pers-agahi

یک وبسایت نوپا از معرفی تا جذب مشتری وفادار

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : نگین منصوری - ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

معرفی مشتری

پرس آگهی یک وبسایت ثبت آگهی به صورت رایگان است که افراد و کاربران آن می‌توانند مطالب خود را در زمینه‌های مختلف خرید و فروش، کسب و کار، اعلام نیازمندی‌ها و…  در قالب نیازمندی‌ها ثبت کنند و به صورت سریع‌تر و بهتر مخاطبان آگهی‌های خود را پیدا کنند. در اصل پرس آگهی یک روزنامه آنلاین نیازمندی‌ است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

اهداف اصلی کمپین

  • جذب ترافیک به سمت وب‌سایت پرس‌ آگهی
  • آگاهی در زمینه خدماتی پرس آگهی
  • ترغیب مخاطب هدف برای ثبت آگهی در وبسایت پرس آگهی
  • تبدیل وبسایت پرس آگهی به یکی از بزرگترین تابلو اعلانات موجود در دنیای مجازی در زمینه ثبت آگهی و نیازمندی‌ها
  • حرکت پرس آگهی به سمت درآمد زایی از نیازمندی‌های آنلاین

اهداف فرعی کمپین

  • رقابت با رقبای موجود در این کسب‌وکار
  • جلوگیری از کپی‌برداری و درج عکس تکراری و یا عکس متعلق به آگهی دیگران

چالش‌های پیش‌رو در جذب ترافیک

  • شروع به کار پرس‌آگهی  از نقطه صفر، بدون داشتن مخاطب، در شرایطی اتفاق می‌افتاد که دیوار به عنوان گسترده‌ترین وبسایت ثبت آگهی، تمام جامعه مخاطبان را تحت تاثیر خود قرار داده بود.
  • شروع به فعالیت در بازار اشباع از ثبت آگهی دیجیتال، یکی دیگر از چالش‌های پرس آگهی به شمار می‌آمد.

ای‌نتورک برای رشد کسب‌وکار این مشتری چه روندی را طی کرد؟

  • ارزیابی بازار، جامعه هدف و رقبای پرس‌ آگهی
  • مشاوره و ارائه پیشنهادات در زمینه استراتژی کمپین و شروع کمپین‌های کلیکی  از نقطه صفر
  • طراحی و عملیاتی کردن کمپین‌های منطبق بر اهداف اصلی و فرعی، در قالب تبلیغات‌کلیکی در چند مرحله
  • مدیریت و هدایت اثر‌بخشی کمپین‌های تبلیغات‌کلیکی

مراحل اجرا و عملیاتی کردن کمپین‌های کلیکی پرس آگهی

پرس آگهی برای شروع فعالیت خود به کمک مشاوران ای‌نتورک تبلیغات خود را در سه مرحله طراحی و عملیاتی کرد.

مرحله اول؛ اطلاع رسانی و جذب ترافیک (هدفمندی عادی):

در این مرحله‌، کسی پرس آگهی را نمی‌شناخت پس به پیشنهاد ای‌نتورک این وب‌سایت فقط در سطح کلان، خود و خدماتش را باید معرفی می‌کرد بدون آن‌که چشم داشتی برای ساخت مشتری داشته باشد. بدین ترتیب:

۱. تبلیغات اینترنتی بنری پرس آگهی توسط ای‌نتورک طراحی شد و  با هدفمندی عادی بر روی وب‌سایت‌های فارسی در معرض دید میلیون‌ها نفر قرار گرفت زیرا:

  • در هدفمندی عادی از همه وب‌سایت‌ها که جایگاهی برای تبلیغات به عنوان نمایش دهنده دارند استفاده می‌شود، با توجه به تعداد بالای وب‌سایت‌ها و نمایش بالای آگهی‌ها، این روش منجر به برندسازی خواهد شد.
  • در هدففمندی عادی، قیمت کلیک‌ها پایین‌تر است و در گام اول تبلیغات، پیشنهاد می‌شود. زیرا هر بودجه‌ای که برای عملیاتی کردن کمپین در نظر گرفته شود، کلیک بیشتری می‌آورد و کسب‌وکار نوپا، بیشتر دیده می‌شود

۲. طراحی بنر مناسب در راستای جذب ترافیک با یک مدیریت تخصصی، با در نظر گرفتن اهداف کسب‌وکار، مخاطبان و بودجه‌ای که تعیین شده‌ به شرح زیر:

  • سادگی طراحی بنر به منظور گیج نشدن مخاطب و آگاه شدن سریع مخاطب از جریان کلی پرس آگهی
  • جذب مخاطب برای کلیک کردن توسط پیشهنادات روی بنر
  • وارد شدن مخاطب طی فرآیندی پس از کلیک به صفحه فرود
  • هماهنگی رنگ و المان‌های استفاده شده در طراحی بنر با محصولات یا اطلاعات داخلی صفحه فرود
  • سادگی و اجتناب از پیچیدگی در صفحه فرود و عدم گیج نشدن مخاطب
  • استفاده از موثرترین و استاندارد‌ترین اندازه بنر
  • مدیریت کمپین‌های تبلیغات‌کلیکی درراستای اثر‌بخشی
  • انتشار بنرها در سایت‌های مختلف

نتیجه‌ای که این راه‌کارها در مرحله اول عملیاتی کردن کمپین‌ها برای پرس آگهی داشت

  1. جذب ترافیک نسبتا خوب روی لندینگ پیج
  2. یک ثبت نام در روز برای ثبت آگهی

 

 

مرحله دوم جذب ترافیک هدفمند با (هدف‌گیری مجدد+ پیشنهاد ویژه):

در این مرحله پرس آگهی تا حدودی از نقطه صفر فاصله گرفت و ترافیک مطلوبی را روی وبسایت خود جذب و خدمات خود را در زمینه ثبت آگهی به مخاطبان خود معرفی کرد و در ادامه نیازمند آن بود که ترافیک جذب شده و افراد ثبت نامی  یا کسانی که از خدمات پرس آگهی مطلع شده‌اند را به سمت ثبت آگهی روی وب‌سایت پرس آگهی هدایت کند. بدین ترتیب:

۱. برای هدایت ترافیک جذب شده به سمت ثبت آگهی روی وب‌سایت، راه‌کار ( هدف‌گیری مجدد) در مرحله دوم عملیاتی کردن کمپین‌های پرس آگهی پیشنهاد شد. زیرا:

هدفگیری مجدد (retargeting) ، کاربرانی را که از طریق کلیک روی بنر یا  به صورت بازدید مستقیم (direct) به وب‌سایت می‌آیند، شناسایی می‌کند و دوباره به آن فرد، دردیگر وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده، تبلیغات بنری را نمایش می‌دهد تا با نمایش دوباره بنرها، کاربری که یک‌بار توسط بنر‌ها جذب شده، کلیک کرده و وارد وب‌سایت شده، دوباره ترغیب کند.

۲. بنرهایی با اثربخشی بالا منطبق با نیازهای پرس آگهی برای ترغیب مخاطب هدف به ثبت آگهی به شرح زیر طراحی شد؛

  • سادگی طراحی بنر
  • استفاده کردن از عکس و لوگو یا متن خیلی ساده با بک گراندی ساده
  • استفاده کردن از پیشنهاد ارائه رایگان خدمات و جایزه، که این امر خود موجب جذب بسیاری از افراد می‌شد.

بنر-پرس-آگهی

هماهنگی بنر طراحی شده با صفحه فرود در راستای رنگ، محتوا و پیشنهاد ویژه رایگان بودن خدمات

صفحه-فرود-پرس-آگهیبیشتر فضای صفحه فرود را همان پیشنهاد ویژه رایگان پر می‌کند و بنر‌ها با صفحه فرود کاملا هماهنگ است.

 

 

 

نتیجه‌ای که این راه‌کارها در مرحله دوم  عملیاتی کردن کمپین‌ها برای پرس آگهی داشت

  1. جذب بیشتر ترافیک در راستای شناخت هر چه بهتر خدمات پرس آگهی
  2. ترغیب مخاطبان جذب شده به ثبت آگهی
  3. ۲ ثبت نام و ۲ ثبت آگهی در هر روز

مرحله سوم؛ نزدیکتر شدن به مخاطب هدف با(هدفمندی موضوعی):

در این مرحله پرس آگهی بعد از اینکه ترافیک مورد نظر را جذب و آن‌ها را با پیشنهاد‌های رایگان به ثبت آگهی ترغیب کرد، نیاز داشت، در راستای خدماتی که به مشتری ارائه می‌دهد کسب درآمد کند. پس برای اینکه خدمات خود را معرفی کند باید کمپین جدیدی را عملیاتی می‌کرد.بدین ترتیب:

تبلیغات بنری پرس‌آگهی با هدف‌گیری موضوعی، فقط در وب‌سایت‌هایی با محتوای خبری، نشریه، اقتصادی مالی و مدیریت نمایش داده شد زیرا:

بنرهای تبلیغاتی هر وبسایتی برای یک گروه از جامعه کاربران جذاب است نه قشر کلان، پس باید هر برندی برای نزدیک‌تر شدن به مخاطبان هدف، براساس این‌که مخاطب به چه موضوع‌هایی علاقه‌مند است؟ و همچنین هدف تبلیغات و نوع خدمات ارائه شده چیست؟ بنرهایش را در آن‌جا نمایش ‌دهد و این امر با هدف‌مندی موضوعی اتفاق می‌افتد.

 

نتیجه‌ای که این راه‌کارها در مرحله سوم عملیاتی کردن کمپین‌ها برای پرس آگهی داشت

  1. نزدیک‌تر شدن به مخاطب هدف
  2. ایجاد نرخ تبدیل با آمار ثبت ۳ آگهی و ۳ ثبت نام در روز

 

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

نگین منصوری

من فارغ التحصیل رشته معماریم اما فعالیت در خبرگزاری‌های هنری و علاقه ام به عکاسی من رو به سمت تولید محتوا سوق داده. این خیلی هیجان انگیزه که هر روز درگیره یک سری اطلاعات جدید باشی و اونارو بخوای بدست علاقه منداش برسونی...

تبلیغات

5 دیدگاه در رابطه با “یک وبسایت نوپا از معرفی تا جذب مشتری وفادار
  1. فید بک : مراحل تبلیغات یک وبسایت نوپا از معرفی تا جذب مشتری وفادار | پرتال روزنه نور

  2. مهدی
    فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ — ۱۲:۵۹ ب.ظ

    خب از همون اول چرا توی سایت های هدف تبلیغ نکرد؟

  3. سارا زمانی
    اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۵ — ۲:۳۸ ب.ظ

    برای شما آرزوی موفقیت داریم

  4. afafaf
    خرداد ۱۱, ۱۳۹۵ — ۱:۵۲ ب.ظ

    با سلام و خسته نباشید: خیلی وب سایت خوب و مفید و قابل استفاده است . با تشکر فراوان

  5. صالح
    تیر ۱۴, ۱۳۹۵ — ۱۰:۳۰ ق.ظ

    مطلب مفیدی بود
    ازش تو سایتم استفاده میکنم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !