افسانه‌های تجربه کاربری - افسانه ۱: مردم مطالب وب را می‌خوانند

افسانه‌های تجربه کاربری – افسانه ۱: مردم مطالب وب را می‌خوانند

تجربه کاربری - نویسنده : امی جمالیان - ۵ مرداد ۱۳۹۴

مردم تنها زمانی کلمه به کلمه مطالب را می‌خوانند که به شدت به محتوای شما علاقه داشته باشند. معمولا آن‌ها تندخوانی می‌کنند و دنبال کلمه‌های هایلایت شده، عنوان‌های معنادار، لیست‌ها و پاراگراف‌های کوتاه می‌گردند. از آنجایی که آن‌ها عجله دارند که همان چیزی که دنبالش می‌گردند را پیدا کنند، مطالب غیر مرتبط را نادیده می‌گیرند.

پس از مردم انتظار نداشته باشید که محتوای شما را بخوانند وقتی که نه مقابل تند خوانی است و نه به آن‌ها مربوط می‌شود. بنابراین از نوشتن پاراگراف‌های طولانی، نوشته‌های تبلیغی دوری کنید.

کاربرها چقدر کم می‌خوانند؟

– در ۲۰۱۳، Chartbeat با تحلیل وب‌سایت Slate و چند وب‌سایت دیگر متوجه شد که بیشتر بازدیدکنندگان تنها ۵۰-۶۰٪ از یک مقاله یا صفحه را اسکرول می‌کنند. نکته جالب‌تر این است که هیچ ارتباطی بین اسکرول کردن و اشتراک‌گذاری مطالب وجود ندارد. مردم بدون خواندن مطالب شما را به اشتراک می‌گذارند.

– اسکن کردن و تندخوانی ما در وب، حتی روی کتاب‌خوانی تاثیرگذار است.

– طبق مطالعه‌ای که ژاکوب نیلسون در سال ۲۰۰۸ روی eye-tracking انجام داد، به طور متوسط در وب کم‌تر از ۲۰٪ محتوای نوشتاری خوانده می‌شود.

– در تست کاربردپذیری (Usability Test) دیگری و تجربه کاربری ، نیلسون مدل‌های مختلف نوشتاری را برای یک وب‌سایت تست کرد. کپی رایتینگ مختصر (Concise)، اسکن‌پذیر (Scannable) و هدفمند (Objective) منجر به ۱۲۷٪ کاربردپذیری بیشتر می‌شود.

– استیو کراگ در کتاب مرا به فکر وادار نکن (Don’t make me think) اظهار دارد که یکی از مهم‌ترین واقعیت‌ها درباره کاربران وب این است که آن‌ها تندخوانی می‌کنند، نمی‌خوانند.

 

مردم چه زمانی کلمه به کلمه نوشته‌ها را می‌خوانند:

– اگر دقیقا مطلب مورد علاقه‌شان را پیدا کنند، به احتمال زیاد آن‌ها محتوای مرتبط با موضوعات مورد علاقه‌شان را کلمه به کلمه می‌خوانند.

– تحقیقات نشان می‌دهد که مردم برای لذت مطالعه می‌کنند، آن‌ها خواندن در صفحه مانیتور را بیشتر دوست دارند.

– مطالعات نشان می‌دهند که خوانندگان روش‌مندی در وب وجود دارند که در کل اسکن نمی‌کنند و فقط می‌خوانند.

– صفحه‌های ساختار یافته که برای تندخوانی طراحی شده‌اند بیشتر خوانده می‌شوند.

مجموعه مقالات افسانه‌های تجربه کاربری در بلاگ‌اد:

جهت مطالعه بیشتر در این مورد می‌توانید نگاهی به مقالات بخش تجربه کاربری داشته باشید.

 

منبع: uxmyths.com

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

امی جمالیان

با اینکه یه دهه هفتادی هستم اما خیلی چیزها رو با دهه شصتی‌ها تجربه کردم. اولین بار تو دوران راهنمایی وارد دنیای وب شدم و یکی از بزرگترین دغدغه‌هام این بوده که بفهمم چی باعث می‌شه آدم‌‌ها بیشتر به سراغ وب سایت من بیان! کار من تولید محتواست و اینجا من براتون راجع به بازاریابی دیجیتال، تولید محتوا و رسانه‌های اجتماعی می‌نویسم.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “افسانه‌های تجربه کاربری – افسانه ۱: مردم مطالب وب را می‌خوانند
  1. روح اله پرنیان
    مرداد ۶, ۱۳۹۴ — ۴:۳۴ ق.ظ

    کاش متن شما هم اسکن پذیر نوشته شده بود !

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !