نوروز ۹۶ و کسب‌وکارهایی که برای این رویداد برنامه دارند

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : رامین جابری - ۱ اسفند ۱۳۹۵

عید نوروز، یکی از مهم‌ترین موقعیت‌ها برای بازاریابی و اجرای برنامه‌های تبلیغاتی کسب‌وکارها به حساب می‌آید و دقیقا همچون موقعیت سال نو میلادی در خارج از کشور، عید نوروز برای کسب‌وکارهای داخل کشور با اهمیت است. در این موقعیت، اکثر کسب‌وکارها با یک برنامه‌ریزی دقیق، نیز روی تبلیغات و بازاریابی کسب‌وکار خود تمرکز می‌کنند تا بتوانند به بهترین شکل ممکن از این فرصت بهره ببرند و روی فروش آخر سال خود، تاثیر مثبت بگذارند. در این مطلب سراغ بررسی کمپین‌های نوروزی چندین کسب‌وکار در فضای آنلاین می‌رویم که حدود ۲ هفته‌ای است که کمپین‌های نوروزی خود را آغاز کرده‌اند:

ال‌جی:

ال‌جی از برندهای بین‌المللی شناخته شده‌ای است که همواره در کشور ایران به صورت رسمی، به فعالیت می‌پردازد و قبلا هم شاهد اجرای کمپین‌هایی توسط این کمپانی بوده‌ایم که مختص به عید نوروز بوده‌اند. ایده نوروزی ال‌جی، همچون ایده سال گذشته این کمپانی نیز پیشنهادی ویژه به همراه دارد که شما را جذب می‌کند تا از فروشگاه‌هایش دیدن کنید. جالب اینجاست که این کمپین به صورت هماهنگ با تبلیغات محیطی مشابهی آغاز شده است که مشخصا به این کمپین ارتباط دارد و توسط گلدیران اجرا شده.

گلدیران برای این کمپین خود نه تنها فقط از تبلیغات بنری آنلاین ومحیطی، بلکه از شبکه‌های اجتماعی هم استفاده کرده تا بیشتر این خفیف را در معرض دید قرار دهد و در این لینک می‌توانید پست اینستاگرام مربوط به این کمپین را مشاهده کنید که با کل طرح‌های اجرا شده برای این کمپین همخوانی دارد.

راه و جا:

راه و جا که سرویس اصلی آن رزرو آنلاین هتل و پرواز است نیز به شکلی غیر مستقیم و بدون عنوان کردن عید نوروز، کمپین تبلیغاتی خود را آغاز کرده است و با تخفیفی ویژه سعی دارد تا روی فروش خود تاثیر مثبت بگذارد. از آنجایی که عید نوروز فرصت خوبی برای مسافرت محسوب می‌شود، کسب‌وکارهایی که خدمات مسافرتی ارائه می‌دهند نیز حتما باید روی یک پیشنهاد ویژه و برنامه‌های بازاریابی مناسب با این رویداد مهم تمرکز کنند.

از میان دیگر کسب‌وکارهایی که سرویسی مشابه به راه و جا را ارائه می‌دهند، می‌توانیم به قاصدک ۲۴ اشاره کنیم که در حال حاضر یک کمپین تبلیغاتی کلی (General)‌ طراحی و راه‌اندازی کرده است و مستقیما روی نوروز تمرکز ندارد. همین طور اِلی گشت هم با یک سری بنر تبلیغاتی ثابت سعی دارد تا در وب‌سایت‌های پربازدید نیز از طریق کمپینی کلی به جذب مخاطب بپردازد. در صورتی که برنامه علی بابا کمی متفاوت به نظر می‌آید و در حالی که مانند دو رقیب دیگرش روی نوروز تمرکزی مستقیم ندارد، اما با جشنواره بیگ‌بلیط سعی بر این دارد تا افراد را با جایزه‌ای خاص جذب نماید.

۴قلم:

۴قلم که یک خشکبار فروشی آنلاین است، نوروز را فرصتی خوبی دیده تا بیشتر به برندسازی بپردازد و خود را به عنوان یکی از معدود ارائه‌دهندگان این سرویس نیز معرفی نماید. کمپین ۴قلم بسیار زیرکانه طراحی شده و در بنرهای مربوط به آن دقیقا به مواردی اشاره می‌شود که شاید برای هر فردی که می‌خواهد برای نوروز آجیل تهیه کند، این موارد اهمیت بسیاری داشته باشند که این مزایا عبارتند از: تست رایگان، تحویل رایگان و همچنین خرید آنلاین که از ارزش‌های ۴قلم محسوب می‌شود.

از دیگر کسب‌‌وکارایی که به فروش نیازهای روزمره می‌پردازد و کمپینی برای بازاریابی خود طرحی و برقرار کرده، می‌توانیم به روکولند اشاره کرد که با یک پیشنهاد سعی بر این دارد تا مخاطب را به وب‌سایت خود جذب کند. البته این کمپین هم مستقیما روی عید نوروز تمرکز ندارد و شاید روکولند برنامه کامل‌تری برای نوروز خود داشته باشد.

کدام کمپین بیشتر شما را جذب کرد و آیا کسب‌وکاری که در آن به فعالیت می‌‌پردازید، برنامه‌ای برای بازاریابی خود دارد یا خیر؟

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

unilever-case-study

نگاهی دقیق به یک کمپین موفق تبلیغات دیجیتال

بررسی نمونه‌های موردی - ۴ تیر ۱۳۹۶

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !