email-marketing-tips

۳ نکته برای اینکه بازاریابی ایمیلی موثرتری داشته باشید

بازاریابی ایمیلی - نویسنده : فرید اسدی - ارسال شده در

بازاریابی ایمیلی ( ایمیل مارکتینگ ) یکی از قدیمی‌ترین روش‌های بازاریابی آنلاین است که حدود ۴۰ سال قدمت دارد و همواره این بحث وجود دارد که آیا عمر این راهکار آنلاین به پایان رسیده یا خیر؟ در حقیقت اگر بخواهیم بر اساس استانداردهای گذشته بازاریابی ایمیلی به فعالیت بپردازیم، بازخورد خوبی دریافت نخواهیم کرد. در ادامه به ۴ مورد می‌پردازیم که با پیروی از آنها می‌توانید بازخورد خوبی از بازاریابی ایمیلی کسب‌وکار خود دریافت کنید:

۱) محتوای منحصر به فرد بیاورید

محتوایی که در ایمیل خود به منظور بازاریابی می‌آورید، نباید تماما تبلیغاتی یا به منظور تمرکز روی تخفیف دادن باشد؛ زیرا پس از مدتی، مخاطبان شما می‌توانند دست شما را بخوانند و دیگر ایمیل‌های شما را باز نکنند. خیلی از کسب‌‌وکارها برای اینکه ایمیل‌های آنها جذابیت خود را حفظ کنند، در کنار پیشنهاد‌ها و ایمیل‌‌های تبلیغاتی روی محتواهایی تمرکز می‌کنند که به خدمات یا محصولات آنها مرتبط است و برای مخاطب بسیار مفید واقع می‌شود.

یک فروشنده مبل را تصور کنید که هر هفته سعی دارد تا به واسطه ایمیل‌های تخفیف خود، روی فروشش تاثیر بگذارد. مشخصا این فروشگاه به هدف خود نمی‌رسد و حتی مخاطبان ایمیل‌های خود را از دست می‌دهد. اما اگر محتوایی مفید در زمینه دکوراسیون در ایمیل‌های خود منتشر کند و در کنار آنها هم روی تخفیف‌های خود تمرکز داشته باشد نیز می‌تواند میزان اثرگذاری ایمیل‌های خود را افزایش دهد و مخاطبان خود را هم نگه دارد.

چطور به سادگی محتوایی جذاب برای صفحه فرود ایجاد کنیم؟

۲) بهترین زمان را استخراج کنید

همچنان در طول چرخه پروسه ایمیل مارکتینگ کسب‌وکار خود، روی زمان ارسال ایمیل خود تست‌های بسیاری انجام دهید تا بهترین زمان برای ارسال آنها استخراج شود. برای نمونه در یک تست مشخص شده که ایمیل‌های ارسال شده در روز جمعه، بیشترین میزان تعامل را ایجاد کرده‌اند؛ اما ایمیل‌های ارسالی در روز شنبه بود که نرخ تبدیل بالایی داشته است. جالب اینجاست که در تستی دیگر، نتایج کاملا متفاوت بوده و بهترین بازخورد از ایمیل‌های وسط هفته گرفته شده است؛ به همین دلیل لازم است که همواره ایمیل‌های خود را تست کنید تا نتیجه مورد نظرتان حاصل شود.

۳) ایجاد تعاملی هدفمند

چنین تعامل در صورتی ایجاد می‌شود که خیلی بروز پیش بروید و از هر موقعیتی به بهترین شکل ممکن بهره ببرید. برای نمونه در فصل تابستان که هوا بسیار گرم است، به عنوان یک سیستم سفارش غذا به مخاطبان خود نوشیدنی‌های خنک و قهوه‌های سرد پیشنهاد دهید. با چنین ایمیل‌هایی می‌توانید احساس نیاز به آن محصول را در مخاطب خود ایجاد کرده و او را به محصول خود جذب کنید.

نتیجه‌گیری

با تمام گفته‌هایی که بیان‌کننده بی‌ثمره بودن بازاریابی ایمیلی هستند، اما اگر به سه موردی که عنوان کردیم نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید و بر اساس آنها عمل کنید، می‌توانید همچنان از این راهکار قدیمی بازاریابی آنلاین بیشترین بهره را ببرید.

*برای مطالعه بیشتر در این مورد نگاهی به مقالات دسته بازاریابی ایمیلی داشته باشید.

 

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

فرید اسدی

فرید به عنوان Inbound Marketing Manager در ای‌نتورک فعالیت می‌کند. او به طراحی رابط کاربری، آنالیز و سئو نیز می‌پردازد. از نظر وی، شیرین‌ترین کارهای دنیا با ترکیب ابزارهای مختلف اتفاق می‌افتند. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر را بسیار می‌پسندد و طرفدار نگاهی متفاوت به سئو به عنوان متریک‌هایی به منظور بهبود تجربه کاربر – نه تماماً – است.

تبلیغات

۲ دیدگاه در رابطه با “۳ نکته برای اینکه بازاریابی ایمیلی موثرتری داشته باشید
  1. فید بک : ۳ نکته برای اینکه بازاریابی ایمیلی موثرتری داشته باشید – ویدپو آی تی

  2. فید بک : ۳ نکته برای اینکه بازاریابی ایمیلی موثرتری داشته باشید - بلاگ داده‌فیلی

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

social.share

بهترین و بدترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در

info user twitter

اینفوگرافیک استفاده کاربران ایرانی از توییتر

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در