url

نگاهی به تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر اتفاقات پس از حمله تروریستی پاریس

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : رامین جابری - ۳۰ آبان ۱۳۹۴

در آغازین ساعات روز شنبه بود که همه دنیا از طریق رسانه‌ها متوجه شدند که اتفاقات بدی در شهر پاریس در حال رخ دادن هستند. یک حمله تروریستی که باعث مرگ بیش از ۱۳۰ تن شد! این حمله تروریستی به شهر پاریس، آنقدر برای مردم دنیا غم‌انگیز بود که بلافاصله بازخوردهایی از طریق مردم و کمپانی‌های بین‌المللی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدند. در ادامه نگاهی به این کمپین بین‌المللی می‌اندازیم که توسط مردم دنیا آغاز شد و توانست به سرعت Viral شود:

 

دقیقا در اولین لحظات این حمله تروریستی، پست‌هایی به همراه هشتگ #PrayForParis در شبکه‌های اجتماعی منتشر شدند. اگر در ساعت ۲ نیمه شب به وقت تهران اینستاگرام خود را چک می‌کردید، بی‌شک در صفحه Explore، تعدادی پست با مضمون #PrayForParis مشاهده می‌کردید.

 

طولی نکشید که خیلی از افراد مشهور و کمپانی‌های شناخته شده پس از اتمام حملات تروریستی، پست‌هایی با هشتگ #PrayForParis  و یا به همراه مضمون صلح جهانی منتشر کردند. بر اساس گزارش نشریه Time، حدود ۴۳۰ میلیون فعل و انفعال (Interaction) از  کمپین اینستاگرامی حملات تروریستی پاریس به جا مانده و حدود ۷۰ میلیون پست درباره این اتفاق ناگوار منتشر شده است.

 

جالب اینجاست که هشتگ #PrayForParis با بیش از ۶ میلیون پست در اینستاگرام، بیشترین تعداد پست را به خود اختصاص داده. همان طور که شما هم متوجه شده‌اید، این هشتگ تعداد کمی از پست‌های مربوط به حملات تروریستی را در خود جا داده؛ حدودا ۱۰ درصد!

 

از همین جا می‌توانید متوجه شوید که خیلی از افراد از هشتگ‌هایی که Trend شده‌اند، استفاده نمی‌کنند و ممکن است پست خود را بدون استفاده از هشتگ‌ها منتشر کنند.

 

صفحه رسمی اینستاگرام هم سهمی در این کمپین داشت و عکسی با سمبل مربوط به این رخداد تروریستی، با ۱۱۴ میلیون دنبال کننده خود به اشتراک گذاشت. از سوی دیگر تحلیل‌های صورت گرفته نشان داد که از سوی شهروندان ۲۰۰ کشور دنیا، پستی در رابطه با این حمله ناگوار منتشر کردند.

 

در ادامه می‌توانید تصاویری را مشاهده کنید که در سطح رسانه‌های اجتماعی به خاطر ارزش احساسی بالا منتشر شدند:

 

Resized-eabfb3dbd68031b775469b21fd1cce67

Resized-cac3eb04eec7670369b1290f5f579b0a

Resized-18355aeebc88d1bfe32747e8071bed81

GettyImages-497139610-ae79fadff72e4dce4e0cf00ada21b367

Resized-0b7d8e70d3f7c0501e1163eda36c8c5a

GettyImages-497132878-8d275ee0ef199011ec4c6eb6368abbe3

GettyImages-497136836-b29ba39afbf5d415346794c41e8170ab

GettyImages-497133844-55825b1ef51bde25332d02f97457c145

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “نگاهی به تاثیر رسانه‌های اجتماعی بر اتفاقات پس از حمله تروریستی پاریس
  1. پوسته وردپرس
    آبان ۳۰, ۱۳۹۴ — ۸:۳۷ ب.ظ

    تشکر از شما مطلب خیلی خوبی بود

  2. محمد حسن
    آذر ۱, ۱۳۹۴ — ۵:۴۴ ب.ظ

    کاش مردم لبنان و یمن هم دیده می شدند. اروپایی ها ثابت کردند که از داعشی ها دست کمی ندارند. فرانسه خود داعش را به وجود آورد و حال با نمایشی ساختگی سعی در مظلوم نمایی دارد.
    اگر می خواهید واقعه ای را بیان کنید ریشه ها را هم بگویید.

  3. حسین
    آذر ۱۹, ۱۳۹۴ — ۴:۴۴ ق.ظ

    پس ارزش جان هر فرانسوی بیش از ۴۳۰ میلیون برابر جان هر لبنانی، یمنی، عراقی، افغان، ایرانی و … است. متاسفم. البته شما هم که با چه ذوقی تصویر هموطن شمع به دستتون رو در میان تصاویر دیگه جا دادید!

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !