مناسبت‌های شهریور ماه و ایده‌های بازاریابی مرتبط با آن

گوناگون - نویسنده : رامین جابری - ۳۱ مرداد ۱۳۹۶

شهریور یکی از مهم‌ترین ماه‌های فصل تابستان از دید بازاریابی برای کسب‌وکارها به حساب می‌آید که روی سود نیمه اول سال آنها نیز تاثیر بسیار چشمگیری دارد. زیرا اکثر خانواده‌ها در این ماه روی آماده شدن برای شروع مدارس و دانشگاه‌ها تمرکز می‌کنند و همین مناسبت مهم است که می‌تواند فرصت‌های فروش بسیاری را کسب‌وکارتان بوجود بیاورد. در ادامه به ۵ مناسبت از مناسبت‌های شهریور ماه می‌پردازیم:

روز جهانی موسیقی جدید – ۲ شهریور

مدتی است که فروشگاه‌های آنلاین بسیاری، فروش سازهای موسیقی را شروع کرده‌اند. این روز جهانی فرصت مناسبی برای این کسب‌وکار ها است تا بیشتر روی معرفی سازهای متفاوت خود تمرکز کنند و حتی روی آنها تخفیف بدهند تا میزان فروش آنها افزایش یابد.

از طرفی این فروشگاه‌ها می‌توانند بین مخاطبان خود یک مسابقه برگزار کنند و آنها را تشویق کنند تا یک موسیقی خلق کنند. روش مشخص کردن برنده می‌تواند به شکل متفاوتی صورت بگیرد و این مورد کاملا در اختیار خود برگزارکننده مسابقه است.

روز کارمند – ۴ شهریور

اگر در حین ثبت نام کاربران خود از شغل آنها هم با خبر می‌شوید، می‌توانید به راحتی اسامی آنها را جداسازی کرده و برای بزرگداشت این ایمیل به آنها یک ایمیل ارسال کنید. این ایمیل می‌تواند حاوی یک کد تخفیف یا حتی یک پیام با ارزش روز تبریک باشد.

روز صنعت چاپ – ۱۱ شهریور

این مناسبت بیشتر برای کسب‌وکارهایی مناسب است که با این روز سر و کار دارند؛ برای نمونه آژانس‌های تبلیغاتی، نشریات، کتاب فروشی‌های و… . این کسب‌وکارها می‌توانند در این روز، ارزش‌‌های اصلی خود را با مخاطبانشان به اشتراک بگذارند و آنها را آگاه کنند که چقد این صنعت اهیمیت دارد.

نشریات می‌توانند به صورت سری، شماره‌های قبلی مجلات (روزنامه‌ها) خود را به فروش برسانند و روی آنها تخفیف ویژه‌ای دهند. در ضمن چاپخانه‌‌ها هم می‌توانند برای افزایش فروش کسب‌وکار خود بسته تعریف کنند و به مخاطبان خود به این شکل تخفیف دهند (برای نمونه: (بسته ۱: چاپ ۲۰۰ کارت‌ + چاپ ۲ رول آپ، بسته ۲: چاپ ۱۰۰۰ کارت + چاپ ۵ رول آپ + چاپ روی ۱۰ لیوان و… ).

روز جهانی خیریه – ۱۴ شهریور

این مناسبت جهانی فرصت خوبی است تا کسب‌وکارها بتوانند بیشتر در مورد کمپین‌های مسئولیت‌های اجتماعی (CSR) خود صحبت کنند و مخاطبان خود را از آنها آگاه سازند. از کانال‌هایی چون شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ و وب‌سایت، می‌توانید برای اطلاع‌رسانی در مورد آنها بهره ببرید.

روز سینما – ۲۱ شهریور

سینما‌ها و رسانه‌های تصویری که به پخش فیلم‌های سینمایی می‌پردازند، می‌توانند در این روز با تخفیفی ویژه مخاطبان خود را به فروش بیشتر ترغیب کنند. بهتر است که اطلاعیه‌های خود را در همه کانال‌های خود و حتی به صورت چاپی منتشر کنند تا افراد بیشتری از این فعالیت بازاریابی آنها مطلع شوند.

عکسی از جشن روز سینما (منبع: ایسنا)

از طرفی برگزار کردن رویدادهای مرتبط با صنعت سینما و دعوت چهره‌‌های مشهور، روی برندسازی چنین کسب‌وکارهایی تاثیر بسیاری خواهد گذاشت و پیشنهاد می‌شود که روی این مورد تمرکز ویژه‌ای کنند.

در انتها می‌توانید جدول مناسبت‌های شهریور را مشاهده کنید:

برچسب ها : , , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

info user twitter

اینفوگرافیک استفاده کاربران ایرانی از توییتر

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

content-marketing-history

اینفوگرافیک تاریخچه بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا - ۴ اسفند ۱۳۹۵