ux myth 04

افسانه‌های تجربه کاربری – افسانه ۴: طراحی خوب یعنی ظاهر زیبا

تجربه کاربری - نویسنده : امی جمالیان - ۹ دی ۱۳۹۴

بسیاری از مردم طراحی وب را به عنوان دکور وب‌سایت می‌شناسند، یا به نوعی هنر ساختن یک وب‌سایت زیبا. در حالی که،‌ طراحی بیشتر در مورد نحوه کار کردن است نه ظاهر. طراحی راجع به فرم و کارکرد است. برخلاف تعریف طراحی در هنر، طراحی خوب تنها بصری و حسی نیست، بلکه برای استفاده ساخته می‌شود.

هدف طراحی، حل مشکل به روشی کارآمد است. طراحی،‌ بر اساس درک دید کاربر از دنیاست، اینکه آن‌ها چگونه فکر می‌کنند و چگونه رفتار می‌کنند. ابزارهای طراح بسیار گسترده‌تر از رنگ‌ها و نوع فونت است و شامل تحقیق درباره کاربر، ایجاد پروتوتایپ، تست کاربردپذیری و  تجربه کاربری و خیلی چیزهای دیگر می‌شود.

طراحان چگونه طراحی را تعریف می‌کنند:

– طراحی تنها چیزی که به چشم می‌آید و حس می‌شود نیست. طراحی یعنی چگونه کار می‌کند. – استیو جابز

– طراحی خوب‌ نامرئی است. تنها زمانی که طراحی خیلی ضعیف باشد، متوجه آن می‌شویم. یک دستگاه تهویه هوا را در نظر بگیرید، فقط زمانی متوجهش می‌شوید که هوا خیلی گرم یا خیلی سرد است یا دستگاه خیلی سر و صدا می‌کند یا حتی چکه می‌کند. اما زمانی که دستگاه تهویه درست کار می‌کند هیچ کس چیزی نمی‌گوید و ما روی کاری که می‌خواهیم انجام دهیم تمرکز می‌کنیم . – جارِد اسپول

– طراحی، برنامه‌ای است برای چیدن المان‌ها به روشی که به هدف مشخصی برسیم. – چارلزایماس

– «طراحی برای من چیست؟ من فکر می‌کنم باید مشکل را اینقدر شکست تا به ساده‌ترین راه‌حل رسید.» – پاول اسکریوِنس

– طراحی در درجه اول برای سرگرمی یا چشم نوازی نیست. قرار است چیزی اجرا شود و کاری انجام دهد. – اولیور رایشِنِستاین

– «کار طراحان این است که مشکلی را با در نظر گرفتن ظاهر و عملکرد چیزی حل کنند. این ممکن است نوشتن یک متن، ایجاد یک رابط، ساختن یک صندلی، چراغ یا بسته‌ای بهتر برای نت‌فلیکس باشد.» – جاشوآ پورتر

– «در طراحی گرافیکی درست و غلط وجود ندارد. تنها ارتباط موثر و ارتباط غیر موثر وجود دارد. همه می‌توانند راجع به تبلیغات در مجله‌ها غر بزنند، اما تنها چیزی که مشتری‌ها می‌خواهند بدانند این است که آیا امکان جذب مشتری با این آگهی وجود دارد یا نه.» – پیتر بیلاک

– طراحی به سمت انسان است. طراحی کردن یعنی حل مشکلات انسان با شناسایی آن‌ها و اجرای بهترین راه‌حل. – ایوان چِرمایِف

مجموعه مقالات افسانه‌های تجربه کاربری در بلاگ‌اد:

جهت مطالعه بیشتر در این مورد می‌توانید نگاهی به مقالات بخش تجربه کاربری داشته باشید.

منبع: uxmyths.com

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

امی جمالیان

با اینکه یه دهه هفتادی هستم اما خیلی چیزها رو با دهه شصتی‌ها تجربه کردم. اولین بار تو دوران راهنمایی وارد دنیای وب شدم و یکی از بزرگترین دغدغه‌هام این بوده که بفهمم چی باعث می‌شه آدم‌‌ها بیشتر به سراغ وب سایت من بیان! کار من تولید محتواست و اینجا من براتون راجع به بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا و رسانه‌های اجتماعی می‌نویسم.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !