Jack-Conway-Partners-with-Trulia1

Try it یا Try it now؟ کدام یک شما را ترغیب می‌کند؟

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : پویان وحیدی - ۱ شهریور ۱۳۹۳

محتوای Call-to-Action ها همیشه مورد توجه خاصی قرار گرفته و روی مخاطب شما تاثیر مستقیم می‌گذارند. از این رو خیلی از برند‌ها کمپین‌های تبلیغاتی خود را با چندین Call-to-Action و در حقیقت در قالب چندین کمپین جداگانه، به راه می‌اندازند تا بتوانند، بررسی کنند که کدام Call-to-Action تاثیرگذاری بیشتری داشته. در مطلب گذشته به بررسی یک نمونه ایرانی که از شبکه تبلیغات بود، پرداختیم که نتیجه بسیار جالبی دیافت کردیم و متوجه شدیم که Call-to-Action نه چندان مرسوم “همین الان کلیک کنید”، نرخ کلیک خوری بسیار بالایی نسبت به “اطلاعات بیشتر” ارائه می‌دهد.

12

در این مطلب به بررسی دو بنر از ترولیا می‌پردازیم که این کسب‌وکار اینترنتی در حقیقت یک املاکی آنلاین است .ترولیا اخیرا یک محاسبه‌گر حرفه ای عرضه کرده که برای کسانی که در زمینه خرید و فروش منزل و آپارتمان به فعالیت می‎‌پردازند طراحی شده‌است. ترولیا اخیرا دو کمپین تبلیغاتی به راه انداخته و دو بنر متفاوت و دو Call-to-Action متفاوت هم برای این دو بنر انتخاب کرده است. براساس بررسی های صورت گرفته، Call-to-Action بنر سمت راستی بسیار خوب عمل کرده و نرخ کلیک خوری ای برابر ۱.۸% به جای گذاشته؛ در صورتی که بنر سمت چپی نرخ کلیک خوری ۱.۲% را کسب کرده.

تحلیلگران معتقدند که علت موفقیت بنر سمت راستی، واژه Now و همچنین طراحی هوشمندانه تصاویر این بنر است. نظر شما چیست؟ آیا یک واژه Now باعث این افزایش نرخ کلیک خوری شده یا خیر؟

 

برچسب ها : , ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

پویان وحیدی

من به حوزه فناوری اطلاعات علاقه‌مند هست و در زمینه طراحی چندسالی هستش که تجربه دارم و دوست دارم طراحی رو بر اساس اطلاعات علمی و درک صحیح از ساختار و دلیلهای بنیادین رفتار انسان‌ها درپسندیدن یا نپسندیدن یک طرح، پایه‌ریزی کنم.

تبلیغات

10 دیدگاه در رابطه با “Try it یا Try it now؟ کدام یک شما را ترغیب می‌کند؟
  1. محمد حسین
    شهریور ۱, ۱۳۹۳ — ۷:۳۸ ب.ظ

    برای نتیجه گیری دقیق، بهتر بود هر دو بنر از نظر ظاهری یکسان طراحی می شدند و تنها تفاوت در cta ها اعمال می شد.

  2. ساغری
    شهریور ۲, ۱۳۹۳ — ۵:۴۱ ق.ظ

    ممنون از اخبار جالبی که ارایه می کنید ولی در این مورد به نظر من نمیشه تفاوت ۱.۸ و ۱.۲ رو فقط به تفاوت دو عبارت Try it و Try it now مرتبط دونست چون متن دو بنر با هم تفاوت دارن و شاید طراحی موجب این تفاوت شده باشه, در حقیقت اگر طراحی یکسان بود و فقط عبارتها فرق داشتن اونوفت میشد این تفاوت اسقبال رو مسقیما به تفاوت عبارات مرتبط دونست.

    • پویان وحیدی
      شهریور ۳, ۱۳۹۳ — ۱:۴۰ ب.ظ

      نظر شما رو تا حد خیلی خوبی قبول دارم. شاید بهتر بود به باقی موضوع هم بپردازیم. اما برای نمونه دقیق شما میتونید به مطلبی از همین وبلاگ رجوع داشته باشین که خود ما یک بنر کاملاً یکسان رو با تنها تفاوت “اطلاعات بیشتر” و “همین حالا کلیک کنید” رو تست کردیم و تفاوت نرخ کلیک خوری به ۳ برابر رسید که واقعاً بیشتر از انتظار اولیه بود. ولی حق با شماست شاید باید عنوان بهتری انتخاب میشد

  3. تکتم
    شهریور ۴, ۱۳۹۳ — ۱:۳۶ ب.ظ

    مقایسه دو بنر که در شکل متفاوتند نتیجه دقیقی بدست نمیده به نظر من علامت دلار جذب کننده بوده درضمن شکا خانه گویاتره و بیشتر به نوع فعالیت اشاره می کنه توجه افراد بیشتر از متن به عکسه چون سریعتر و در زمان کمتری قابل درکه

  4. وحید
    شهریور ۷, ۱۳۹۳ — ۹:۰۸ ق.ظ

    من گرافیستم و توی گرافیک به صورت تجربی این رو درک کردم که سمت چپ و بالای هر طرحی بیشترین دید رو داره و اما در عوض دیگه نباید زیر این تیتر اصلی متنی از توضیحات بیاد و باید در گوشه سمت راست و پایین این متن بیاد. علت موفقیت بنر سمت راست تو طراحی هستش. و ضمنا کلمه NOW باعث شده که طول دکمه بزرگتر شه ، که بیشتر به چشم میز نه و دکمه هر چقدر بزرگتر باشه ارزش بیشتری داره.

  5. Ahangbaz
    آذر ۲, ۱۳۹۳ — ۲:۴۶ ب.ظ

    قطعا Now خیلی تاثیر بیشتری نیسبت به اون یکی داره

  6. تك عروس
    دی ۲۱, ۱۳۹۳ — ۱:۲۳ ب.ظ

    بسیار مطلب مفیدی بود.
    با تشکر از زحمات شما

  7. dana
    اسفند ۱۲, ۱۳۹۳ — ۵:۵۰ ق.ظ

    به نظر من وجود کلمه really باعث ایجاد حس اعتماد و وجود کلمه mortage باعث میشود بدانیم دقیقا چه اطلاعاتى را بدست خواهیم آورد و من به شخصه اصلا توجهى به کلمه now نکردم چون فکر میکنم دکمه نارنجى براى بدست اوردن اطلاعات لازم در آگهى است و این به صورت پیش فرض در ذهن من وجود دارد

  8. Moh3eN
    فروردین ۱۶, ۱۳۹۴ — ۷:۲۵ ق.ظ

    تشکر از مطالب مفیدتون.
    توی اینکه Now تاثیر بیشتری داره که شکی نیست اما در کل همونطوری که دوستان دیگه هم فرمودن، این مورد مثال خوبی برای سنجش تاثیر و در کل A/B Testing نمیتونه باشه چون تفاوت دو بنر با هم زیاد هست. مثلا بنر سمت راستی بخاطر وجود علامت دلار هم میتونه کلیک خور بیشتری داشته باشه و…

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !