present

۶ قدم تا یک ارائه فوق‌العاده‌

گوناگون - نویسنده : فربد رنجبر - ۳ آبان ۱۳۹۴

شما به عنوان سخنران و ارائه‌دهنده، در اولین جلسه ارائه از طرف سرمایه‌گذاران سوال پیچ می‌شوید. سوالاتی از قبیل:

 

خودتون چقدر پول برای سرمایه گذاشتین؟

ما چرا باید به چند تا جوون اطمینان کنیم؟

تا الان این کسب‌وکار چقدر سود آور بوده؟

این شرکت تاکنون ۱۵ دلار درآمد داشته که الان به ۱۵،۰۰۰ دلار جهت سرمایه‌گذاری نیازمنده؟

با چه فکری ۱۰ محصول برای فروش داریم، زمانی که هنوز یک محصول هم نفروختیم؟

و سوالاتی از این قبیل.

 

در زیر شش روشی را آورده‌ام که به واسطه آنها می‌توانید سرمایه‌گذاران را برای سرمایه گذاری متقاعد کنند:

 

  • – کمترین همیشه بیشتره:

به طور معمول مخاطبین شما که در اینجا سرمایه‌گذاران هستند، ارائه‌های طولانی را خسته کننده می‌دانند که باعث عدم جلب اعتمادشان می‌شود و کار را برای شما سختر می‌کند. در ارائه خود کوتاه و دقیق باشید. شما نیاز دارید تا اعتماد سرمایه‌گذاران را به شیوه‌ای جلب کنید تا این فکر به ذهن آنها خطور کند که جذب مشتری برای شما کار بسیار ساده‌ای است و بلعکس. اگر پرزنت خوبی ارائه ندهید، این فکر در ذهنشان شکل می‌گیرد که جذب مشتری هم برای شما کار دشواریست.

 

  • – شعار ندهید عمل کنید

افسانه پردازی و رویا‌پردازی نکنید و در مورد واقعیت ها صحبت کنید. اغلب سرمایه‌گذاران به دنبال کسب‌وکارهایی هستند که مالکین آنها مورد اطمینان و پیشرفتشان تضمین شده باشد. آنها بیشتر به دنبال مواردی هستند که واقعیت را به آنها نشان دهد تا یک مدل کسب و کار که فقط درآمدهای کلان پیش‌بینی می‌کند. راهی پیدا کرده و میزان پایداری بیزنس خود را تست کنید و قبل از جست‌وجوی سرمایه‌گذار ایده خود را به جریان بیانذازید.

 

  • – چوب‌های هاکی را روی یخ رها کن

سرمایه گذاران را با ایده خارق‌العاده خود بهت زده کنید.ارقام و پیش‌بینی‌های آینده را به صورت جدول و نمودار ارائه دهید تا ایده‌های شما قابل لمس‌تر به نظر آید. به آنها نشان دهید که چه درک کاملی از پیش بینی‌های مالی آینده دارید و با سه حالت بدترین, معمولی و بدترین شرایط پیش‌بینی شده آشنا کنید تا شناخت و تسلط کاریتان به خوبی دیده شود. ایده خود را به گونه‌ای ارائه دهید که در زمان مخالفت و در صورت اطمینان کامل از صحت آن کاملا قابل دفاع باشد.

 

  • – یاد بگیرید که چگونه کسب‌وکار خود را با کمترین هزینه مدیریت کنید (تخفیف دادن را دوست داشته باشید

طوری تیم و کسب‌وکار خود را مدیریت کنید که بهترین نتیجه‌ها با کمترین هزینه بدست آید. کمی تغییرپذیری را در معاملات و تعریف‌های سازمانی خود داشته باشید تا در صورت نیاز، تغییرات اعمال شوند. در عین حال آگاه باشید که در این مورد زیاده‌روی نکرده باشید.

در ادامه یادتان باشد که هیچ وقت درخواست بودجه بالایی از سرمایه‌گذاران نداشته باشید؛ زیرا سرمایه‌گذاران همه چیز را دقیق و قانونی می‌خواهند.

 

  • – شهر رُم در یک روز ساخته نشد و کسب‌وکار شما هم در یک روز ساخته نمی‌شود

به یاد داشته باشید سرمایه‌گذاران با احتیاط بیشتری راقب به سرمایه‌گذاری روی کسب‌وکارهایی می‌شوند که احساس می‌شود بلندپروازی بیش از حد دارند و لقمه بزرگتر از دهان خود بر می‌دارند. قبل از اینکه درخواست یک سرمایه ۵۰ میلیون دلاری کنید که کسب‌وکار شما با ۵۰ دپارتمان و صدها خط تولید پیش برود. ساخت، مدیریت، تولید و میزان عرضه یک محصول را به خوبی ارائه دهید.

قبل از اثبات اینکه کسب‌وکار شما قادر به راه رفتن است، توانایی آن را در خریدن ثابت کنید.

روش‌های بازاریابی و فروش خود را تقویت کنید تا کسب‌وکار شما رو به رشد جلوه کند. به یاد داشته باشید که گوگل هم نهایتا تنها یک سرویس را ارائه می‌دهد.

 

  • – وانمود نکنید که باهوش‌ترین فرد در جلسه هستید

مطالبی هست که می‌دانید و مسائلی هم هستند که نمی‌دانید؛ دنبال کسانی بگردید که مسائلی که شما نمی‌دانید را به خوبی برایتان تحلیل کنند. یک تیم قوی درست کنید؛ زیرا موفق‌ترین رهبران و صاحبان کسب‌وکارها در دنیا، کسانی هستند که خود را با باهوش‌ترین افراد و باهوش‌تر از خود احاطه می‌کنند.

سرمایه‌گذاران به همان میزان که در کسب‌وکارهای موفق سرمایه‌گذاری می‌کنند، به همان میزان در تیم‌های مدیریتی قوی، علاقه به سرمایه‌گذاری دارند.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

فربد رنجبر

من از سن نوجوانی از ایران خارج شدم و با فرهنگ کشورهای مختلف اشنایی پیدا کردم که در این برحه از زندگی تجارب زیادی برای من به دست امد. یکی از مهمترین مواردی که دراین سال ها همیشه برای من تعجب اور بود میزان برتری اشتراک گذاری تجارب و دانسته ها در میان فرهنگ ملل مختلف در قیاس با جامعه علمی و فرهنگی ایران بود. من در بلاگ اد سعی دارم دانسته ها و تجارب خود را با شما در میان بگذارم تا قدمی در راستای افزایش اگاهی و موفقیت روز افزون شما برداشته باشم.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “۶ قدم تا یک ارائه فوق‌العاده‌
  1. مهدی مدح خوان
    آبان ۴, ۱۳۹۴ — ۷:۳۲ ق.ظ

    سلام.

    ممنون مطلب خیلی خوبیه. فقط به نظر می رسه چون مطلب ترجمه هست بعضی از جمله های اون گویا نیستن و البته اگه بتونین چنین مطالبی رو با شرایط جامعه خودمون تطبیق بدین و راه کارهایی برای کار در جامعه سنتی ما ارائه بدین، خیلی بهتر میشه.

    موفق و پیروز و همیشه در حال پیشرفت باشین،
    مهدی مدح خوان

  2. فروشگاه اینترنتی ITSKY.IR
    آبان ۴, ۱۳۹۴ — ۷:۵۸ ق.ظ

    باسلام و درود .
    مطلب امروزتان در جهت رونق کسب و کار عالی بود. سپاس از شما.

  3. سیدمحمدهاشمی - رسانه بوچیل
    آبان ۵, ۱۳۹۴ — ۱۰:۴۹ ق.ظ

    مقاله خوب و آموزنده ای بود. سپاس از شما.
    بنده هم به شخصه افراد زیادی رو از نزدیک دیدم که برای توجیه کسب و کارشان از آینده ای مبهم و البته با درآمدهای هنگفت سخن می گویند.
    ارایه مستندات و تحلیلهای واقع بینانه کمک بزرگی هم به خود شخص و هم به سرمایه گذار خواهد کرد.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !