زمان-در-ایمیل-مارکتینگ

چرا بهینه‌سازی زمان ارسال ایمیل حائز اهمیت است؟

بازاریابی ایمیلی - نویسنده : فرید اسدی - ۳۱ خرداد ۱۳۹۴

خیلی از شما برای بهبود وضعیت فروش کسب‌وکار خود از ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنید و سعی دارید تا به بهترین نحو از این امکان بهره ببرید. یکی از مواردی که در ایمیل مارکتینگ شما تاثیر بسیار می‌گذارد، زمان ارسال ایمیل‌ها به حساب می‌آید. اخیرا مارکتینگ شرپا که یک سیستم آنالیز تبلیغات آنلاین به حساب می‌آید، تحقیقاتی روی ایمیل مارکتینگ انجام داده که نتایج آنها، حتما برای شما هم جالب خواهد بود.

این شرکت پس از بررسی ۲۱ میلیون ایمیل ارسال شده اطلاعات جالبی در مورد زمان ارسال آنها منتشر کرده است. این ایمیل‌ها در ساعات ۸، ۹، ۱۵ و ۱۶ ارسال شده بودند که پس از آنالیز مشخص شد که ایمیل‌های ارسال شده در ساعات ۸ و ۹ به مقدار بیشتری باز شده‌اند.

email-marketing

از سوی دیگر این ایمیل‌ها در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه بیشتر باز شده اند و در حقیقت نرخ کلیک‌خوری آنها از دیگر روزهای هفته بیشتر بوده.

البته این تحقیقات در کشور انگلستان صورت گرفته و مشخصا در ایران نمی‌توان به آنها بسنده کرد و لازم است که خود ما، برای کسب‌وکار خود این تست‌ها را انجام داده و نتایج بدست آمده را آنالیز کنیم.

جالب اینجاست که در این تحقیقات هم ایمیل‌های کسب‌وکارهای B2B شرکت داشته‌اند و هم B2C و نتایج برای هر دو دسته یکسان بوده است. برای مطالعه بیشتر  مقاله ۳۰ نکته  را در آکادمی ای‌نتورک مطالعه کنید.

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

فرید اسدی

فرید به عنوان Inbound Marketing Manager در ای‌نتورک فعالیت می‌کند. او به طراحی رابط کاربری، آنالیز و سئو نیز می‌پردازد. از نظر وی، شیرین‌ترین کارهای دنیا با ترکیب ابزارهای مختلف اتفاق می‌افتند. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر را بسیار می‌پسندد و طرفدار نگاهی متفاوت به سئو به عنوان متریک‌هایی به منظور بهبود تجربه کاربر - نه تماماً - است.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !