ورو چیست؟ شبکه اجتماعی جدیدی که این روزها همه از آن صحبت می‌کنند

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - نویسنده : آرش یاسمن (نویسنده مهمان) - ارسال شده در

هفته گذشته یک شبکه اجتماعی در اپل استور غوغا به پا کرد. ورو (VERO) یک شبکه اجتماعی جدید است که نه تبلیغات دارد و نه الگوریتم خاصی در فید آن وجود دارد.

ورو با شعار شبکه مجازی واقعی در حدود ۳ سال است که مشغول فعالیت است؛ اما حالا به یکباره تبدیل به بهترین شبکه اجتماعی جدید جهان شده است. این اپ حدود یک میلیون کاربر دارد که نیمی از این تعداد، ظرف همین چند روز گذشته به آن اضافه شده‌اند. در ادامه هر چیزی که لازم است درباره VERO بدانید را به شما می‌گوییم.

ورو چیست و چه کسی آن را ایجاد کرده است؟

ورو در سال ۲۰۱۵ و توسط Ayman Hariri، پسر رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان آن را راه اندازی کرده است. Ayman می‌گوید این برنامه را بر اساس نیاز شخصی خودش به شبکه‌های اجتماعی موجود طراحی کرده است. پلتفرم این اپلیکیشن هیچ تبلیغی ندارد و اطلاعات شما را در اختیار ماینرهای ارزهای مجازی و سایر کسب و کارهای آنلاین قرار نمی‌دهد.

ورو چیست

چه چیزی ورو (VERO) را از سایرین متفاوت می‌کند؟

ورو سعی می‌کند به صورت همزمان فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و اسپاتیفای باشد! در نیوزفید این اپ می‌توانید پست‌های خود و پست سایر افرادی که با آن‌ها در ارتباط هستید را ببینید.

پست‌ها می‌توانند شامل عکس، متن و یا لینک‌های URL باشند. البته، ممکن است موسیقی یا حتی پیشنهاد دیدن یک فیلم یا برنامه تلویزیونی را هم ببینید.

یکی از مهم‌ترین مشخصات Vero این است که فید آن دستکاری نمی‌شود و درست به همان شکل زمانی که باید باشد در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. پست‌ها بر اساس زمان مرتب سازی می‌شوند و هیچ الگوریتمی در کار نیست. این مسئله به این معنا است که این برنامه برای افرادی طراحی شده است که از تغییر یافتن پست‌های اینستاگرامشان در اثر الگوریتم‌های اینستاگرام، خسته شده‌اند.

این می‌تواند اصلی‌ترین دلیل اشتیاق مردم به استفاده از ورو بوده باشد.

ورو چیست

ورو تنها برای گرفتن فالوئر نیست

یکی دیگر از جنبه‌های جالب این اپ این است که میان دوستان و فالوئرها تفاوت وجود دارد. وقتی پروفایل خود را ایجاد می‌کنید، می‌توانید انتخاب کنید که تنها فالوئر داشته باشید و یا این که به گزینه فرند هم نیاز دارید.

خود تعریف فرند در این اپلیکیشن به سه بخش تقسیم می‌شود: دوستان؛ دوستان نزدیک و آشنایان. وقتی یک درخواست دوستی را قبول می‌کنید، می‌توانید دوست جدیدتان را به یکی از این سه دسته منتقل کنید.

فایده این بخش این است که برای مثال، وقتی یک عکس از تعطیلات خود پست می‌کنید، می‌توانید تعیین کنید که کدام دسته از افراد می‌توانند آن را ببینند. می‌توانید تنظیم کنید که این عکس را تنها دوستان نزدیکتان ببینند و یا این که آشنایان و حتی فالوئرها هم به آن دسترسی داشته باشند.

این مسئله به منظور تشویق کاربران به داشتن حریم دوستانه خود و اهمیت دادن به دوستان نزدیک طراحی شده است.

vero_App

آیا عضویت در  Vero رایگان است؟

در حال حاضر، بله. این اپ فعلا برای دانلود رایگان در اختیارتان قرار دارد؛ اما احتمالا به زودی یک حق عضویت سالانه از کاربران دریافت خواهد شد. با این حال، ورو در توییتر خود اعلام کرده است که یک میلیون کاربری که پیش از دیگران به این اپ بپیوندند، به آن دسترسی رایگان مادام العمر خواهند داشت.

در صورتی که جزو یک میلیون نفر اول نیستید هم نگران نباشید؛ احتمالا حق عضویت سالانه این اپ بسیار ناچیز خواهد بود.

ورو می‌گوید این حق عضویت به این دلیل است که نمی‌خواهد برای کسب درآمد به تبلیغات متکی باشد. این مسئله به این معناست که هیچکدام از اطلاعات شما به شرکت‌های ثالث فروخته نخواهند شد؛ اتفاقی که متاسفانه در فیسبوک و اینستاگرام می‌افتد.

با توجه به حساسیتی که کاربران نسبت به اطلاعاتشان در شبکه‌های مجازی پیدا کرده‌اند، کوچ به Vero می‌تواند حرکت جالبی باشد.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

آرش یاسمن (نویسنده مهمان)

من طراح رابط کاربری هستم و تقریبا تمامِ روز، در دسترس و آن‌لاین هستم. چند سالی هست که به دنیای دیجیتال مارکتینگ علاقه‌مند شدم و در حال کسب دانش در این حوزه هستم. همیشه دوست داشتم کارهای مختلفی انجام بدم و به همه‌جا سرک بکشم. قبلا عکاس همشهری جوان بودم، معتقدم کتاب خوندن و نوشتن به هر نوعی، از بهترین کارهایی هستش که هرکسی باید انجام بده، سری فیفا و متال‌گیر محبوب ترین بازی‌های ویدئویی من هستن، به عکاسی، موسیقی، تماشای سریال علاقه دارم و دوست دارم یک روز پادکستی ضبط و تولید کنم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “ورو چیست؟ شبکه اجتماعی جدیدی که این روزها همه از آن صحبت می‌کنند
  1. علیرضا پورعابدین
    ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ — ۰۳:۰۵

    یه زمانی تلگرام یه پیام رسان امن با امکانات مطلوب بود اما همه از وایبر استفاده می‌کردند.
    تجربه نشون داده اقبال یک سرویس الزاما رابطه مستقیمی با امکانات و کیفیت اون سرویس ندارن و عموم مردم بیشتر بر حسب عادت سرویس مد نظر خودشون رو انتخاب می‌کنند.
    پیام رسان هنگ‌اوت گوگل مثال بارز این موضوع محسوب می‌شه

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

مناسبت‌های خرداد ماه برای بازاریابی کسب‌وکارها

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۱ خرداد ۱۳۹۷

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

ترند‌های رسانه اجتماعی که در سال ۲۰۱۸ رشد خواهند کرد

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در

social.share

بهترین و بدترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در