poll

راهکار جالب توییتر برای افزایش نرخ مشارکت کاربرانش

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : رامین جابری - ۱ اسفند ۱۳۹۴

در حالی که شبکه اجتماعی اینستاگرام با فاصله بسیاری از لحاظ نرخ مشارکت کاربران از بقیه شبکه‌های اجتماعی پیشی گرفته و روز به روز با افزودن امکاناتی جدید نیز افراد بیشتری را به خودش جذب می‌کند، بقیه شبکه‌های اجتماعی به فکر افتاده‌اند تا با ارائه ویژگی‌های جدید مخاطبان خود را حفظ کنند. توئیتر هم یکی از این شبکه‌های اجتماعی است که به خاطر کاهش نرخ مشارکت کاربرانش، به مشکل خورده و سعی کرده با افزودن امکانات جدید خود را نجات دهد.

 

توئیتر که در  زمان بوجود آمدنش فقط یک شبکه اجتماعی شبیه به سیستم‌های Microblogging بود، به مرور زمان و با تغییر رابط کاربری و افرودن امکاناتی چون اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو، توانست خودش را به دیگر رقیبانش برساند. اما مشکل بزرگ‌تر اینجا بود که دیگر افراد عادی علاقه‌ای به فعالیت در توئیتر نداشتند. یکی از مورادی که به طور قطع توانست وضعیت توئیتر را در دوره اخیرش متحول کند، سیستم Poll است که در ماه اکتبر سال میلادی گذشته به آن افزوده شده است.

 

نظرسنجی-در-توئیتر

 

Poll که در زبان انگلیسی به معنای نظرسنجی است، به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید از مخاطبان خود سوال کرده و با یک سری پاسخ آماده نیز از آنها عمل بگیرید. هر Poll می‌تواند گزینه مختلف در اخیار مخاطب قرار دهد و البته لازم نیست که نظرسنجی شما حتما با چهار گزینه انجام شود. برای مثال شما می‌توانید نظرسنجی خود را به صورت یک سوال با جواب‌های بلی و خیر انجام دهید.

 

در نظر داشته باشید که هر نظر سنجی در یک بازه زمانی مشخص انجام می‌شود و حداکثر می‌تواند هفت روز طول بکشد. در حین وارد کردن محتوای مربوط به نظرسنجی، مدت زمان مورد نظر شما پرسیده می‌شود.

 

در صورتی که تعداد پست‌های شما کم است، مشخصا باید مدت زمان را زیادتر کنید تا افراد تازه وارد به صفحه شما بتوانند همان جا در نظرسنجی شرکت کنند. البته نظرسنجی شما می‌تواند برای یک روز جهانی یا رویدادی خاص صورت گیرد که مشخصا تاثیر چشمگیری خواهد داشت.

 

هنوز مشخص نیست که چقدر در نرخ مشارکت کاربران توئیتر تغییر ایجاد شده؛ ولی کاملا مشخص است که در این نظر سنجی‌ها با توجه به اینکه یک عمل جدید اضافه شده، افراد بیشتر به فعالیت خواهند پرداخت و به همراه این مهم نیز نرخ مشارکت هم افزایش خواهد یافت.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “راهکار جالب توییتر برای افزایش نرخ مشارکت کاربرانش
  1. فید بک : نگاهی به راهکار جالب توییتر برای افزایش نرخ مشارکت کاربرانش | پرتال روزنه نور

  2. ایمان
    اسفند ۲, ۱۳۹۴ — ۲:۱۴ ب.ظ

    خوبه همه یه لینکی کنار نظرشون میزارن راستی کپچاتون هم خیلی بده فکر کردم ۷ منهای ۰ هست نگو تاسه http://blogad.ir 😀

  3. فید بک : راهکار جالب توییتر برای افزایش نرخ مشارکت کاربرانش | ایرانی سئو

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !