pr

روابط عمومی و رابطه آن با پروسه جمع‌آوری لید

استراتژی دیجیتال - نویسنده : رامین جابری - ۱۷ مرداد ۱۳۹۴

از آنجایی که امروز به عنوان روز خبرنگار عنوان شده، بد نیست نگاهی به نقش روابط عمومی (Public Relations) بر جمع آوری لید بیاندازیم و ببینیم که چگونه کسب‌وکارهای B2B می‌توانند از طریق روابط عمومی به موقعیت‌های فروش مورد نظر خود برسند.

 

در ادامه به چندین روش اشاره می‌کنیم که شاید به کار کسب‌وکار B2B شما هم بیاید:

 

– سئو و روابط عمومی با هم جواب می‌دهند:  شما باید در نظر داشته باشید که سیاست‌های مربوط به بهینه‌سازی موتورهای جستجو وب‌سایت شما، باید در حین بازنشر مطالبتان در وب‌سایت‌های دیگر رعایت گردند تا وضعیت بهتری برای اطلاع‌رسانی در مورد کسب‌وکارتان ایجاد شود.

 

– از کلیدواژه‌ها به درستی بهره ببرید: سعی کنید کلیدواژه‌های خود را استخراج کرده و از آنها در تمام مطالب بازنشری خود بهره ببرید. از سوی دیگر باید توجه کنید که مطالبی که خود شما تولید و منتشر می‌کنید و در وب‌سایت‌های دیگر هم بازنشر می‌شوند، باید توسط خود شما تولید شوند و لازم است به شدت روی کلیدواژه‌های مربوط به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 

“اصل و نو بودن محتوا بسیار با اهمیت است.”

– همیشه حامیان خود را ذوق زده کنید: محتوا خوب، انتشار رضایت‌نامه‌هایی (Testimonials) که توسط مشتری‌های شما ارائه داده شده و انتشار مصاحبه‌هایی که با خبرنگاران مشهور انجام داده‌اید، سبب می‌شود که حامیان و مشتریان شما، بیش از پیش به شما اعتماد کرده و حتی همکاری با کسب‌وکارتان را به دیگران پیشنهاد دهند.

– شبکه‌های اجتماعی، جایی برای پیدا کردن خبرنگاران مورد نظرتان: شبکه‌های اجتماعی از رسانه‌هایی هستند که در آنها به راحتی می‌توانید خبرنگاران مورد نظر خود را پیدا کرده و برای روابط عمومی خود با آنها ارتباط برقرار کنید. فقط کافیست کمی جستجو کرده و از قبل بدانید که کدام افراد می‌توانند برای شما مفید باشند.

حال شما چه راهکارهایی برای ایجاد موقعیت فروش از طریق روابط عمومی در دست دارید؟

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

4 دیدگاه در رابطه با “روابط عمومی و رابطه آن با پروسه جمع‌آوری لید
  1. میثم
    مرداد ۱۷, ۱۳۹۴ — ۶:۱۵ ب.ظ

    سلام
    می خواستم با برنامه نویس قالب سایتتون صحبت کنم
    امکانش وجود داره میلشون رو بهم بدین؟

  2. رامتین کابلی
    مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ — ۱:۰۰ ب.ظ

    خیلی من به سئو اعتقاد دارم و میدونم باعث جذب مخاطب میشه و میتونه موتورهای جستجو رو واستون رام کنه 🙂

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !