rediff-ppc-campaign

نگاهی به شیوه جمع‌آوری سرنخ برای فروشگاه رِدیف

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : فرهاد بهشتی - ۲۵ دی ۱۳۹۵

رِدیف (Rediff.com) یکی از بزرگترین ارائه‌دهندگان اخبار، اطلاعات، ارتباطات، سرگرمی و خدمات خرید برای هندی‌هاست که به کمک مدیریت کمپین‌های تبلیغات کلیکی توسط Affinity، تخفیف‌ها و پیشنهادهای فوق‌العاده خود را برای کاربران به نمایش گذاشته و از این طریق توانسته به اهداف بزرگی دستیابی پیدا کند:

هدف

شرکت تبلیغاتی Affinity باید با ساخت فرم‌هایی برای کاربران و دریافت سرنخ‌ آن‌ها (Lead)، یک دیتابیس بزرگ از مشتری‌های بالقوه محصولات و پیشنهادات جدید ردیف به وجود می‌آورد.

افینیتی باید کاربران وب را نسبت به پیشنهادات ردیف مشتاق می‌کرد و با طراحی کارآمد صفحه فرود، ایمیل و شهر سکونت آن‌ها را بدست می‌آورد.

راهکار

شرکت تبلیغاتی افینیتی که مسئولیت تبلیغات آنلاین ردیف را بر عهده گرفته بود، چندین کمپین PPC با ترکیبی از هدفمندی‌های جغرافیایی و موضوعی راه‌اندازی کرد. همچنین چندین نسخه از تبلیغات متنی مبتی بر CPA (پرداخت هزینه بر اساس انجام عملیاتی مشخص) را نیز در کنار کمپین‌های PPC راه‌اندازی نمود.

این کمپین‌ها برای کاربران هندی (در سرتاسر شهرهای کشور هند) که محتوایی مرتبط با رستوران و یا سبک زندگی را مورد جستجو قرار داده و یا در شبکه‌ی نمایش‌دهندگان افینیتی، به وب‌گردی مشغول بودند نیز هدف‌گذاری شده بود.

منابع ترافیکی در برنامه تبلیغاتی افنیتی برای ردیف شامل جستجوهای محلی، نوار ابزارها و تبلیغات متنی بود و کمپین‌ها برای بیش از ۶۰۰۰ کلمه کلیدی مرتبط با پیشنهادات موجود در Rediff.com هدف‌گذاری شده بودند و از طرفی هدفمندی‌ها کمک می‌کرد که بازخورد بهتری از این کمپین حاصل شود.

بخش‌بندی‌های زمانی نیز به‌شدت رعایت می‌شد. تمامی تبلیغات تنها در زمان پیک استفاده کاربران هندی از اینترنت اجرایی می‌شد تا بتوانند نرخ تبدیل بالاتری به‌دست آورند.

تمامی پارامترهای مربوط به کمپین‌ها نظیر کلمات کلیدی، دسته‌بندی‌ها، تعرفه‌های متفاوت هر کلیک، منابع جذب ترافیک و غیره، توسط مدیران حساب (Account Manager) اختصاصی Affinity بهینه می‌شدند تا همواره بازدهی کمپین و نرخ تبدیل بهبود یابد و رِدیف بهترین بازخورد ممکن را از کمپین تبلیغاتی خود دریافت کند.

نتیجه

پس از فعالیت‌های صورت گرفته توسط Affinity برای وب‌سایت بزرگ Rediff.com، مدیریت کمپین‌های تبلیغات کلیکی (PPC) این کمپانی در هر روز بیش از ۲۰۰۰ سرنخ برای ردیف جمع‌آوری کرد و حتی این روند در چند روز پس از اتمام کمپین ادامه پیدا کرد.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

فرهاد بهشتی

از دوران مدرسه به حوزه‌ی طراحی تبلیغاتی علاقمند بودم و این علاقه منجر به این شد که وارد دنیای تبلیغات شوم. وسیع بودن تبلیغات آنلاین و همچنین چالش‌های کسب‌و‌کارهای نوپا در فضای وب برایم همیشه جذاب بوده. در این مدت تجربه‌های جالبی در مورد ایمیل مارکتینگ و تبلیغات آنلاین و شبکه‌های اجتماعی کسب کرده‌ام.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !