image

اینستامبولی

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : احسان نمکی‌روش - ۲۶ مهر ۱۳۹۴

با ماهانه ۳۰۰ میلیون کاربر فعال که روزانه ۷۰ میلیون پست آپلود می‌کنند، اینستاگرام نقش بزرگی در زندگی امروز ما دارد..طبق تحقیقات انجام شده، کاربرهای اینستاگرام علاقه‌ی زیادی به عکس‌های غذا دارند. پس اینستاگرام رستوران شما می‌تواند فرصت مناسبی باشد که تصاویر غذاهای منوتان را با مردم به اشتراک بگذارید و دهانشان را آب بیندازید.

از طرفی مسافران و مشتریانی جدیدی که از قبل پیج اینستاگرام رستوران شما را دیده‌اند، هنگام ورود، با قرار گرفتن در فضایی آشنا احساس راحتی بیشتری دارند.

آیا مارکتینگ شما در اپلیکیشن‌های موبایل از جمله اینستاگرام وجهه خوبی دارد؟

در این مقاله به مناسبت روز جهانی غذا قصد دارم به شما کمک کنم اینستاگرامی جذاب‌تر برای رستورانتان داشته باشید و تجربه شخصی‌ خودم را در مدیریت اینستاگرام رستوران “دیژون” در تهران با شما در میان می‌گذارم.

 

۱۱ نکته ضروری برای اینستاگرام رستوران شما

 

۱.مخاطبانتان را به پشت صحنه ببرید.

آدم‌ها عاشق این هستند که از جایی که اجازه ورود به آن را ندارند سر در بیاورند و آشپزخانه دست‌نیافتنی ترین فضا در رستوران شما برای مشتریان است.

پس مخاطبانتان را در جریان اتفاقاتی که در آشپزخانه‌ می‌افتد، بیوگرافی پرسنل و روابط بینشان و… بگذارید و به این طریق آنها را به دنبال کردن پست های بعدی ترغیب کنید.

اینستاگرام رستوران -1

در آشپزخانه رستوران دیژون، ۵ برادر آشپزی می کردند و ما با معرفی این ۵ برادر در کنار هم و داستان ورودشان به رستوران نه تنها بازخوردهای خوبی از کاربران گرفتیم و رضایت آشپزها از دیده شدن در پیج رسمی رستوران را داشتیم، کاربران جدیدی پبدا کردیم که از اطرافیان آشپزها بودند. یادتان باشد، صفحه اینستاگرامتان باید مثل یک سریال تلویزیونی روایتگر اتفاقاتی باشد که در رستورانتان رخ می‌دهد.

اینستاگرام رستوران -2

 

۲. غذاها و نوشیدنی‌های جدیدتان را رونمایی کنید.

چند روز قبل از اضافه شدن آیتم جدید به منو با معرفی مواد تشکیل‌دهنده، تاریخچه و اطلاعاتی از این قبیل مخاطبان را در انتظار رونمایی از این آیتم‌ جدید قرار دهید.

اینستاگرام رستوران -3

۳. با یک هشتگ خاص مسابقه عکس راه بیندازید.

همانطور که می‌دانید کاربران اینستاگرام علاقه زیادی به عکس گرفتن از بشقاب غذایشان در رستوران و به اشتراک گذاشتن آن در پیج اینستاگرامشان دارند.از مردم بخواهید از هشتگ مد‌نظر شما دراین پست‌ها استفاده کنند تا در مسابقه شرکت داده شوند.

 

اینستاگرام رستوران -4

 

خلاقانه‌ترین عکس‎‌ها را در صفحه اینستاگرامتان باز نشر(regram) کنید و به پرلایک‌ترین آنها جایزه دهید.

اینستاگرام رستوران - مسابقه

 

۴.لازم نیست پست‌ها همیشه راجع به رستورانتان باشد!

سعی کنید با مخاطبانتان در زمینه‌های دیگر هم ارتباط برقرار کنید. در مناسبت‌ها، موفقیت‌های کشوری، روزهای برفی، بارونی و تمام اتفاقاتی که می دانید که همه ی مخاطب‎‌ها مشترکا شاهد آن هستند.

اینستاگرام رستوران -5

۵.از لو رفتن دستورغذاها نترسید!

اینکه مردم بفهمند چطورباید استیک درست کنند، باعث نمیشود که استیک را در خانه‌هایشان بخورند وبه رستوران شما نیایند.

در اینستاگرام دیژون ما با کلاژ کردن ویدیوها مراحل طرز تهیه بسیاری از آیتم‌های منو را نشان می دادیم.

اینستاگرام رستوران - کلاژ ویدیو

 

اینستاگرام رستوران - مواد تشکیل دهنده

 

۶.برنامه هفتگی داشته باشید.

برای اینکه محتوای اینستاگرام رستوران شما تنوع داشته باشد، محتوای قابل تولید برای رستورانتان را دسته بندی و بین روزهای هفته تقسیم کنید. البته یادتان باشد این برنامه برای روزهای معمولی است و اگر مناسبتی، اتفاق خاصی و یا محتوای جالبی برای روزتان دارید، می توانید خارج از برنامه عمل کنید.

 

۷.آنالیز کنید.

بررسی کنید که از کدامیک از عکس‌ها در اینستاگرام رستوران شما بیشتر استقبال شده و  به کدامیک از آن‌ها توجه نشده.

همیشه روند فعالیت مخاطب‌ها در پیجتان را در نظر داشته باشید و اگر فکر می‌کنید این روند روبه‌رشد نیست، به دنبال علت بگردید و سعی کنید تغییراتی در برنامه پست ها ایجاد کنید.

دیژون روزهای تعطیل برانچ دارد و یک روز جمعه ما تصمیم گرفتیم از مشتری‌ها سرمیزهایشان عکاسی کنیم و همان موقع در صفحهآپلود کنیم و علاوه‌برآن عکس ها را برای خوشان هم ایمیل کردیم.

 

اینستاگرام رستوران -6

 

این کار خیلی بازخورد خوبی داشت و آن پست ها در بازه زمانی خودشان بیشترین نرخ تعامل (engagement rate) را داشتند و مشتریاتی که عکس‌هایشان برایشان ایمیل شد، از کاربر‌های فعال صفحهشدند.

اینستاگرام رستوران -9

۸.عصبانی نشوید!

سوشیال مدیا به شما این شانس را می‌دهد که بفهمید مشتری‌هایتان چه تغییراتی را در رستوران شما لازم می دانند.

سوالات و انتقادهایشان را با کمال احترام پاسخ بدهید. حتی اگر این احترام دوطرفه نباشد.

 

۹.دنبال ویژگی‌های یونیک رستورانتان بگردید.

پتانسیل های رستورانتان را بشناسید.

از نظر من با تنوعی که امروزه در شهر های بزرگی مثل تهران در رستوران های هر منطقه وجود دارد برای اینکه انتخاب نهایی مخاطبانتان باشید باید در موردی خاص از بقیه رستوران‌های منطقه سرآمد جلوه کنید.

نکته‌ای که رستوران دیژون را ازرستورانهای دیگر متمایز می‌کرد،

 

محصولات ارگانیکی بود که از مزرعه شخصی صاحب رستوران برداشت میشد.

اینستاگرام رستوران -10

 

و  اینستالیشن «چشم‌هایت راببند» که در فضای داخلی رستوران بود و در طول روز تغییر شکل می داد.

اینستاگرام رستوران -11

ما سعی کردیم تمرکز بیشتری روی این دو موضوع در اینستاگراممان داشته باشیم.

 

۱۰.اینستاگرامتان حال و هوای رستورانتان را داشته باشد.

grid اینستاگرامتان را متناسب با فضای رستورانتان نگه دارید ودر عکس‌های گرافیکی سعی کنید از رنگ‌هایی استفاده کنید که با دکور رستورانتان همخوانی داشته باشد.

 

۱۱.هشتگ یادتان نرود!

می‌توان گفت تنها ابزاری که شما را در به اشتراک گذاشتن عکس‌هایتان در اینستاگرام یاری می‌کند هشتگ است.که دو نوع است:
– هشتگ های trend:

هشتگی که در زمینه خوراکی و رستوران خیلی معروف و پرطرفدار باشد یک هشتگ ترند برای شما محسوب می شود و به ترتیب:

۱.foodie

۲.nomnom

۳.yummy

۴.instafood

پرطرفدارترین هشتگ‌های غذایی محسوب می شود که برای دیده شدن پست شما در سطح بین‌الملی نقش بسزایی می تواند داشته باشد.
هشتگ های ترندی هم وجود دارد که مختص ایران است و فقط کاربران ایرانی از آن استفاده می کنند.

۱.بزن

۲.فیدیلیو

۳.بفرما

– هشتگ های محتوایی

هشتگ‌هایی که مختص محتوای تولیدی شماست.
palladium ,dijonorganic,Dijon,salad,brunch,terrace

در آخر باید یاداوری کنم که سوشیال مدیا دکمه‌ای نیست که با فشردن آن در عرض یک هفته کسب‌و‌کارتان زیرو رو شود، اما با یک استراتژی خوب می‌تواند مناسب‌ترین مشتریان برای رستوران شما را به سمتتان سرازیر کند.

برچسب ها : , , , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

احسان نمکی‌روش

زمانی که درشرکت اینتورک استخدام شدم؛ فهمیدم کاری که قراره بکنم (تولید محتوا)، همیشه بزرگترین تفریح زندگیم بوده و اینجوری شد که من تمام هفته مشغول تفریح کردن هستم!

تبلیغات

59 دیدگاه در رابطه با “اینستامبولی
  1. محتوا پادشاه است
    مهر ۲۶, ۱۳۹۴ — ۶:۱۳ ق.ظ

    مطلب بسیار بسیار کاربردی بود. اجازه بازنشر با ذکر منبع رو داریم؟

  2. نیما
    مهر ۲۶, ۱۳۹۴ — ۶:۱۷ ق.ظ

    سلام، خیلی عالی بود، لطفا برای کسب و کارهای دیگه هم بذارید.
    موردی که در اینستاگرام هست، ممکنه اگه مخاطب تو او لحظه آنلاین نباشه، پست جدید دیده نشه. منظور اینه که در موارد بالا، باید انتخاب ساعت مناسب هم اضافه بشه که پست بیشترین بیننده رو داشته باشه یا اینکه یک پست در طول روز چندین بار ری پست شه.

  3. میلاد صفایی
    مهر ۲۶, ۱۳۹۴ — ۶:۳۳ ق.ظ

    احسان جان، خیلی واضح و مفید بود.

    مرسی

  4. سید محمد امین ساجدی
    مهر ۲۶, ۱۳۹۴ — ۷:۰۲ ق.ظ

    بنظر من یکی از بهترین مطالب بلاگ اد تا به امروزه بوده. همینجوری ادامه بدید!

  5. سامان
    مهر ۲۶, ۱۳۹۴ — ۸:۰۶ ق.ظ

    من خیلی اهل نظر دادن تو وب سایت ها یا حتی فیسبوک و…نیستم ولی واقعا از خوندن این مطلب حرفه ای که کاملا برای نوشتنش وقت گذاشته شده لذت بردم و برام کاربرد داشت، امیدوارم همه افراد و یا مجموعه هایی که تو زمینه های مختلف فعالیت میکنند روزی مثل شما به تولید محتوا های خوب بپردازند و نه کپی کردن.
    مرسی

  6. برنامه نویسی اندروید
    مهر ۲۹, ۱۳۹۴ — ۶:۴۹ ق.ظ

    خیییییلی خوووب بود مطلبتون

  7. کژال
    دی ۹, ۱۳۹۴ — ۸:۰۳ ب.ظ

    مرسی .جالب بود.

  8. احسان نمکی‌روش
    دی ۲۹, ۱۳۹۴ — ۷:۳۶ ق.ظ

    ممنون از توجه شما.

  9. طراحی وب سایت
    اردیبهشت ۱, ۱۳۹۵ — ۵:۴۸ ق.ظ

    سلام , تشکر بابت سایت خوبتون عالی بود
    موفق و پیروز باشید.

  10. تور ارمنستان
    خرداد ۷, ۱۳۹۵ — ۱:۳۱ ب.ظ

    بسیار جالب بود ، متشکرم

  11. احسان نمکی‌روش
    خرداد ۱۴, ۱۳۹۵ — ۳:۱۸ ب.ظ

    مرسی دوست عزیز، خوشحالم که مورد توجهتون واقع شده.

  12. یادگیری زبان انگلیسی
    تیر ۲۱, ۱۳۹۵ — ۱:۱۳ ق.ظ

    نکته های مفیدی بود که از برخیشون میشه در موقعیت های مختلف دیگر هم استفاده کرد
    ممنون از شما

  13. خرید باغ
    تیر ۲۲, ۱۳۹۵ — ۶:۲۱ ق.ظ

    مرسی فوق العاده بود

  14. بانک کتاب
    تیر ۲۲, ۱۳۹۵ — ۶:۲۱ ق.ظ

    خیلی خالب بود مرسی

  15. لاستیک سازی
    تیر ۲۴, ۱۳۹۵ — ۱۱:۲۹ ق.ظ

    هشتک چی هست؟من که نفهمیدم. همه جا هم به کار میره

    • رامین جابری
      تیر ۲۷, ۱۳۹۵ — ۸:۰۶ ق.ظ

      هشتگ یک راهکار برای دسته‌بندی محتوا هست که در شبکه‌های اجتماعی به کار میره و برای اینکه محتوای شما در یک دسته‌بندی قرار بگیره، لازمه که فقط یک # بزنین و واژه یا عبارت مورد نظرتون رو در ادامش وارد کنین.

  16. پیش بند آشپزخانه
    تیر ۲۴, ۱۳۹۵ — ۱۱:۲۹ ق.ظ

    از این مطلب خوب و مدیر سایت که معلومه خیلی زحمت میکشه تشکر میکنم

  17. اتوبار تهران
    تیر ۳۱, ۱۳۹۵ — ۳:۳۵ ب.ظ

    خیلی عالی بود واقعا خسته نباشید

  18. فروشکاه اینترنتی
    مرداد ۲, ۱۳۹۵ — ۶:۵۲ ق.ظ

    جذاب

  19. پاور ال ای دی
    مرداد ۲, ۱۳۹۵ — ۶:۵۵ ق.ظ

    هیجان انگیز و عالی

  20. بولینگ
    مرداد ۴, ۱۳۹۵ — ۹:۴۳ ق.ظ

    سایت تون خیلی خوب و به روز هستید همیشه شاد باشید

  21. جک برقی
    مرداد ۱۷, ۱۳۹۵ — ۱۰:۰۷ ق.ظ

    سایت خوبی دارید ممنونم از عکس ها و مطالبی که در اختیار همه قرار دادید .

  22. آموزش سئو
    مرداد ۱۹, ۱۳۹۵ — ۵:۵۲ ب.ظ

    ممنون عالی بود

  23. املاک اندیشه
    مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ — ۱۱:۵۱ ق.ظ

    ببخشید این مطلب منبعش کجاس؟

  24. آگهی رایگان لینکدار
    مرداد ۲۵, ۱۳۹۵ — ۴:۴۱ ب.ظ

    بسیار عالی واقعا لذت بردم حین خوندن

  25. نمایندگی هانیانگ در ایران
    مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ — ۱۱:۳۳ ق.ظ

    عالی بود مرسی

  26. نت فیس
    مرداد ۲۶, ۱۳۹۵ — ۱:۰۰ ب.ظ

    عالی بود ممنونم ازتون

  27. هدایای تبلیغاتی
    شهریور ۵, ۱۳۹۵ — ۹:۰۴ ب.ظ

    سلام
    سایتتون واقعا عالیه.من چندین ساله که سایتتون رو میشناسم و از مطالبش استفاده میکنم

    واقعا ممنون

  28. نمای چوب
    شهریور ۱۳, ۱۳۹۵ — ۲:۱۲ ب.ظ

    شما خیلی خوبید خیلی موفق باشید

  29. تاور کرین
    شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ — ۷:۳۶ ق.ظ

    عالی بود مرسی

  30. عایق صوتی
    شهریور ۱۷, ۱۳۹۵ — ۳:۴۷ ب.ظ

    خیلی از سایت خوشم اومد واقعا عالیه

  31. میثم
    شهریور ۱۸, ۱۳۹۵ — ۱۰:۵۲ ق.ظ

    این مقاله واقعا عالی بود
    از پوستر و عنوان گرفته تا محتوا

  32. طراحی سایت
    شهریور ۲۵, ۱۳۹۵ — ۱:۵۷ ب.ظ

    با تشکر از شما سایتتون عالیه

  33. پنل اس ام اس
    شهریور ۲۷, ۱۳۹۵ — ۹:۳۱ ق.ظ

    ممنوننننننننم از شما سایتتون عالیه

  34. فروشگاه ساز
    شهریور ۲۹, ۱۳۹۵ — ۱۱:۴۶ ق.ظ

    ممنون مطلب خوب و مفیدی بود

  35. فروش کارتریج hp
    مهر ۱۵, ۱۳۹۵ — ۴:۱۳ ب.ظ

    با تشکر از ادمین وب سایت بخاطر چنین سایت پویا و به روز

  36. پشتیبان وب
    مهر ۲۳, ۱۳۹۵ — ۱۱:۲۷ ق.ظ

    ممنون از سایتتون

  37. فروشگاه اینترنتی خانه 21
    مهر ۲۳, ۱۳۹۵ — ۱۱:۲۸ ق.ظ

    بسیار عالی و جذاب

  38. قاب وال واشر
    مهر ۲۳, ۱۳۹۵ — ۱۱:۳۰ ق.ظ

    با تشکر

  39. خرید کیف
    مهر ۲۳, ۱۳۹۵ — ۱۱:۳۱ ق.ظ

    مرسی از مطالبتون

  40. پنل اس ام اس
    مهر ۲۸, ۱۳۹۵ — ۱۱:۰۹ ق.ظ

    lمرسی از سایتتون

  41. فید بک : یک اینستامبولی خوشمزه برای رستوران شما - کارآفرین نیوز

  42. سامان فتحی‌زاده
    آبان ۱۱, ۱۳۹۵ — ۱۱:۲۱ ق.ظ

    با تشکر از توضیحات خوب وب سایت موفق باشید

  43. حسام معروفی
    آبان ۱۲, ۱۳۹۵ — ۵:۰۴ ب.ظ

    ممنون از سایتتون

  44. امین تهرانی
    آبان ۱۲, ۱۳۹۵ — ۵:۰۵ ب.ظ

    تشکر از سایت خوبتون

  45. فرامزر روحی
    آبان ۱۶, ۱۳۹۵ — ۱۲:۲۹ ب.ظ

    خیلب باحال بود.
    ممنون از سایت خوبتون.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !