umm.ofice

بهینه‌سازی صفحات وب از دید واکنش کاربران

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : نگین منصوری - ۱۷ شهریور ۱۳۹۵

شناسایی واکنش کاربران نسبت به طراحی شما، جز اصول مهمی است که باید روی آن مطالعات و آزمایشات زیادی انجام داد. اینکه کاربران و مخاطبان به رنگ‌ها چه واکنشی می‌دهند؟ کلمات را برای خود چگونه معنی می‌کنند؟ چطور فکر می‌کنند؟ سطح انتظار و فهمشان چطور تعریف می‌شود؟ یا تا چه حد صبور هستند؟ و… همه و همه سوالاتی در این زمینه هستند تا شما را در مسیر درستی از ایجاد ارتباط با مخاطب قرار دهند. همانطور که مشاهده می‌کنید در برابر عمل شما در طراحی صفحات وب و تولید محتوا، عکس العمل های زیادی وجود دارد که آنالیز آن‌ها به شما کمک می‌کند تا بهتر فکر کنید، بهتر طراحی کنید و بهتر ارتباط برقرار کنید. پس وقتی با کاربران درست ارتباط برقرار کنید آنها جذب می‌شوند و عملی که شما می‌خواهید را انجام می‌دهند. بدین‌ترتیب در راستای این آنالیزها، به بررسی یک تجربه در بهینه‌سازی صفحات وب و فرود می‌پردازیم:

Union Mission Ministries یک بنیاد خیریه با قدمت ۱۲۰ سال است که در راستای کمک به فقیران و بی‌خانمان‌ها به انجام امور خیریه و جمع‌آوری کمک‌های مالی، معنوی و نیروی انسانی می‌پردازد. چندی پیش این بنیاد در پروژه طراحی مجدد وب‌سایت خود تصمیم می‌گیرد برای تعامل و ایجاد اشتراک هر چه بیشتر، صفحات را بهینه سازی و تاثیرگذارتر کند.

  • فرآیند طراحی فرضیه A/B Testing:

UMM به منظور جذب داوطلبین بیشتر و جمع‌آوری میزان بیشتری از کمک‌های نقدی به بازخوانی طراحی صفحه اصلی وب‌سایت پرداخت و در این راستا دکمه‌های فراخوان این صفحه را بررسی کرد و تصمیم گرفت این دکمه‌های فراخوان (call to action) را خواناتر کند. بدین‌ترتیب دکمه‌‌ای با عنوان “Give” در اولویت کار قرار گرفت. ترجیح بر این شد تا این دکمه به دو دکمه مجزای “Donate” و “Ways to Give” تبدیل شود و این حالت به نسبت حالت قبل بررسی شود. زیرا این دکمه به تنهایی حق مطلب را ادا نمی‌کرد.

  • فرضیه A/B Testing:

به دلیل اینکه دسته‌های هدایت کننده یا همان تب‌ها نمی‌توانستند کاربران ورودی به صفحه اصلی را به درستی هدایت کنند و این هدایت نیازمند جزییات بیشتری بود، یک دکمه حذف و دو دکمه اضافه شد.

حالت A : وجود یک دکمه “Give” برای هدایت کاربران مشتاق به همیاری.

حالت B: وجود دو دکمه “Donate”(هدیه دادن) و “Ways to give”(روش‌هایی برای پرداخت) .

64c

حالت A

 

65c

حالت B واضافه شدن دو دکمه

  • نتیجه A/B Testing:

تغییر یک تب به دو، نه تنها باعث افزایش اهدای نقدی آنلاین به میزان ۱۸۱٪  شد، بلکه میزان CTR (نرخ کلیک بر دکمه فراخوان) را تا ۳۰۰٪ افزایش داد.

  • آنالیز A/B Testing:
  1. شاید عنوانی که برای یک دکمه انتخاب می‌کنید آنقدر جذاب یا آنقدر کامل نباشد تا تمام واکنش‌ها را پاسخ دهد.
  2. در این نمونه موردی، کاربران به چند دسته تقسیم می‌شدند، زیرا که ماهیت اهدا نیازمند این است که افراد را کامل توجیه و ترغیب کند. پس این سطح اشتیاق است که واکنش‌های افراد را تعریف می‌کند. برای مثال؛ در این نمونه، یک سری کاربر، مشتاقِ صد درصد هستند که اهدا کنند، اما یک سری دیگر، کمی مشتاق هستند و تازه می‌خواهند بدانند چطور می‌شود در زمینه کمک رسانی با این بنیاد خیریه همکاری کرد؟ پس سطح توقع و واکنش این دو دسته نیازمند دو هدایت متفاوت است.
  3. دکمه “Give” به تنهایی نمی‌توانست پاسخ‌گوی کاملی برای دو دسته‌ای که در بند ۲ توضیح داده شد، باشد.
  4. دکمه “Donate” کابران مشتاق را مستقیم به سمت صفحه کمک‌رسانی هدایت می‌کرد و از لحاظ محتوایی، واژه مناسب‌تری به نسبت “Give” است.
  5. اصولا صفحات اصلی یک وب‌سایت نباید گیج کننده باشند و تب‌ها یا دکمه‌ها آنقدر باید خوانا باشد تا از قبل ذهن کاربر را بخواند. به طوریکه با پاسخ به سوالات آن‌ها دکمه یا تب تعریف شود. برای مثال؛ پرسش “چطور می‌شود کمک کرد؟” منجر به طراحی دکمه‌ای تحت عنوان “روش‌هایی برای اهدا” می‌شود و پاسخ به سوال دیگر مانند “ککدام قسمت کمک نقدی خود را اهدا کنم؟” دکمه “اهدا” را می‌سازد و افراد را مستقیم به همان صفحه هدایت می‌کند. این روش بهترین روش هدایت ترافیک در صفحات وب است.
  6. همانطور که مشاهده کردید رویکر جدید در طراحی مجدد، متمرکز بر میزان انگیزه افراد بود. پر انگیزه‌ها مستقیما هدایت می‌شدند و برای کم انگیزه‌ها فرصت‌هایی برای یادگیری ایجاد شد. این سیستم دسته‌بندی یک سیستم مدیریت انعطاف‌پذیر به حساب می‌آید و با دو دکمه این انعطاف‌پذیری را نشان می‌دهد.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

نگین منصوری

من فارغ التحصیل رشته معماریم اما فعالیت در خبرگزاری‌های هنری و علاقه ام به عکاسی من رو به سمت تولید محتوا سوق داده. این خیلی هیجان انگیزه که هر روز درگیره یک سری اطلاعات جدید باشی و اونارو بخوای بدست علاقه منداش برسونی...

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “بهینه‌سازی صفحات وب از دید واکنش کاربران
  1. ایشارژیو
    شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ — ۱۲:۵۲ ب.ظ

    ممنون مطلب مفیدی بود، واقعا تغییرات جزئی و البته هدفدار در دکمه خرید، نتایج جالبی در افزایش سفارشات ما داشته.

  2. ماردون
    مهر ۴, ۱۳۹۵ — ۷:۰۰ ق.ظ

    با تشکر از شما

  3. رضا
    مهر ۸, ۱۳۹۵ — ۵:۳۸ ق.ظ

    سلام مطلب خوبی بود، امکانش هست منبع مطلب را هم قرار بدید؟

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !