افسانه ۲: همه صفحه‌ها باید با ۳ کلیک در دسترس باشند.

افسانه‌های تجربه کاربری – افسانه ۲: همه صفحه‌ها باید با ۳ کلیک در دسترس باشند

تجربه کاربری - نویسنده : امی جمالیان - ۹ شهریور ۱۳۹۴

 

تست‌های کاربردپذیری قانون ۳ کلیک را حسابی به چالش می‌کشند. و این برخلاف این عقیده رایج است که اگر کسی نتواند اطلاعاتی را که می‌خواهد با سه کلیک در وب سایت شما پیدا کند، وب‌سایتتان را ترک می‌کنند. در واقع، تعداد کلیک‌های ضروری نه روی رضایت کاربر تاثیر دارد و نه روی نرخ موفقیت شما. درست است، کلیک‌های کمتر کاربر را خوشحال‌تر نمی‌کند و لزوما معنی سریع‌تر هم ندارد.

 

نکته با ارزش سهولت مسیریابی و ثبات اطلاعات مفید در مسیر کاربر است. واقعیت این است که اگر خودتان کاری نکنید که کاربرها راجع به کلیک‌ها فکر کنند، برایشان مهم نیست که چند بار بیشتر کلیک کنند.

 

مطالعاتی که قانون ۳ کلیک را به چالش می‌کشند:

  1. تست کاربردپذیری UIE نشان داد که مردم بعد از ۳ کلیک وب‌سایت را ترک نمی‌کنند و اگر چند بار بیشتر کلیک کنند احساس درماندگی نمی‌کنند. تست قانون ۳ کلیک یا قانون ۳ کلیک در Medium
  2. ژاکوب نیلسون در تست کاربردپذیری، به این نتیجه رسید که «توانایی کاربر برای یافتن محصول در یک وب‌سایت e-commerce، بعد از تغییر طراحی افزایش ۶۰۰ درصدی داشت، این تغییر محصول را به جای ۳ کلیک فاصله از صفحه خانه  با ۴ کلیک در دسترس کاربر قرار می‌داد.» از کتاب الویت‌بندی کاربرد پذیریی در وب، نقل قول از نوشته‌های برجسته از الویت‌بندی کاربردپذیری در وب
  3. تست‌های کاربردپذیری بعدی در UIE نشان دادند که تعداد کلیک نقش کلیدی در کاربردپذیری بازی نمی‌کند، بلکه نام گذاری صحیح و خوب لینک‌ها با اطلاعات مفید است.- از لینکولن اعتماد به نفس می‌گیریم
  4. یک توصیه عملی این است که قانون ۳ کلیک را با ۱ کلیک عوض کنید: «هرکلیک یا رفتار تعاملی، باید کاربر را به هدفش نزدیک‌تر کند» قانون شکنی: قانون ۳ کلیک

 

مطالعه بیشتر:

افکار دیوید هامیل درباره اینکه چرا قانون  ۳ کلیک بی معنی است: شمارش کلیک‌ها را متوقف کنید

مقاله‌ای از CX partners درباره این قانون: عدد ۳، عدد جادویی  نیست

مجموعه مقالات افسانه‌های تجربه کاربری در بلاگ‌اد:

جهت مطالعه بیشتر در این مورد می‌توانید نگاهی به مقالات بخش تجربه کاربری داشته باشید.

 

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

امی جمالیان

با اینکه یه دهه هفتادی هستم اما خیلی چیزها رو با دهه شصتی‌ها تجربه کردم. اولین بار تو دوران راهنمایی وارد دنیای وب شدم و یکی از بزرگترین دغدغه‌هام این بوده که بفهمم چی باعث می‌شه آدم‌‌ها بیشتر به سراغ وب سایت من بیان! کار من تولید محتواست و اینجا من براتون راجع به بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا و رسانه‌های اجتماعی می‌نویسم.

تبلیغات

4 دیدگاه در رابطه با “افسانه‌های تجربه کاربری – افسانه ۲: همه صفحه‌ها باید با ۳ کلیک در دسترس باشند
  1. نرم افزار حسابداری
    شهریور ۱۰, ۱۳۹۴ — ۷:۲۲ ق.ظ

    خیلی جالب بود ممنون از شما

  2. کامران
    آبان ۴, ۱۳۹۴ — ۸:۲۲ ب.ظ

    با سلام مطلب بسیار مفیدی بود
    فقط گمان میکنم مطلب از زبان غیر پارسی، بیشتر به صورت تحت الفظی، ترجمه شده که کمی درک مطلب رو سخت میکنه
    با تشکر

  3. پنل اس ام اس
    فروردین ۲۵, ۱۳۹۵ — ۱۰:۳۴ ق.ظ

    ممنون مطلب مفیدی بود

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !