چگونه شبکه اجتماعی مناسب کسب‌وکار خود را انتخاب کنم

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۲۶ شهریور ۱۳۹۶

همان‌طور که چندین بار هم در گذشته عنوان کردیم،‌ انتخاب درست شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابی کسب‌‌وکارها یکی از مورادی است که باید با دقت زیادی صورت بگیرد. خیلی از صاحبان کسب‌وکار ها گمان می‌کنند که هر چقدر در شبکه‌های اجتماعی بیشتری حضور داشته باشند، بازخورد بهتری دریافت می‌کنند. در صورتی که مخاطب هدف هر کسب‌وکار، حداکثر در ۳ شبکه اجتماعی‌ای به راحتی قابل دسترس است و امکان برقراری تعامل با آن وجود دارد.

در ادامه به اعداد و ارقامی در زمینه بازاریابی شبکه‌‌های اجتماعی پرداخته‌ایم که می‌توانند شما را در مسیر این انتخاب مهم یاری کنند:

آمار مرتبط با شبکه اجتماعی اینستاگرام:

  • تعداد کاربران فعال اینستاگرام در هر ماه به ۵۰۰ میلیون رسیده است.
  • ۵۱٪ کاربران اینستاگرام به صورت روزانه ازاین شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و همچنین ۳۵٪ از آنها نیز چندین بار وارد حساب کاربری خود می‌شوند.
  • ۳۲٪ از کاربران اینترنت از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • ۵۹٪ بزرگسالان حاضر در اینستاگرام در بازه سنی ۱۸ الی ۲۹ سال قرار دارند.
  • روزانه بیش از ۹۵ عکس و ویدیو در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • نرخ تعامل مخاطبان در اینستاگرام ۸۴ برابر توییتر و ۱۰ برابر فیسبوک است و به همین دلیل است که اکثر کسب‌وکارها  از آن بهره می‌برند.

آمار مرتبط با شبکه اجتماعی فیسبوک:

  • در حال حاضر ۷۹٪ کاربران اینترنت از فیسبوک استفاده می‌کنند.
  • پست‌هایی که به همراه تصاویر در فیسبوک منتشر می‌شوند، حدود ۲.۳٪ نرخ تعامل بیشتری دارند.
  • ۵۵٪ درصد کاربران فعال فیسبوک، چندین بار در روز این شبکه اجتماعی را چک می‌کنند.
  • سرویس پیام‌رسان فیسبوک حدود ۱.۲ میلیارد کاربر فعال در هر ماه دارد و رتبه دومین پیام‌رسان پرمخاطب دنیا را به خود اختصاص داده است.

آمار مرتبط با شبکه اجتماعی توییتر:

  • تعداد کاربران فعال توییتر در ماه به ۳۱۳ میلیون نفر رسیده‌اند.
  • ۲۴٪ کل کاربران شبکه‌های اجتماعی از توییتر بهره می‌برند.
  • ۴۲٪ کاربران توییتر به صورت روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند و همچنین حدود ۲۳٪ از آنها چندین بار به این شبکه اجتماعی سر می‌زنند.
  • ۵۰۰ میلیون توییت در روز منتشر می‌شود و حدود ۶۰۰۰ توییت در هر ثانیه.
  • ویدیو بیشترین سرعت رشد را در شبکه اجتماعی نسبت به دیگر محتواها داشته است.
  • احتمال ریتوییت شدن ویدیوها، ۶ برابر دیگر محتواها است.

۵ مسیر اشتباه در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

آمار مرتبط با شبکه اجتماعی لینکداین:

  • تعداد کاربران فعال ماهانه لینکداین به ۱۰۶ میلیون نفر رسیده است.
  • ۲۹٪ کاربران اینترنت از لینکداین بهره می‌برند.
  • ۱۸٪ کاربران لینکداین، به صورت روزانه از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند.
  • ۹۲٪ بازاریابان کسب‌وکارهای B2B از لینکداین به منظور بازاریابی بهره می‌برند و این شبکه اجتماعی را به بقیه پلتفورم‌های مشابه ترجیح می‌دهند.

همواره توجه داشته باشید که نسبت به محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهید، لازم است که شبکه اجتماعی متفاوتی را برای بازاریابی آنها انتخاب کنید. برای نمونه همان طور که از آمار بالا مشخص است، لینکداین برای کسب‌وکارهایی که B2B هستند و به کسب‌وکارهای دیگر سرویس ارائه می‌دهند بسیار مناسب است و کسب‌‌وکار هایی که در زمینه مد به فعالیت می‌پردازند، بی‌شک اینستاگرام بهترین گزینه برای آنهاست.

 

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

5 دیدگاه در رابطه با “چگونه شبکه اجتماعی مناسب کسب‌وکار خود را انتخاب کنم
  1. پارسا
    شهریور ۲۶, ۱۳۹۶ — ۵:۱۴ ق٫ظ

    سلام . ممنون مطلب مفیدی بود
    چطوری میتونیم مخاطب خاص خودمون رو داخل شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام پیدا کنیم ؟

  2. فید بک : چگونه شبکه اجتماعی مناسب کسب‌وکار خود را انتخاب کنم - بلاگ داده‌فیلی

  3. سینا
    شهریور ۲۷, ۱۳۹۶ — ۱۰:۰۱ ق٫ظ

    برای کسب و کارهای فروشگاهی چه پیشنهادی میدهید؟

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !