td-store-campaign

نگاهی به کمپین ناموفق تی دی استور

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : طاده آلکسانی (نویسنده مهمان) - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶

فروشگاه “تی دی استور” با هدف چاپ طرح های مختلف روی تی‌شرت ها در بهمن ماه ۱۳۹۵ قصد راه اندازی شدن داشت. در دی ماه آن سال کمپینی با عنوان “سالت رو نو کن!” با هدف جذب مشتری، ارائه تخفیف با استفاده از رویداد سال نو میلادی و معرفی کسب و کار به مشتریان احتمالی راه اندازی شد.

این کمپین از ۲۵ دسامبر تا ۳ ژانویه برقرار بود و در آن کاربران قادر بودند با ثبت ایمیل خود هم از لانچ شدن کسب و کار با خبر شوند و هم به ازای اولین خرید خود تخفیف +۱۵ درصدی دریافت کنند.

با وجود طراحی صفحه فرود زیبا و کاربردی، کل کمپین مشکلاتی داشت که باعث شکست آن شد.

td-store-landing

• اولین و مهمترین آن “تبلیغات سوخته” بود. چون بعد از گذشت ۳ ماه هنوز این کسب و کار به علت چالش ها و مشکلات متفاوت، هنوز توانایی راه اندازی را پیدا نکرده است.
کانال های مارکتینگ انتخاب شده و نحوه ارائه محتوا، محدود و بدون ارزیابی انتخاب شده بود.
بازار هدف مشتریان به درستی انتخاب نشده بود و نیاز بود پس از تشخیص بازار هدف مورد نظر به درستی اقدام به جذب آن می شد.

نتیجه آن شد که تنها کمتر از ۱۵ نفر ایمیل خود را ثبت کردند و همچنان این کسب و کار موفق به لانچ شدن نشده است.
اگرچه محتوای ارائه شده برای تبلیغ این کمپین مناسب بوده و به نظر میرسد با کمی تغییر، مناسبِ استفاده در ارائه کمپین های مختلف میباشد. محتوا در زیر آمده است:

“🎄 سالت رو نو کن! 🎄

بزودی کسب و کار خودم را راه خواهم انداخت که کارش ارسال تیشرت و ساعت با طرح و یا ایده ی دلخواه شماست و پس از طراحی و چاپ برای شما ارسال خواهد شد.⛄️

اما با توجه به نزدیک بودن لانچ شدن کسب و کارم با سال نو میلادی به این فکر افتادم که کمپینی راه بیاندازم که در آن شما می توانید با فرستادن ایمیلتان برای ما هم از شروع کسب و کار با خبر شوید و هم تخفیف +۱۰ درصدی به ازای اولین خریدتان دریافت کنید.⛄️ شما می توانید ایمیلتان را در آدرس درج شده در تصویر ثبت کنید یا اینکه اگر سوالی دارید و یا اینکه ایمیلتان را زیاد چک نمی کنید میتوانید از طریق دایرکت اینستاگرام با من در ارتباط باشید، سالی خوش را برای همه شما آرزومندم.❤️ در ضمن این کمپین تا سوم ژانویه ( ۱۴ دی ماه ) ادامه خواهد داشت.

صفحه فرود این کمپین نیز در Github آپلود شده که از اینجا می‌توانید آن را مشاهده کنید.

به عنوان جمع بندی ، برای داشتن کمپینی موفق و گرفتن نتیجه سعی کنید هوشمندانه عمل کنید و از تبلیغات سوخته بپرهیزید، کانال های تبلیغاتی کمپین خود را درست انتخاب کنید، بازار هدف مورد نظر را با تحقیق و جستجو پیدا کنید، محتوای با کیفیت تولید کنید، صفحه فرود با کیفیت طراحی کنید و از نتیجه خود لذت ببرید.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

طاده آلکسانی (نویسنده مهمان)

تصميم گرفته بودم که بعد از كنكور، براى شروع استارتاپم برنامه ريزي كنم كه توى چند ماه بتونم شروعش كنم. اكنون ٦-٧ ماه مى گذرد و من انبوهى از مطالب رو در رابطه با ماركتينگ و مخصوصاً از نوع ديجيتالش مطالعه كردم و به اون علاقه مند شدم. ماركتينگ يكى از اركان مهم هر استارتاپ است. اما براى دونستنش نيازى به MBA نيست! پس از همين حالا و دنياى بى‌پايان اينترنت شروع كنيد به يادگيرى.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “نگاهی به کمپین ناموفق تی دی استور
  1. الهه الماسی
    اردیبهشت ۲۵, ۱۳۹۶ — ۴:۴۴ ق٫ظ

    با سلام و احترام
    موضوع و مورد خوبی بود اما ترجیح میدادم با جزئیات بیشتری ضعف این کمپین بررسی شود.
    ممنون از زحماتتون

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !