موفقیت یک کمپین PPC در گرو سازگاری با گوشی‌‌های هوشمند

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : رامین جابری - ارسال شده در

از آنجایی که موج تبلیغات و بازاریابی روی گوشی‌های هوشمند عظیم‌تر و قدرتمندتر می‌شود، خیلی از کسب‌وکارها با این مشکل روبرو هستند که وب‌سایت آنها با موبایل‌‌ها سازگاری کامل ندارد و سبب می‌شود که نتوانند مخاطب جذب شده از طریق موبایل را در وب‌سایت خود حفظ کنند. در این مطلب یک نمونه موردی بین‌المللی را تشریح می‌کنیم که با طراحی وب‌سایت سازگار با موبایل، توانسته نتایج خوبی از کمپین تبلیغاتی خود بدست آورد:

مشکل:

این شرکت خدمات ایمنی که نخواسته نام آن عنوان شود، در هوستون ایالت تگزاس آمریکا واقع شده است و حدود دو سال به تبلیغات کلیکی (شیوه پرداخت به ازای کلیک یا همان CPC) روی آورده بود تا بتواند بر افراد نیازمند به سرویس‌های خود بیافزاید.

این تیم قصد داشت که با کمک تبلیغات کلیکی کاری کند که مستقیما با  آنها تماس گرفته شود و به همین دلیل از هدفمندی سیستم‌های عامل گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کرد؛ اما  مشکل بزرگ اینجا بود که وب‌سایت آنها سازگار با موبایل نبود و مراجعه‌کننده‌ها پس از کلیک روی بنر تبلیغاتی آنها، بلافاصله خارج می‌شدند.

راهکار:

تیم Blue Corona که در زمینه سئو و تبلیغات PPC مشاوره می‌دهد، با بررسی شرایطی که از اول سال ۲۰۱۵ تا جولای ۲۰۱۵ برای این کسب‌وکار ایجاد شده بود نیز به آنها پیشنهاد داد که با طراحی یک وب‌سایت سازگار موبایل و صفحه فرودی با هدف برقرار تماس تلفنی، کمپین تبلیغاتی خود را باری دیگر آغاز کنند.

نتایج:

قبل از اینکه نسخه سازگار با موبایل وبسایت این شرکت خدمات ایمنی طراحی شود، ورودی‌های از موبایل آنها بسیار کم بود و همه آنها به خاطر خروج سریع از وب‌سایت نیز سبب افزایش نرخ پرش می‌شدند. پس از راه‌اندازی نسخه موبایل این کسب‌وکار، میزان ورودی‌های آنها از موبایل حدود ۱۰۰۰٪ افزایش داشت.

بنری جداگانه برای این کمپین طراحی شده بود که دارندگان موبایل را تشویق می‌کرد که روی آن کلیک کنند و به همین دلیل تعداد ورودی‌های آنها هم ۱۰۱۴٪ افزایش یافت و از همه مهم‌تر کاهش بسیاری در متوسط هزینه هر کلیک (Average Cost Per Click) داشت. این کمیت نسبت به کمپین دوم ۰.۳۲٪ کاهش پیدا کرد.

در حالی که در کمپین اول فقط ۳٪ ترافیک از گوشی‌های همراه بودند، ولی بعد از تغییرات ایجاد شده نیز این رقم به ۳۱٪ افزایش پیدا کرد.

حال علاقمندیم بدانیم که آیا شما راهکاری برای بهبود این کمپین پیشنهاد می‌کنید یا خیر؟ آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

۴ دیدگاه در رابطه با “موفقیت یک کمپین PPC در گرو سازگاری با گوشی‌‌های هوشمند
  1. فید بک : موفقیت یک کمپین PPC در گرو سازگاری با گوشی‌‌های هوشمند

  2. فید بک : موفقیت یک کمپین PPC در گرو سازگاری با گوشی‌‌های هوشمند

  3. فید بک : موفقیت یک کمپین PPC در گرو سازگاری با گوشی‌‌های هوشمند

  4. فید بک : موفقیت یک کمپین PPC در گرو سازگاری با گوشی‌‌های هوشمند

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

social.share

بهترین و بدترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در

info user twitter

اینفوگرافیک استفاده کاربران ایرانی از توییتر

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در