5-oreo

وقتی که موقعیت‌مکانی و خلاقیت سبب ایجاد یک کمپین بی‌نظیر می‌شوند

تبلیغات چاپی و محیطی - نویسنده : رامین جابری - ۱۸ شهریور ۱۳۹۴

اوریو از بیسکوییت‌های شناخته شده‌ای است که توسط کمپانی کادبری تولید شده است و به خاطر منحصر به فرد بودنش و برندینگ قوی خود، توانسته به یک محصول محبوب در سراسر دنیا تبدیل گردد. اما این بیسکوییت در دهه اخیر به شدت در بریتانیا محبوبیت خود را از دست داد و رقیبان آن با بازاریابی قوی خود توانستند به رقیب بزرگی برای این برند تبدیل شوند. کادبری برای بازگشت به بازار بیسکوییت‌ها تصمیم گرفت با آژانس تبلیغاتی PHD London به طراحی یک کمپین تبلیغاتی بپردازد و ایده جالبی به داخل گروه خلاقیت این تیم خطور پیدا می‌کند.

 

همان طور که همه دنیا می‌دانند، بریتانیا در یک موقعیت جغرافیایی خاص واقع شده که سبب شده اکثرا آب‌وهوایش بارانی باشد. از سوی دیگر آنقدر خورشید کم پدیدار می‌شود که سال‌ها طول می‌کشد تا خورشید گرفتگی روی دهد. شاید همین جا بود که PHD London تصمیم گرفت که برای کمپین تبلیغاتی جدید اوریو، یک کار خلاقانه و متفاوت انجام دهد.

 

اوریو به کمک آژانس PHD London برای اینکه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، یک کار جالب انجام داد و تصمیم گرفت بیلبوردهایی در سراسر بریتانیا ایجاد کند که فقط در هنگام شب نمایش داده می‌شدند و عموما روی صفحات نمایش درون شهری بودند.

محتوای بیلبوردهای دیجیتالی بسیار شگفت‌انگیز بودند؛ هر فردی که از کنار بیلبوردهای اوریو می‌گذشت، با یک ویدئو خورشید گرفتگی روبه‌رو می‌شد که به شدت با کیفیت قابل توجهی تهیه شده بود.

url

این بیلبوردها به تنهایی مخاطبان را تشویق می‌کردند که با هشتگ #OREOECLIPSE، در فضای آنلاین و شکبه‌های اجتماعی حس خود را از ماه گرفتگی اوریویی عنوان کنند.

این کمپین بازخورد بی‌نظیری در فضای مجازی و واقعی دریافت کرد و توانست به  یکی از بهترین کمپین‌هایی که بر اساس موقعیت مکانی طراحی شده بود، تبدیل گردد. این کمپین توسط ۲۰ میلیون نفر دیده شد و سبب افزایش فروش ۵۹% اوریو گشت.

در زیر تبلیغ چاپی این کمپین آمده که بسیار زیبا طراحی شده است.

SUN.013.1GM.______.20mar.TTB

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “وقتی که موقعیت‌مکانی و خلاقیت سبب ایجاد یک کمپین بی‌نظیر می‌شوند
  1. قيمت طلا
    شهریور ۱۸, ۱۳۹۴ — ۶:۰۰ ب.ظ

    چه عقده ای شدند این اینگلیسی ها . بگو بیا کویر لوت ببرمشون زیر برق آفتاب

  2. لورا باقری
    شهریور ۱۹, ۱۳۹۴ — ۱۲:۵۶ ب.ظ

    کمپین جالبی بود برای یک بیسکویت، باشد تا شرکت‌های ایرانی هم الگو بگیرند و کمپین‌های تبلیغاتی خلاقانه راه بیندازند. هرچند حالا حالاها مانده تا شرکت‌ها دست به این کار بزنند.

  3. قيمت طلا
    شهریور ۲۰, ۱۳۹۴ — ۲:۰۲ ب.ظ

    همچین خلاقانه هم نبود

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !