Hand showing hashtag notification concept on blue background

شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجوگر امروزی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۱۵ تیر ۱۳۹۴

برای خیلی از ما پیش آمده که با یک برند جدید برخورد کرده‌ایم و برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد محصولات یا خدمات آن، سریعا به صفحه اینستاگرام یا فیس‌بوک برند مورد نظرمان رفته‌ایم تا اطلاعات بیشتری دستگیرمان شود. خوب، شاید همین جمله قبلی دلیل خوبی برای این باشد که هر برند در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا کند؛ زیرا به هر حال همین حضور سبب افزایش اعتماد مخاطب می‌گردد. از طرفی امروزه شبکه‌های اجتماعی با امکانات مناسب خود به موتورهای جستجوگر تبدیل شده‌اند. برای درک بهتری کافیست به ساز و کار توییتر توجه کنید:

این شبکه اجتماعی با آوردن امکان هشتگ سبب شد که کاربرانش راحت‌تر محتوا تولیدی خود را دسته‌بندی کرده و از سوی دیگر به همه افراد فعال در توییتر کمک کند تا با سرعت بیشتری محتوا مورد نظر خود را پیدا کنند.

بگذارید یک نمونه دیگر عنوان کنم؛ حتما برای شما هم پیش آمده که دنبال یک لباس خاص بوده‌اید و سریعا ایسنتاگرام خود را بازکرده‌اید و به کمک هشتگ‌ها و بخش Explore، سعی کرده‌اید محصول مورد نظر خود را بیابید.

نکته همینجاست که اگر کمی عمقی‌تر به این دو پاراگراف بالا توجه کنید، درمیابید که ما از شبکه‌های اجتماعی به عنوان موتور جستجوگر بهره می‌بریم.

اگر همچنان به این موضوع که شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجوگر آینده و یا حتی الان هستند، لازم است که به موارد زیر توجه کنید.

– در سال ۲۰۱۰ توییتر اعلام کرده که روزانه ۱۹ میلیون کلمه یا عبارت در این شبکه اجتماعی جستجو می‌شود.

– فیسبوک هم در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که روزانه میزبان ۱ میلیارد جستجو است.

گمان کنم که الان قانع شده باشید که باید برند خود را در شبکه‌های اجتماعی به نمایش بگذارید و از هشتگ‌های نهایت بهره را ببرید. پس از همین امروز با یک استراتژی صحیح، وارد صحنه موتورهای جستجوگر امروزی یا همان شبکه‌های اجتماعی بشوید.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

4 دیدگاه در رابطه با “شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجوگر امروزی
  1. نرم افزار حسابداری
    تیر ۱۶, ۱۳۹۴ — ۱۱:۴۷ ق.ظ

    مثل همیشه مقاله جالبی بود و به درد بخور

  2. سیجانی
    تیر ۱۶, ۱۳۹۴ — ۱:۱۲ ب.ظ

    ما تولید کنندگان محتوا، سازنده محتوای شبکه‌های اجتماعی هستیم که کاربران آن‌ها را جستجو می‌کنند.

  3. مهدی عسگری
    آبان ۲۷, ۱۳۹۴ — ۸:۴۹ ق.ظ

    با سلام خدمت شما
    در مورد محتوا نویسی خواستم بدونم محتوایی که تولید میکنیم حتما باید در سایت اصلی مان باشد یا اینکه میتوان محتوا را در وبلاگها و شبکه های اجتماعی قرار داد سپس لینک سایت اصلی رو تعریف کرد
    درسته؟

    با تشکر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !