3-landing-pages-review

بررسی سه صفحه فرود از سه کمپانی متفاوت

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : آرش خسرویان - ۲۸ شهریور ۱۳۹۴

مقدمه:
طراحی صفحه فرود می تواند همه چیز از نرخ پرش تا نرخ تبدیل را تغییر دهد. تمرکز بر یک هدف واحد در صفحه‌ی فرود، استفاده از CTA و عنوان بندی مناسب، استفاده مناسب و به اندازه از متن و… نکاتی هستند که می‌توانند در طراحی یک صفحه فرود خوب تاثیرگذار باشند. موردی که خیلی وقت‌ها در طول طراحی صفحه فرود به آن نیاز پیدا می‌کنیم، یک نمونه‌ی موفق است. مشخص است که در طراحی صفحات وب هیچ‌گاه به بهترین حالت ممکن نمی‌رسیم و همواره باید تلاش کنیم با A/B تست وضعیت نرخ تبدیل را در صفحه‌ی فرود بهبود ببخشیم. با این حال در این مجموعه مقالات سعی می‌کنیم با معرفی و بررسی چند مورد نسبتاً موفق، ایده‌هایی را برای طراحی صفحه‌ی فرود بعدی شما در اختیارتان قرار دهیم.

 

FluidSurveys – سلطان کنتراست‌ها

fluidsurveys

نکات مثبت:

عنوانبندی: عنوان بسیار ساده است و ابهامی در خصوص هدف صفحه فرود و محصول باقی نمی‌گذارد و به زیبایی با توضیحاتی در مورد مزایای اصلی در خط پایین کامل می‌شود.
تضاد در رنگ بندی: به دکمه CTA فرم ثبت نام و برچسب Free دقت کنید! در این صفحه فرود از رنگ‌‌های متضاد برای برجسته کردن نکته‌های قابل توجه استفاده شده. یکی از مهم ترین نکته‌های این صفحه فرود استفاده درست از رنگ ها برای رسیدن به هدف است.
زمینهی استفاده: از تصویری استفاده شده که به بازدید‌کننده نشان دهد این محصول می‌تواند نظرسنجی‌های مناسب موبایل را هم تولید کنید.
نقل قول: آوردن جملاتی از استفاده‌کنندگان قبلی درباره تجربه ای که از محصول داشته اند موجب افزایش حس اعتماد و انگیزه بیشتر در بازدید کننده جدید می‌شود.
اعتباربخشی: در این صفحه با بکارگیری لوگوی مشتریان شناخته شده سعی شده حس اعتماد به بیننده القا شود.

 

مواردی که بهتر است تصحیح شود:

حذف Footer: این قسمت ممکن است باعث هدایت بازدیدکننده به سمتی غیر از هدف صفحه فرود شود. پیشنهاد ما این است که قسمت منوی Footer برای ساده‌تر کردن انتخاب های بازدیدکننده حذف شود.
توضیحات لوگوها: استفاده از یک برچست کوچک در کنار لوگوها می تواند توضیح دهد که این لوگوها مربوط به مشتریان محصول است و از ابهامات در این خصوص جلوگیری کند.

 

Zipongo – میوه‌های تر و تازه

zipongo

نکات مثبت:

طراوت: طراحی این صفحه، از عکس گرفته تا ترکیب رنگ، همه و همه حس تازگی و طراوت را به بازدیدکننده منتقل می کند.

دکمهی CTA غولآسا: در این صفحه باید چه کار کنید؟ کاملاً مشخص است! شما فقط یک کار برای انجام دارید و این دقیقاً هدف این صفحه است.

مزیت مشخص شده: کاملاً واضح و مبرهن است که چرا بازدیدکننده باید وقت خود را به ثبت نام در این صفحه اختصاص دهد: ۵۰ تا ۹۰ درصد تخفیف!

مختصر و مفید: توضیحات اضافه در این صفحه به چشم نمی خورد ولی همین چند جمله می تواند منظور را به مخاطب برساند. وقتی کسی به سایتی وارد شود و حجم زیادی از اطلاعات را ببیند ممکن است وقت خود را برای مطالعه ی آن همه متن اختصاص ندهد.

 

مواردی که بهتر است تصحیح شود:

عنوان بندی: اگر خدمات شما در خصوص مواد غذایی است در عنوان از عبارت “مواد غذایی” استفاده کنید. این مورد به مشخص شدن فعالیت شما بیشتر کمک می‌کند.

 

Echodemic – فروش یک تعهد

echodemic

نکات مثبت:

جمله‌ی شروع: جمله ی مختصر و مفید شروع صفحه نشان می‌دهد که آنها کاملاً از توانایی خود در تحقق پیشنهادی که داده اند مطمئن هستند.

مدرک: تعداد بالای فالوئرها در تصویر به حرف آنها اعتبار می بخشد و نشان دهنده ی این است که آنها توانایی افزایش فالوئرها را دارند.

صداقت: قیمت در همان صفحه اول به وضوح آمده است و بازدیدکننده می تواند در مورد استفاده از این سرویس و به صرفه بودن آن تصمیم گیری کند.

روش ارتباطی مشخص: شماره تلفن درج شده که اندازه آن نیز بسیاز بزرگ است، علاوه بر اینکه بر اعتماد مخاطبان تاثیر مثبتی می‌گذارد و بازدیدکنندگان را از ارزشی که برای آنها قائل هستند آگاه می کند، باعث می‌شود بتوان از طریق تعداد و زمان تماس ها از شرایط مخاطبان آگاهی پیدا کرد.

 

مواردی که بهتر است تصحیح شود:

توضیحات لوگوها: آیا این لوگوها مربوط به مشتری های آنهاست یا فقط یک سری هتل تا هدف صفحه فرود را مشخص کند؟ یک توضیح کوتاه در این مورد می‌تواند ابهامات را رفع کند.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

آرش خسرویان

من یک متخصص دیجیتال مارکتینگ هستم به عنوان اکانت منیجر در ای‌نتورک فعالیت می‌کنم. تجربه‌هایی در زمینه‌ی طراحی کمپین‌های تبلیغاتی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی درونگرا و مدیریت پروژه دارم و به عکاسی و هنر هم علاقه‌ی زیادی دارم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !