facebook-icons

کابوسی برای شبکه‌های اجتماعی این دفعه برای اینستاگرام

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۲۱ فروردین ۱۳۹۵

همه افرادی که در زمینه استراتژی و تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی به فعالیت می‌پردازند، شاهد این بودند که چه اتفاقاتی برای شبکه‌اجتماعی پر هیاهوی فیسبوک افتاد. این شبکه‌اجتماعی با تغییر الگوریتم‌های خود، شرایطی ایجاد کرد که کمتر محتواهایی که از سیستم تبلیغات خودش استفاده می‌کردند، دیده شوند. آنقدر این درصد نمایش محتواها کاهش یافت که سبب شد تعداد مخاطبان فیسبوک کاهش پیدا کند. حال اینستاگرام هم تصمیماتی گرفته که ممکن است با آینده بسیار تلخ اینستاگرام مواجه شود.

 

به گزارش تک کرانچ  و به گفته کوین سیستروم، از موسسین اینستاگرم، قرار بر این است که این شبکه اجتماعی هم با یک سری الگوریتم عمل کند که فقط محتواهای مورد علاقه یک مخاطب را به او نمایش می دهند. خیلی از تحلیل‌گران معتقدند که اینستاگرام هم، دقیقا مثل فیسبوک می‌خواهد سوددهی سیستم تبلیغاتی خودش را افزایش دهد و به همین دلیل قصد دارد نمایش محتواها را محدود کند.

 

مشخصا عنوان شده که میزان نمایش محتواها در اینستاگرام به ۳۰٪ کاهش می‌یابد و تمام پست‌هایی نمایش داده می‌شوند که برای شما مفید خواهند بود.

 

در حالی که همه نگران این هستند که اینستاگرام دقیقا شبیه فیسبوک شود، جالب است نگاهی به وضعیت درآمدی اینستاگرام بیاندازیم. این شبکه‌اجتماعی در سال گذشته حدود ۶۰۰ میلیون دلار کسب کرد و امسال قصد دارد با ایجاد تغییراتی که در بالا عنوان کردم، رشدی ۱۴۹٪ داشته باشد. در نظر داشته‌باشید که چنین درصد رشدی کاملا تخمینی است.

 

البته سوال مهم این است که چه بلایی سر برندهای فعال در اینستاگرام خواهد آمد؟ تا زمان بررسی الگوریتم اینستاگرام نمی‌توانیم نظری درست بدهیم ، تنها چیزی که می‌توان گفت این است که باید‌ آنقدر محتوای ما با کیفیت باشد که همواره بیشترین نرخ مشارکت را به خودش اختصاص دهد.

 

هنوز هیچ کسی نمی‌تواند نظری قطعی در مورد آینده اینستاگرام بدهد و باید فقط منتظر بازخوردهای بعدی بمانیم تا مشخص شود که آیا این رویه به سود کمپانی‌ها است یا خیر؟

 

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

8 دیدگاه در رابطه با “کابوسی برای شبکه‌های اجتماعی این دفعه برای اینستاگرام
  1. فید بک : کابوسی که برای شبکه‌های اجتماعی تمامی ندارد، این دفعه برای اینستاگرام | پرتال روزنه نور

  2. کمال گیلانی
    فروردین ۸, ۱۳۹۵ — ۱۲:۲۹ ب.ظ

    تمام فعالیت‌های برندها و local business ها نهایتاً برای کسب درآمده. ما بعضی وقت‌ها فراموش می‌کنیم اینستاگرم و فیسبوک و… هم برندهایی هستن که احتیاج به درآمد دارن و طبیعتاً دوست دارن درآمدشون رو بیشتر کنن!

  3. میرزایی
    فروردین ۱۰, ۱۳۹۵ — ۶:۰۷ ب.ظ

    سلام
    ممنون به خاطر مطالب داغ و دست اول
    سال نو رو هم به مدیریت محترم سایت و بازدید کننده گان عزیز تبریک عرض میکنم
    سایت بسیار زیبایی داری

  4. امیرحسین
    فروردین ۱۶, ۱۳۹۵ — ۵:۵۵ ق.ظ

    به اعتقاد من این روش ، روش اصولی هست که کاربران فقط مح-توایی رو ببیند که بهش علاقمند هستند . بارها در شبکه های اجتماعی محتوایی رو دیدیم که مورد پسند ما نبوده به عنوان مثال لینکدین پر ازمحتوای عاشقانه و تست هوش و … هست که با روحیات برخی از کاربران سازگار نیست اما مجبور به تحمل این محتوا هستیم . اساسا کاستمایزینگ محتوا یکی از استراتژی های نوین بازاریابی محتوایی هست که رفته رفته داریم به اون سمت می ریم .
    موفق باشید

  5. بهرنگ موسوی
    فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ — ۳:۴۵ ق.ظ

    جالبه که نوشته هایی که ایراد میگیره به متنتون رو تایید نمیکنید.
    اشکال نداره منم براتون می نویسم

    چقدر نوشته جالب و آموزنده ای بود

  6. فید بک : کابوسی برای شبکه‌های اجتماعی این دفعه برای اینستاگرام | ایرانی سئو

  7. اسماعیل کارگر
    اردیبهشت ۱۲, ۱۳۹۵ — ۱۱:۴۰ ق.ظ

    متاسفانه فیسبوک الان طوری شده که پست های پیج منو فقط به ده درصد از اعضا نشون میده، اونم با فاصله ۱۲-۲۴ ساعت بعد از انتشار!
    طوری که حتی در فید پروفایل خودم هم نمایش نمیده؛ اما تا دلت بخواد تبلیغات نشون میده. فیسبوک با این کار نشون داد چطور طمع تجارت میتونه فاتحه یه برند رو بخونه!

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !