Analysis

اهدافی که باید به آنها نشانه‌گیری و شلیک کنید

آنالیز کمپین و ترافیک - نویسنده : رامین جابری - ۱۹ مرداد ۱۳۹۴

همان طور که در ورزش تیراندازی هدف‌گیری حرف اول را می‌زند، در دنیای آنالیز اطلاعات هم تعیین هدف (Goal) نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و بدون تعیین اهداف، مشخصا آنالیزی هم وجود نخواهد داشت. به نظر خیلی از افراد، ردیابی تعداد بازدیدکنندگان یک وب‌سایت برای آنالیز وضعیت آن کافی است؛ در صورتی که این دیدگاه کاملا اشتباه است. بلکه لازم است متوجه شویم که وب‌سایت شما چگونه به کسب‌وکار شما کمک کرده است؟ در اینجاست که پارامتر هدف (Goal) مطرح می‌گردد.

 

اول از همه لازم است چندین پارمتر را بشناسید که باید ردیابی شوند:

 

– Leads (تعداد موقعیت فروش)

– Trial signups (ثبت‌نام‌هایی که برای دریافت نسخه آزمایشی صورت گرفته)

– Account creations (تعداد حساب‌های کاربری‌ای که ساخته شده)

– Newsletter signups (تعداد افرادی که مشترک خبرنامه شده‌اند)

– Whitepaper downloads (تعداد Whitepaperهای دانلود شده)

– Ebook downloads (تعداد کتاب‌های الکترونیکی‌ای که دانلود شده‌اند)

 

پارامترهایی که در بالا ذکر شدند واقعا مهم هستند، ولی موضوع اصلی اینجاست که چگونه این موراد را در گوگل آنالیتیکس ردیابی کنیم؟

 

مشخصا بدون استفاده از تنظیمات اضافی نمی‌توانید پارامترهای عنوان شده را ردیابی کنید. در ادامه روش‌هایی را عنوان می‌کنیم که به واسطه آنها می‌توانید هدف (Goal) مورد نظر خود را تعیین و ردیابی کنید و در مطالب بعدی بیشتر وارد جزئیات هر کدام از روش‌های زیر خواهیم شد.

 

در گوگل آنالیتیکس ۴ راه برای ردیابی اهداف (Goal Tracking) وجود دارد:

 

URL ها

– زمان (Time)

– Page/Visit (نسبت صفحه روی بازدید)

– رویدادها (Events)

 

در مطالب بعدی بیشتر در مورد تعیین اهداف (Goal Setup) صحبت می‌کنیم. اما لازم است بدانید که تنظیمات مربوط به اهداف گوگل آنالیتیکس (Google Analytics Goals) در کجا واقع شده‌اند.

 

۱. وارد صفحه Admin که در بالا سمت راست قرار دارد بشوید.

۲. روی واژه Goals کلیک کنید.

۳. برای تعیین یک هدف جدید روی (Goal +) کلیک کنید.

 

برای تعیین هدف جدید لازم است که یک نام برای آن انتخاب کنید که در سراسر گوگل آنالیتیکس با نام آن مشخص خواهد شد. در نظر داشته باشید که باید نامی انتخاب کنید که برای شما همیشه مشخص باشد و گمراهتان نکند.

 

تنظیم Active (فعال) و Inactive (غیر فعال) برای فعال کردن ردیابی هدف مورد نظر آورده شده است. فراموش نکنید که Inactive کردن سبب پاک شدن هدف Goal شما نمی‌شود و فقط ردیابی آن را غیرفعال می‌کند. زیرا گوگل آنالیتیکس به گونه‌ای طراحی شده که اطلاعاتی که شما می‌خواهید را به ثبت برساند.

 

منتظر مطالب بعدی ما باشید…

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

4 دیدگاه در رابطه با “اهدافی که باید به آنها نشانه‌گیری و شلیک کنید
  1. میلاد
    مرداد ۱۹, ۱۳۹۴ — ۱۱:۲۰ ق.ظ

    عالی بود رامین جان

  2. hapter
    مرداد ۲۰, ۱۳۹۴ — ۱۰:۳۱ ق.ظ

    ممنون واقعا مفید بود

  3. مهدی بزازی
    مرداد ۲۲, ۱۳۹۴ — ۱۲:۵۲ ب.ظ

    من از این گوگل آنالیتیکز استفاده میکنم، خیلی جالبه و توی افزایش فروش من هم کمکم کرده است.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !