banner-copy-writing

چطور یک متن عالی برای بنرهای تبلیغاتی بنویسیم؟

طراحی بنر - نویسنده : رامین شجاعی - ۲۳ شهریور ۱۳۹۵

مراحل خلق یک بنر تبلیغاتی با ایجاد یک پیام قوی شروع می‌شود. کپی‌رایت یا متن، بخش اصلی تبلیغات بنری است و در بعضی موارد مهمترین قسمت آن به حساب می‌آید. یک طراحی خوب، پیام را تقویت کرده و توجه‌ها را به خود جلب می‌کند، اما کلماتی که شما در آن بکار می‌برید، پیام شما را تعریف می‌کند.به همین دلیل است که ما این ٧ توصیه را برای تولید متن تبلیغات بنری در طی فرایند طراحی بنر ارائه می دهیم:

write-great-copy-for-your-display-ads-1

۱ – به این پرسش پاسخ دهید: “هدفم از تبلیغات چیست؟”

ممکن است که شما تخفیفی را پیشنهاد دهید یا محصولی جدید به بازار معرفی نمایید و همچنین در مورد بهبود خصوصیات محصولتان اطلاع‌رسانی کنید و … تبلیغات شما در هر چیزی که باشد دو دلیل احتمالی برای انجام آن وجود دارد: معرفی برند و فروش.

فروش محصول و معرفی برند معمولا در کنار هم قرار می‌گیرند، اما به هر حال در بعضی از تبلیغات ممکن است تمرکز روی فروش باشد، در حالیکه در بعضی موارد دیگر روی بهبود و معرفی برند است.

write-great-copy-for-your-display-ads-2

۲ – مخاطب هدف

آیا این گفته معروف را شنیده اید؟

اگر با همه حرف می‌زنید، با هیچکس حرف نمی‌زنید.

این گفته در مورد تبلیغات آنلاین هم صدق می‌کند، به این دلیل که فضای اینترنت نیز همانند هر رسانه دیگری مملو از پیامهای تبلیغاتی است که سعی دارند توجه کاربران را به خود جلب کنند، عکس العمل کاربران هم نادیده گرفتن بیشتر این تبلیغات میباشد.

آنها فقط هنگامی به گفته شما توجه خواهند کرد که بخواهند و سخنان شما با طرز تفکر آنها هماهنگ باشد. پس سعی کنید محصول خود را به کسانی بفروشید که بیشتر مایل هستند که به شما گوش کنند زمانی که آماده گوش کردن هستند

شروع کنید به جمع آوری اطلاعات در مورد علاقه و نیازهای آنها، اگر امکان استفاده از محصول شما قابلیت توسط گروه های مختلفی وجود دارد برای هر گروه پیام تبلیغاتی جداگانه ای تولید کنید.

write-great-copy-for-your-display-ads-3

٣ – خودتان را جای آنها قرار دهید

اگر شما کالا یا خدمتی را جهت رفع مشکل یا ارتقاء وضعیت زندگی مشتریان خود به وجود آورده اید، آنها احتمالا با روی بازتری به حرفهای شما گوش خواهند کرد که البته باید به زبان آنها صحبت کنید، استفاده نکردن از لغات تکنیکی در برخی از موارد می تواند سخت باشد، اما در دیدگاه مشتریان شما این لغات تنها اصطلاحاتی گیج کننده هستند که به درستی فهمیده نمی شوند، از طرفی دیگر اگر برای افرادی فنی تبلیغ می کنید باید با اصطلاحات مخصوص خودشان باشد.

write-great-copy-for-your-display-ads-4

۴ – خلاصه گویی

ما نمی خواهیم متن طولانی را در مقابل کوتاه قرار دهیم و این دو را با هم مقایسه کنیم، منظور از خلاصه گویی پرهیز از هر گونه زیاده گویی و اطلاعت غیر ضروری است.

یاوه گویی، وبگردهای پرشتاب را کسل کرده و کمتر ممکن است مفید واقع شود.

write-great-copy-for-your-display-ads-5

۵ – واژگان جذاب

شما می توانید از واژه های جذاب در کار خود استفاده کنید البته در صورتی که بدانید این واژه های جذاب از دیدگاه مشتریانتان کدامند. از به کارگیری اصطلاحات شعاری و زرد مانند: کسب ثروت، مشتری مداری و … در متن بنر دوری کنید. این کلمات دیگر تاثیر و جذابیتی برای مشتریان شما ندارند و نمی توانند محصول شما را در رقابت ها حفظ کند.

ما می دانیم که محصول شما عالیست و تمام ویژگی های خوب را داراست، اما بخاطر داشته باشید که کاربران تنها در عرض چند لحظه با دیدن آگهی تان شما را ارزیابی میکنند. پس کلمات را به دقت انتخاب کرده و پیام خود را ساده و منسجم کنید.

“رایگان” یکی از قویترین واژه هایی است که می توانید در بنر خود به کار ببرید، سعی کنید کاری با ارزش را رایگان معرفی کنید، اما مراقب بکارگیری غلط آن نیز باشید. تلاش برای فریب کاربران برابر است با کلیک های بی ارزش و خارج شدن سریع آنها از صفحه فرود کمپین شما که در نهایت منجر به هدر رفتن بودجه تبلیغاتی شما می شود.

چند واژه جذاب که استفاده از آنها توصیه می شود:

ارائه محدود-نکات محرمانه-جدید-سریع وزن کم کنید

همه می خواهند بدانند محصول شما چطور می تواند زندگیشان را راحت تر کند؟

write-great-copy-for-your-display-ads-6

۶ – دکمه کال تو اکشن یا فراخوان

در نوآوری روند تولید یک بنر شما دقیقا می دانید مشتریانتان چه می خواهند اما ممکن است آنها به این صراحت متوجه این نکته ظریف نشوند، پس بهترین عمل در نوشتن یک متن، دکمه کال تو اکشن است.

چند نمونه کال تو اکشن مناسب:

“همین حالا استخدام شوید”-“شرکت در مسابقه”-“همین حالا شروع کنید”-“همین حالا دانلود کنید”-“دانلود رایگان”-“خرید آنلاین”-“سفارش آنلاین”-…

هر وقت که از کال تو اکشن استفاده می کنید، سعی نکنید مخاطبانتان را فریب دهید. یک بنر می تواند در کاربران ایجاد توقع کند پس این خیلی مهم است که کاربران بعد از کلیک روی آن احساس ناامیدی نکنند.

احتمال زیادی وجود دارد که فردی به محصولی خاص جهت رفع مشکل خود علاقه مند شود تا اینکه به کل محصولات سایت.

write-great-copy-for-your-display-ads-7

۷ – روشهای دیگر را امتحان کنید

از افرادی که در روند ساخت بنر شرکت نداشته اند بپرسید نظرشان در مورد پیام شما چیست، اگر آنها از مخاطبین هدف شما باشد چه بهتر، دیدگاه های جدید نتایج جالبی به همراه دارد.

شما همچنین می توانید نسخه های متفاوتی از یک بنر را تهیه کنید و آنها را به صورت A/B تستینگ مورد ازریابی قرار دهید.

 

منبع: بنراسنک

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین شجاعی

مدتی است که وارد زمینه دیجیتال مارکتینگ شدم و در دپارتمان ارتباط با مشتری فعالیت می‌کنم. همیشه دوست دارم چیزهای جدیدی یاد بگیرم و نسبت به محیط و مسائل اطرافم بسیار کنجکاو هستم. به بازی‌های ویدیویی، موسیقی، مسافرت، ماجراجویی و ورزشهای هیجانی مثل بانجی جامپینگ و کارتینگ بسیار علاقه مندم.

تبلیغات

7 دیدگاه در رابطه با “چطور یک متن عالی برای بنرهای تبلیغاتی بنویسیم؟
  1. احسان خواجوی
    شهریور ۲۳, ۱۳۹۵ — ۵:۰۹ ق.ظ

    مقاله خیلی خوبی بود. بر خلاف برخی از مقالات بلاگ اد که جنبه تئوریک و کلی گویی دارن این مطلب بسیار کاربردی تهیه شده و همه نکات رو پوشش داده.
    از آقای شجاعی بابت نگارش این مقاله تشکر می کنم.
    موفق باشید.

  2. محمد عربگری
    شهریور ۲۳, ۱۳۹۵ — ۸:۳۰ ق.ظ

    یکی از کاربردی ترین مطالب بلاگ بود!
    گود جاب

  3. yousufali
    شهریور ۲۹, ۱۳۹۵ — ۴:۴۱ ق.ظ

    سلام به دست اندر کاران این پروگرام در شروع کار ارزشمندی هست من میخوام را شروع کنم نمی دانم چه خواهد شد.

  4. میثم
    مهر ۳, ۱۳۹۵ — ۶:۳۰ ق.ظ

    تصاویر به اندازه محتوا جذاب بود

    ممنون بابت این پست خوب

  5. mari
    مهر ۹, ۱۳۹۵ — ۶:۲۹ ق.ظ

    نکات خوبی بودن . سپاس

  6. فید بک : چطور یک متن عالی برای بنرهای تبلیغاتی بنویسیم؟ - کارآفرین نیوز

  7. charogh
    مهر ۲۸, ۱۳۹۵ — ۱۱:۳۶ ق.ظ

    ممنون پست خوبی بود

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !