broken-pig

قلکی که ایده خوبی برای تبلیغات بنری است

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : آرش خسرویان - ۲۳ آذر ۱۳۹۵

تبلیغات بنری یکی از روش‌های مرسوم بازاریابی آنلاین است که توسط خیلی از کسب‌وکارهای بزرگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. روش‌های مختلفی برای پرداخت هزینه تبلیغات بنری وجود دارد که عبارتند از: پرداخت به ازای کلیک، پرداخت به ازای عمل صورت گرفته و هزینه ثابت و … . در ادامه سراغ یکی از ایده‌های تبلیغاتی کمپانی ۳M می‌رویم که برای محصول چسب اسکاچ (Scotch) این کمپانی طراحی و اجرا شده است. این کمپین تبلیغاتی به دو شیوه پرداخت، پرداخت به ازای کلیک و هزینه ثابت اجرا شده است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم:

چالش:

۳M که یکی از کمپانی‌های مطرح در زمینه تولید چسب به حساب می‌آید، تصمیم گرفت که برند خود را بیشتر در معرض دید قرار دهد و به همین دلیل لازم بود که تصمیمی استراتژیک برای کمپین‌‌های تبلیغاتی خود بگیرد و چهره‌ای کاملا متفاوت از برند خود در سراسر بریتانیا نشان دهد.

banner-1

به این منظور، تصمیم گرفت که این تغییر را در شعار برند خود صورت دهد و به کمک تبلیغات آنلاین، میزان اثرگذاری شعار جدیدش را بسنجد.

راهکار

کمپانی ۳M با طراحی یک کمپین تبلیغاتی آنلاین و با شعار “با اسکاچ دست به کار شوید”، سعی کرد که شعار جدید این برند را تست کند و ایده کل کمپین هم از قلک خوکی شکلی گرفته شده بود که در فرهنگ عامیانه نیز بسیار مشهور است.

banner-2aaa

در متن بنرهای این کمپین، دقیقا روی موردی تمرکز شد که نقطه قوت محصولات اسکاچ به حساب می‌آید و واقعا هم محصولات این برند همیشه در اولین بار جوابگو نیاز افراد هستند.

نتایج

این کمپین تبلیغات بنری که به صورت کلیکی و نمایش بنر اجرا شده بود، توانست با بودجه‌ای ۵۰ هزار پوندی نیز به یکی از کمپین‌های موفق چسب اسکاچ تبدیل شود و بر اساس آمار منتشر شده از آن، حتی روی فروش این برند نیز سهمی ۱۵٪ داشته است.

اما به نظر شما فقط شعار جدید این برند اثرگذار بوده یا آیا مدل اجرای این کمپین هم تاثیری روی مخاطبان این برند گذاشته است؟

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

آرش خسرویان

من یک متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم به عنوان اکانت منیجر در ای‌نتورک فعالیت می‌کنم.
تجربه‌هایی در زمینه‌ی طراحی کمپین‌های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی درونگرا و مدیریت پروژه دارم و به عکاسی و هنر هم علاقه‌ی زیادی دارم.

تبلیغات

5 دیدگاه در رابطه با “قلکی که ایده خوبی برای تبلیغات بنری است
  1. فید بک : جبران خرابکاری‌ها با چسب اسکاچ | بالای‌خط

  2. ساختمان سازها
    ۲۳ آذر ۱۳۹۵ — ۰۶:۰۶

    با توجه به گفته های شما در خصوص شهرت قلک خوکی ، قطعا استفاده از این کارکتر در طراحی بنرها هم تاثیر زیادی روی مخاطبانش گذاشته

  3. فید بک : قلکی که ایده خوبی برای تبلیغات بنری است

  4. فید بک : قلکی که ایده خوبی برای تبلیغات بنری است

  5. بهراد مفرد
    ۴ دی ۱۳۹۵ — ۱۱:۴۲

    قطعا شعار و آبجکت های تصویری پیام تبلیغاتی در هر شیوه ای موثر است منتها در تبلیغات بنری کم هزینه تر و متمرکز تر است

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

info user twitter

اینفوگرافیک استفاده کاربران ایرانی از توییتر

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

content-marketing-history

اینفوگرافیک تاریخچه بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا - ۴ اسفند ۱۳۹۵