جایگزین‌های گوگل آنالیتیکس و مزایای آنها

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : فرید اسدی - ۱۵ مهر ۱۳۹۶

گوگل آنالیتیکس به واسطه آنالیز دقیقی که از وضعیت وب‌سایت‌ها و وبلاگ‌ها به کاربران خود ارائه می‌دهد، به عنوان یکی از الزامات وبسایت و وبلاگ هر کسب‌وکاری مطرح می‌شود. اما با توجه به محدودیت‌های ناشی از تحریمی که توسط گوگل برای بعضی از وب‌سایت‌های ایرانی اعمال شده است، لازم شده تا ابزارهای دیگری در این بازار مطرح شوند که شاید بهترین گزینه نباشند؛ اما حتی می‌توانند سرویس بهتری نسبت به گوگل آنالیتیکس ارائه دهند و امکانات بیشتری از لحاظ آنالیزی و رابط کاربری ارائه دهند. در ادامه به معرفی ۵ تا از این جایگزین‌های گوگل آنالیتیکس می‌پردازیم که بعضی از آنها رایگان و بعضی دیگر فقط در صورت انتخاب یکی از بسته‌های درنظر گرفته شده توسط خود سرویس (Premium Plan) نیز قابل استفاده هستند که عموما باید هزینه‌ای برای این دسته‌ها پرداخت کنید:

۱- Piwik

Piwik یکی از سرویس‌های آنالیز نسبتا شناخته شده‌ای است که رابط کاربری ساده‌ای دارد و کار کردن با آن بسیار آسان است. از طرفی نصب آن در چند مرحله کوتاه صورت می‌گیرد و در زمان بسیار بسیار کوتاهی قابل انجام است. یکی دیگر از مواردی که Piwik را میان کاربرانش محبوب کرده، متن‌باز بودن این سرویس است.

کاربران سرویس آنالیز Piwik معتقدند که انتقادپذیری مسئولان آن بسیار بالا است و باگ‌های مربوط به سرویس خود را در کمترین زمان ممکن برطرف می‌کنند. این سرویس آنالیز رایگان است و فقط برای استفاده از سرور ابری آنها باید هزینه‌ای برابر ۴۹ یورو بپردازید.

Piwik یک رابط کاربری قابل شخصی‌سازی دارد و به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا بتوانند به راحتی نسبت به هدف خود به آنالیز بپردازند و بررسی‌های لازم را انجام دهند.

۲- Mixpanel

پایه و اساس آنالیز سرویس Mixpanel کمی متفاوت است و در کل روی رویدادها (Events) تمرکز دارد تا اینکه پایه و اساس آنالیزش، روی بازدید از صفحات (Page Views) باشد.

mixpanel-analytics

این سرویس به شما کمک می‌کند تا بتوانید آنالیز رفتاری مخاطبان خود را داشته باشید و همچنین ارزش طول عمر مشتری را عنوان می‌کند که برای متخصصان کسب‌وکارها مفید محسوب می‌شود. قیف‌های آماری این سرویس، به شما کمک می‌کنند تا اطلاعات کامل‌تری از وضعیت وب‌سایت و آنچه در آن رخ داده است را بدست آورید.

این سرویس برای جمع‌آوری ۲۵ هزار داده رایگان است و سرویس ویژه آن که طرح‌های مختلفی دارد نیز هزینه‌های متفاوتی دارد که از ۱۵۰ دلار در ماه شروع می‌شوند.

۳- Woopra

Woopra از سرویس‌هایی است که قبلا با مشکلاتی روبرو بود و اخیرا تغییراتی در سرویس خود ایجاد کرده که پرداخت هزینه برای آن نسبتا منطقی شده است. از جمله تغییرات صورت گرفته در این سرویس، بهبود تشخیص رفتار کاربران است که بسیار کامل‌تر شده و اطلاعاتی را ارائه می‌دهد که برای کسب‌وکارها بسیار مفید‌تر هستند. البته سرویس Woopra برای ۳۰ هزار تراکنش در ماه رایگان است و این محدودیت بیشتر برای وبلاگ‌های کوچک مناسب است.

woopra-analytics

یکی از مورادی که نسخه هزینه‌ای Woopra را به سرویسی ارزشمند تبدیل می‌کند، سیستم پشتیبانی قوی این محصول است که در هر لحظه مشکلات کاربران خود را بررسی و حل می‌کند.

۴- Kiss Metrics

Kiss Metrics که از سال ۲۰۰۸ کار خود را آغاز کرده و در این زمینه به فعالیت می‌پردازد، همچون Mixpanel و Zoopra به شکل رویداد محور، آنالیز وبسایت‌ها را ارائه می‌دهد و به همین علت است که شعاری بسیار جالب دارد:

“گوگل آنالیتیکس به شما می‌گوید که چه اتفاقی رخ داده است. Kiss Metrics به شما می‌گوید که چه فردی پشت آن اتفاق است.”

با اینکه Kiss Metrics هم سرویسی غیر رایگان محسوب می‌شود، اما گزارش‌ها و اطلاعات دقیقی را به مخاطبان خود ارائه می‌دهد. امکان انجام A/B تست به صورت نامحدود از مورادی محسوب می‌شود که سرویس Kiss Metrics را بسیار جذاب کرده است.

هزینه این سرویس از ۱۵۰ دلار شروع می‌شود و کم هزینه‌ترین بسته آن، به جمع آوری ۵۰۰ هزار رویداد می‌پردازد.

۵- Open Web Analytics

یکی دیگر از ابزارهای رایگان و متن باز برای آنالیز وب‌سایت‌ها، Open Web Analytics است که به ارائه آنالیز اطلاعات مرتبط با وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها می‌پردازد. استفاده از آن بسیار آسان است و رابط کاربری بسیار کاربردی‌ای دارد.

از ویژگی‌های OWA می‌توانیم به سازگاری کامل آن با WordPress و همچنین MediawWiki اشاره کنیم که از محبوب‌ترین Framework های مدیریت محتوا هستند.

اگر از فردا سرویس گوگل آنالیتیکس برای وب‌سایت شما در دسترس نباشد، سراغ کدام یکی از سرویس‌های مشابه آن می‌روید؟

 

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

فرید اسدی

فرید به عنوان Inbound Marketing Manager در ای‌نتورک فعالیت می‌کند. او به طراحی رابط کاربری، آنالیز و سئو نیز می‌پردازد. از نظر وی، شیرین‌ترین کارهای دنیا با ترکیب ابزارهای مختلف اتفاق می‌افتند. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر را بسیار می‌پسندد و طرفدار نگاهی متفاوت به سئو به عنوان متریک‌هایی به منظور بهبود تجربه کاربر – نه تماماً – است.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “جایگزین‌های گوگل آنالیتیکس و مزایای آنها
  1. ماهان
    ۲۷ مهر ۱۳۹۶ — ۰۹:۴۴

    در حال حاضر از همون google ana;ytics می شه استفاده کرد؟

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

info user twitter

اینفوگرافیک استفاده کاربران ایرانی از توییتر

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

content-marketing-history

اینفوگرافیک تاریخچه بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا - ۴ اسفند ۱۳۹۵