5-best-persian-movies-posters

نگاهی به پوستر ۵ فیلم ایرانی موفق در سطح بین‌الملل

تبلیغات چاپی و محیطی - نویسنده : رامین جابری - ۲۰ شهریور ۱۳۹۴

پوسترهای تبلیغاتی، نقش بسیار مهمی را در بازاریابی یک محصول ایفا می‌کنند، به خصوص در دنیای سینما. پوسترها فقط هدف تبلیغاتی را دنبال نمی‌کنند و در حقیقت اهداف پوسترها چند منظوره است؛ یک پوستر ممکن است در درجه اول برای تبلیغات باشد و یا برای تکثیر یک اثر هنری با هدف اقتصادی و فرهنگی و فروش ارزان قیمت از آن استفاده شود.از سوی دیگر از پوسترها برای امور آموزشی استفاده زیادی می‌شود.

 

با اینکه روش‌های تبلیغاتی بسیار زیادی در ایران بوجود آمده و بسترشان فراهم شده، ولی همچنان پوستر برای اهالی سینما بسیار مفید به حساب می‌‌آید و کمتر فیلمی است که برای آن پوستر تبلیغاتی وجود نداشته باشد.

 

جای دارد در روز ملی سینما، نگاهی به پوستر ۵ فیلم مشهور ایرانی بیاندازیم که در سطح بین‌الملل مطرح شدند:

 

۱.بچه‌های آسمان، کاری از مجید مجیدی (نامزد جایزه اسکار در بخش فیلم‌های خارجی)

bachehaye-aseman

۲. باد ما را خواهد برد، کاری از عباس کیارستمی و برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره ونیز

Bad-ma-ra-khahad-bord-1999

۳. جدایی نادر از سیمین فیلمی از اصغر فرهادی و برنده جایزه اسکار بخش فیلم‌های خارجی

jodaeie-nader-az-simin

۴.بوی کافور، عطر یاس کاری از بهمن فرمان‌آرا، برنده جایزه نتپک بهترین فیلم از جشنواره فیلم برلین

Booye_kaafoor_atre_yaas

۵. باران فیلمی از مجید مجیدی (بهترین فیلم ایرانی از دید Screen)

Baran_FilmPoster

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “نگاهی به پوستر ۵ فیلم ایرانی موفق در سطح بین‌الملل
  1. سجاد
    شهریور ۲۱, ۱۳۹۴ — ۶:۴۱ ق.ظ

    اگر بخوایم بدون حب و بغض های شخصی نگاه کنیم فیلم اخیر آقای مجیدی از تمام این ۵ مورد طرح نمای بهتری داره.
    http://www.lacote.ch/multimedia/images/img_sources/2015/08/momo.jpg
    فیلم “بوی کافور، عطر یاس” از لحاظ گرافیست پوستر برای جامعه مخاطب عام یک افتضاح محسوب میشه که صدالبته جذابیت این پوستر برای مخاطب خاص خودش رو نباید ندیده گرفت.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !