kinds-of-spam

اسپم‌های مزاحمی که در دنیای دیجیتال ایران به سراغمان می‌آیند

اسپم - نویسنده : رامین جابری - ۷ مهر ۱۳۹۴

در یکی از مقاله‌های قبلی بلاگ‌اَد، در مورد اینکه اسپم چیست مطلبی منتشر کردیم. اما در این مطلب قصد داریم شما را با اسپم‌هایی آشنا کنیم که در کشور ما بیشتر رایج هستند.

 

ایمیل: حتما برای شما هم پیش آمده که وارد حساب کاربری ایمیل خود شده و ایمیل‌هایی را می‌بینید که اصلا به شما ربطی ندارند و بدون خواسته شما سر راهتان سبز شده‌اند. در حقیقت برای شما اسپمی در قالب ایمیل ارسال شده و کسی که قبلا ایمیل شما را گرفته، از آن سو استفاده کرده و یا اینکه ایمیلتان در لیست‌های فروشی ایمیل قرار گرفته‌است. در نظر داشته باشید که فقط ایمیل‌هایی که در بخش SPAM قرار می‌گیرند اسپم نیستند و اسپم‌ها می‌توانند به صفحه Inbox ایمیل شما راه پیدا کنند و برای اینکه کمتر چنین ایمیل‌هایی دریافت کنید، کافیست که آن را SPAM کنید. در ضمن در نظر داشته باشید که خیلی از اسپم‌ها، بدافزار به همراه خود دارند و می‌‌توانند به کامپیوتر شخصی شما آسیب برسانند.

 

پیام‌های متنی: گروه‌های بسیاری هستند که روزانه در آنها، به صورت خیلی بی‌‌هدف و ناخواسته افزوده می‌شویم و پیام‌های تبلیغاتی بسیاری در اپلیکیشن‌های ارسال پیام و یا از طریق اس ام اس به ما ارسال می‌شوند که اکثرشان اسپم به حساب می‌آیند. در اینجاست که باید گروهی که در رو‌به‌روی شما است را ترک کنید.

 

وب: بی‌شک بدترین تجربه همه ما در حین وبگردی، این است که پس از کلیک بر یک صفحه، چندین صفحه برای ما به صورت ناخواتسه باز شود که اصطلاحا به این صفحات بازشده Pop-Up می‌گوییم. به چنین صفحاتی هم اسپم می‌گوییم، زیرا جز مزاحمت هیچ سودی برای ما ندارند. در برابر چنین وبسایت‌هایی بهتر است دیگر به آنها مراجعه نکنید تا با کم شدن کاربرهایشان، دریابند که مسیر اشتباهی را پیش گرفته‌اند.

 

دیگر اسپم‌هایی که روزانه مزاحم ما می‌شوند: اسپم فقط به ایمیل، پیام‌ها متنی و آنچه در سطح وب می‌بینیم محدود نمی‌شود؛ بلکه روش‌های بسیاری برای اسپم کردن وجود دارد. حتما دیده‌اید که در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام، خیلی غیره منتظره نام یک صفحه تغییر می‌کند و به دنبال آن، محتوای آن صفحه هم توسط ادمینش عوض می‌شود. در حقیقت شما محتوایی را مشاهده می‌کنید که آن را نخواسته‌اید و به عبارت دیگر باید بگوییم که در معرض اسپم قرار گرفته‌اید. یا حتما پیش آمده که روی یک بنر تبلیغاتی کلیک کرده‌ایم و دیدیم که محتوای درون آن هیچ ربطی به بنر دیده شده، ندارد. در اینجاست که می‌بینیم راه‌های بسیاری برای اسپم کردن وجود دارد و تنها راه برای مبارزه با آنها این است که یا آنها را به خود شبکه اجتماعی گزارش دهیم و یا آنجا را ترک کنیم تا اسپمر به هدف شومش نرسد.

 

در دنیای واقعی هم شاهد اسپم‌ها هستیم، مثلا تراکت‌هایی که زیر برف پاک‌کن ماشین ما قرار داده می‌شوند و حتی برچسب‌هایی که ورودی خانه ما را حسابی بد ریخت می‌کنند و در برابر آنها ما هم مجبور می‌شویم هر جوری که شده از دست آنها خلاص شویم.

 

همان طور که گفتیم در دنیای مجازی هم راه‌های ساده‌ای برای مبارزه با اسپم وجود دارد که شما هم می‌توانید برای اطلاع‌رسانی بیشتر به کمپین StopSpam بپیوندید.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !