تکنیک‌های جذب کاربران و افزایش فروش از طریق سایت (بخش دوم)

دیجیتال مارکتینگ - نویسنده : سعید نجاران - ارسال شده در

در ادامه بخش اول مقاله به بررسی تکنیک‌های در جهت جذب کاربران برای کسب‌وکارهای آنلاین می‌پردازیم که به شما کمک خواهد کرد تا همسو با تغییر سلیقه کاربران، سایت و فروشگاه اینترنتی خود را به روز رسانی کنید و فروش بیشتری را از این طریق بدست بیاورید.

مقاله مرتبط:

تکنیک‌های جذب کاربران و افزایش فروش از طریق سایت (بخش اول)

 

۸. ارایه محتوای دیجیتال یکی از روش‌های تولید لید (Lead)

میانگین نرخ تبدیل برای فروشگاه‌های آنلاین بین ۲ تا ۳ درصد است. بنابراین حدود ۹۳ درصد از کاربران ورودی، ممکن است خریدی از شما انجام ندهند اما این به معنای این نیست که هیچ ارتباطی را با آنها شکل ندهید!

در حالی که محتوای بخش بلاگ به شما کمک می‌کند تا مخاطب بیشتری را جذب کنید، باید برنامه‌ی را نیز برای تبدیل این کاربران به مشتری در نظر داشته باشید. ارایه یک کتاب الکترونیکی و یا دیگر روش‌های مانند چک لیست‌ها،دوره‌های آموزشی کوتاه، قالب یا ابزارهای رایگان و غیره این انگیزه را برای کاربران به وجود می‌آورد که ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهند و این یعنی شروع یک ارتباط.

بعد از ایجاد لید(Lead)، این برنامه بازاریابی ایمیلی و استراتژی بازاریابی شما است که باید مشترکین را تبدیل به مشتری کند.

 

۹. نمایش لوگوهای معتبر در جهت ایجاد اعتماد

برخی اوقات خرید کاربران فقط به این خاطر تکمیل نمی‌شود که آنها نگرانی‌های در مورد امنیت پرداخت دارند. یکی از راهکارهای که می‌توان در جهت جلب اعتماد انجام داد استفاده از لوگو و نمادهای هست که برای کاربران شناخته شده و قابل اعتماد است.

۱۰. استفاده از محتوای تولید شده توسط کاربران (UGC)

تلاش برای افزایش تعامل و ارتباط با مخاطین باید همیشه مورد توجه باشد. درواقع شروع یک ارتباط با مخاطب زمینه فروش را فراهم خواهد کرد.

فروشگاه آنلاین GentleFawn عکس‌ها را از طریق یک هشتگ Instagram جمع آوری می‌کند و آنها را در یک گالری در صفحه اصلی سایت خود نمایش می‌دهد.

محتوای تولید شده توسط کاربران در مورد برند و فروشگاه آنلاین شما می‌تواند یک راه عالی برای شروع این کار باشد. عکس و ویدیو و هرنوع محتوای که کاربران در مورد محصولات و برند شما در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند را در سایت یا سایر کانال‌های خود به اشتراک بگذارید. این باعث می‌شود کاربرانی که قصد خرید کالا یا خدمات مشابه را دارند با مشاهده بازخورد واقعی از دیگر کاربران، احساس راحتی و اعتماد داشته باشند.

۱۱. از نظرات مشتریان بهره‌مند شوید

برندهای که می‌خواهند در بازار رقابت باقی بمانند و فروش خود را افزایش دهند به نظرات مشتریان خود اهمیت می‌دهند. اجرای یک نظرسنجی خوب و جامع می‌تواند به شما در بهبود تجربه کاربری و ایجاد شرایط فروش بهتر کمک کند.
برخی سوالاتی که می‌توانید در نظرسنجی خود مطرح کنید شامل:

  • مشتریان چگونه با وب‌سایت شما آشنا شدند؟
  • سطح رضایت آنها از خرید چقدر است؟
  • ویژگی‌ فروشگاه شما نسبت به دیگر رقبا را چه چیزی می‌دانند؟
  • ممکن است مشتریان چه نیازهای را در آینده درخواست کنند؟


ارایه کد تخفیف و هدیه می‌تواند انگیزه کاربران را جهت شرکت در نظرسنجی شما افزایش دهد. کمپانی Spartoo ‌نظرسنجی خود را در صفحه اصلی وب سایت قرار داده است و یک پادشاه هم برای آن در نظر گرفته است.

۱۲. ارسال ایمیل برای سبد‌های رها شده

اتوماسیون بازاریابی ایمیلی این امکان را برای شما فراهم می‌سازد تا ایمیل‌های مخصوصی را برای کسانی که سبد خرید خود را رها کرده‌اند ارسال کنید.

همچنین می‌توانید به محض ورود مجدد کاربر به سیستم یک ایمیل شامل تصاویر از محصولات پیشنهادی یا اضافه شده به سبد را ارسال کنید. همچنین در ادامه می‌توانید استراتژی ایمیل را بر اساس نکات زیر قرار دهید:

  • ایمیل‌های ارسالی را شخصی سازی کنید
  • ارسال ایمیل بدون معطلی و گذشت زمان
  • ارسال بیش از یک ایمیل
  • شامل نظرات مشتریان، رتبه بندی محصول یا خدمات باشد
  • گزینه‌های مانند محصولات مرتبط را نیز قرار دهید
  • ارسال تخفیف‌های ویژه و مخصوص را نیز مدنظر قرار دهید

همچنین ارسال ایمیل‌های دیگر به روش اتوماسیون خودکار (Email automation) که خارج از بحث سبد‌های خرید است نیز پیشنهاد می‌شود. این نوع ایمیل‌ها می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ایمیل‌ خوش‌آمد گویی
  • ایمیل وضعیت خرید
  • دعوت جهت جشنواره‌های فروش
  • اطلاعیه‌های در مورد محتوای آموزشی
  • به روزرسانی محصولات، سایت یا دیگر موارد
  • و…

۱۳. روند حمل و نقل را گسترش دهید

چه کسی خوشحال می‌شود چند هفته منتظر دریافت محصول خریداری شده خود باشد؟ ممکن است بدتر هم بشود موقعی که قرار است بازه زمانی تحویل را نمایش دهید!

جلب رضایت مشتریان در بحث ارسال و دریافت محصول با ارایه جزییات و شفاف بودن و همچنین گزینه‌های نوع ارسال امکان پذیر است. موارد زیر را حتما در پروسه ارسال محصولات خود در نظر بگیرید:

  • مشخص بودن وضعیت ارسال محصول
  • امکان ردیابی محصول
  • گزینه‌های مختلف ارسال و تحویل
  • اطلاعات دقیق مربوط به هزینه حمل و نقل
  • انگیز‌های تحویل رایگان و سریع

اگر ارسال سفارش به صورت رایگان انجام گیرد مشتریان به طور میانگین تا ۸ روز صبر خواهند کرد، اما اگر برای ارسال هزینه پرداخت شود انتظار دارند بسته خود را ۲ روزه تحویل بگیرند.

 

۱۴. ایجاد صفحه فرود ویژه برای محصولات

یکی از اشتباهاتی که کسب‌وکارهای آنلاین مرتکب می‌شوند عدم در نظر گرفتن صفحه فرود برای کاربرانی است که از طریق تبلیغات، شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جستجو به سایت هدایت می‌شوند.

ایجاد صفحات ویژه که اطلاعات کافی و متمرکز را به کاربر ارایه می‌دهد می‌تواند در تصمیم‌گیری و خرید آنها تاثیر‌گذار باشد. برای ایجاد صفحات فرود استاندارد پیشنهاد می‌کنم مقاله ۳۰ نکته برای بهینه‌سازی صفحه فرود را مطالعه کنید.

۳۰ نکته برای بهینه‌سازی صفحه فرود

۱۵. تبلیغات موبایلی یک راهکار مناسب است

به وضوح میزان نفوذ موبایل در بین کاربران مشخص است. امروزه کلیک‌های خرید در موبایل بیشتر از دسکتاپ شده است. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین، استراتژی موبایل را در دستور کار خود دارند و با ارایه اپلیکیشن و ریسپانسیو سازی سایت خود سعی در راضی نگه‌داشتن کاربران موبایل هستند.

امروزه تبلیغات موبایلی قابل نمایش بر روی اپلیکیشن‌‌های عمومی و محبوب است و همینطور قابل نمایش بر طبق هدف‌گیری جغرافیایی برای کاربران که از طریق مرورگر موبایل مشغول وبگردی هستند نیز خواهد بود.

بازاریابی مبتنی بر اپلیکیشن‌های موبایلی: در این روش تبلیغات در اپلیکیشن‌های موبایل و تبلت نمایش داده می‌شود. حدود ۸۰ درصد از زمان کار با موبایل‌ در برنامه‌ها صرف می‌شود، ولی لازم نیست به دنبال ایجاد گروهی از اپلیکیشن‌ها باشید. سرویس‌های تبلیغات موبایلی مانند ای‌نتورک، امکان تبلیغات درون اپلیکیشنی و یا تبلیغات روی صفحات وب در موبایل را برای مشتریان خود فراهم ساخته‌اند. در ادامه انواع تبلیغاتی که درحال حاضر می‌توان بر روی اپلیکیشن‌های موبایل اجرا کرد را معرفی می‌کنیم.

sdk-model222

  • تبلیغات بنری در اپلیکیشن‌های موبایل: تبلیغات بنری یکی از راه‌های مناسب برای معرفی محصول و خدمات است. این نوع تبلیغ را می‌توانید در همه صفحات اپلیکیشن قرار دهید.
  • تبلیغات تمام صفحه در اپلیکیشن‌های موبایل: این نوع تبلیغات همانند تبلیغات بنری هستند با این تفاوت که در کل صفحه موبایل نمایش داده می‌شود.
  • تبلیغات ویدیویی در اپلیکیشن‌های موبایل: در این نوع تبلیغ یک ویدیو به صورت تمام صفحه به کاربران نمایش داده می‌شود که کاربر با مشاهده کامل ویدیو می‌تواند پاداش دریافت کند. این روش بیشتر در بازی‌های موبایل استفاده می‌شود. همچنین در انتهای ویدیو یک بنر تمام صفحه نیز نشان داده‌ می‌شود که با کلیک روی‌ آن، کاربران به صفحه فرود مورد نظر هدایت خواهند شد.

برای مشاهده سایر ویژگی‌ها تبلیغات در موبایل، صفحه‌ی تبلیغات موبایلی ای‌نتورک را ببینید.

live chat

۱۶. امکان پشتیبانی از طریق چت آنلاین

فروشگاه‌های آنلاین که گزینه چت آنلاین را ندارند ممکن است به سادگی جایگزین رقبا شوند. چت آنلاین برای کمک به مشتریان است و در حال حاضر یکی از بهترین روش‌های تماس و تعامل با مخاطبین است.

همچنین جالب است بدانید چت آنلاین بالاترین سطح رضایت را نسبت به دیگر کانال‌ها به ارمغان می‌آورد. میزان رضایت از چت آنلاین ۷۳ درصد در مقایسه با ۶۱ درصد برای ایمیل و ۴۴ درصد برای تلفن است.

 

در این سری مقالات در مورد تکنیک‌های که به شما در مسیر جذب مشتری کمک می‌کند صحبت کردیم. مهم است که هر کدام از موارد ارایه شده را با توجه به وضعیت فروشگاه آنلاین یا سایت کسب‌وکارتان بررسی و پیاده سازی کنید.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

سعید نجاران

در حال حاضر وظیفه‌ی من افزایش ورودی کاربران به سایت در قالب کمپین‌های سئو و شبکه‌های اجتماعی و همچنین برندینگ از طریق رپورتاژ و کپی‌رایتینگ است. بررسی وضعیت کمپین‌های دیجیتال در جهت بهینه سازی نرخ تبدیل CRO نیز در ادامه استراتژی و فرآیند شکل می‌گیرد. تلگرام من: [email protected]

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

ترند‌های رسانه اجتماعی که در سال ۲۰۱۸ رشد خواهند کرد

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در

social.share

بهترین و بدترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در