکارتان استفاده کنید.

پیاده سازی درست تبلیغات موبایلی باعث می‌شود دیگر کمپین‌های بازاریابی و برندینگ شانس موفقیت بیشتری را داشته باشند و همچنین بتوانید ارتباط قوی‌تر با مشتریان خود برقرار کنید، چیزی که تبلیغات سنتی هرگز قادر به انجام دادن آن نیست.

در ادامه به  ۵ مزیت تبلیغات موبایلی اشاره کرده‌ایم:

۱. جای هستید که مردم حضور دارند و البته پول هست

جالب است بدانید ۸۰ درصد از کاربران اینترنت دارای گوشی هوشمند هستند و این آمار در حال افزایش است. بنابراین تبلیغات موبایلی در حال تبدیل شدن به بازار اصلی برای رسیدن به مصرف‌کنندگان است. یکی از مهم‌ترین و سودآورترین مزایای تبلیغات موبایلی این است که می‌توانید تبلیغ کسب‌وکار خود را تا نوک انگشتان کاربران در سیستم‌ عامل‌های مختلف پیش ببرید و این می‌تواند در فروش نهایی شما تاثیرگذار باشد.

کاربران تعامل بیشتری را با تبلیغات موبایلی ایجاد می‌کنند و این باعث شده است ۶۸ درصد از شرکت‌ها استراتژی بازاریابی تلفن همراه خود را با برنامه اصلی بازاریابی یکپارچه سازی کنند.

۲. تبلیغات موبایلی لحظه‌ای است

برخی محدودیت‌های مکانی و زمانی در هنگام ردگیری کاربرانی که از طریق دسکتاپ تبلیغات را مشاهده کرد‌ه‌اند وجود دارد. برای مثال نمی‌توان تبلیغات را بر پایه موقعیت مکانی خاص و جزیی ارایه داد. اما در سیستم تبلیغات موبایلی با تکیه بر اینکه کاربران دستگاه‌های موبایل خود را همیشه همراه دارند، این به سادگی امکان‌پذیر است.

با ردیابی کاربران بر روی دستگاه‌های موبایل، تبلیغ‌دهندگان می‌توانند در یک زمانبندی دقیق و قرارگیری کاربر در شعاع جغرافیایی تعیین شده، تبلیغات هدفمندی را ارسال و مشتریان را به سمت فروشگاه خود هدایت کنند و این یعنی افزایش فروش.

بنابراین نیازی به تبلیغات در سطح وسیع و پراکنده برای گروه‌های مختلف نخواهد بود.

۳. تبلیغات به مخاطب هدف واقعی ارایه می‌شود

چطور می‌شود فهمید چه کسی واقعی است و چه کسی واقعا به محصولات شما علاقه دارد؟

کاربران در طول روز در دستگاه‌های مختلفی مشغول فعالیت هستند، اما تلفن‌ همراه تنظیماتی را ارایه می‌دهد که کاربرا در راستای علاقه‌مندی‌های خود آنها را شخصی سازی می‌کنند و به اصطلاح یک پروفایل می‌سازند. بنابراین درک بهتری از رفتار و علاقه‌مندی‌های کاربر وجود دارد.

در عوض روی دستکاپ، ردیابی و اعتماد به اطلاعاتی که از طریق کوکی‌ها و آدرس IP که بدست آمده است زیاد دقیق نیست چون ممکن است چند نفر از اعضای یک خانواده از همان دستگاه و IP استفاده کنند.

همینطور که مشخص است اگر بخواهید برای این حجم از آدرس‌های مختلف و دستگاهای متفاوت تبلیغات پراکنده و غیرهدفمند ارایه بدهید، وقت و بودجه شما هدر خواهد شد. اما همینطور که گفتیم در دستگاه‌های تلفن همراه پروفایل‌ها شخصی‌تر هستند و با استفاده از شناسه هر موبایل (Mobile device ID) می‌توانید مطمین باشید کاربر واقعی و معتبر را هدف‌گیری قرارخواهید داد.

دسترسی به مخاطب هدف و مشتریان ایده‌آل بر اساس اهداف کمپین از مزایای استفاده از تبلیغات موبایلی است.

 

برخی روش‌های تبلیغات موبایلی

برای مشاهده سایر ویژگی‌ها تبلیغات در موبایل، صفحه‌ی تبلیغات موبایلی ای‌نتورک را ببینید.

۴. تبلیغات موبایلی موجب صرفه‌جویی در وقت و پول می‌شود

همینطور که بیان شد تبلیغات موبایلی در ارتباط سازی با مخاطبان و اثربخشی بیشتر کمپین‌های تبلیغاتی نیز موثر است، اما مهمترین ویژگی آن دسترسی به کاربر هدف در مکان‌های مناسب است.

رسیدن به کاربران هدف در دستگاه‌های تایید شده، هزینه‌ رسیدن به هر مشتری را کاهش می‌دهد زیرا سرمایه‌گذاری در این نوع تبلیغات بر روی مشتریان واقعی انجام می‌شود که پتانسیل بیشتری برای خرید خواهند داشت. با هدف‌گیری این نوع کاربران و ایجاد تعامل با آنها، در وقت و هزینه شما صرفه‌جویی خواهد شد.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

افشین بیداری

همیشه علاقه زیادی به تکنولوژی و مسایل مربوط به این موضوع داشتم. به دیجیتال مارکتینگ خیلی علاقه دارم چون خیلی به روز هستش و تقریبا میشه گفت که گیمر هم هستم. دوست دارم چیزهایی که یاد می‌گیرم رو به همه یاد بدم. به زبان‌های خارجی و مسافرت علاقه زیادی دارم و دوستام برام خیلی مهم هستن.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

ترند‌های رسانه اجتماعی که در سال ۲۰۱۸ رشد خواهند کرد

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در

social.share

بهترین و بدترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در