walmart-case-study

بررسی کمپین ۳ میلیون دلاری فروشگاه وال‌مارت

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : فرید اسدی - ارسال شده در

کمپانی وال‌مارت (Walmart)، یکی از مشهورترین و پردرآمدترین کسب‌وکارهایی است که کار خود را در ایالات متحده آمریکا شروع کرد. وال‌مارت فروشگاه‌های مختلفی دارد که عبارتند از: سوپرمارکت‌ها، هایپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های پوشاک، مراکز خرید و فروشگاه‌های زنجیره‌ای. سه فرزند سام والتون که وال‌مارت را در سال ۱۹۶۲ تاسیس کرد، امروزه به عنوان افرادی مطرح می‌شوند که روی هم رفته نیز سرمایه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیارد دلار دارند. در ادامه به تشریح یکی از کمپین‌های تبلیغاتی موفق وال‌مارت می‌پردازیم که در سال گذشته طراحی و اجرا شده است.

چالش

هیچ کسب‌وکاری نیست که مشتریان جدید نخواهد و به دلیل داشتن مشتریان زیاد، تبلیغات خود را متوقف کند. البته از آنجایی که وال‌مارت یکی از شناخته‌ترین فروشگاه‌های خرده‌فروشی به حساب می‌آید، چندان روی شناخته شدن خودش تمرکز نمی‌کند؛ اما همیشه محصولاتی در وال‌مارت هستند که فروش آنها راضی‌کننده نیست و یا آنقدر بازار آنها رقابتی است که لازم است تا بیشتر برای فروش آنها نیز تبلیغات از سوی وال‌مارت صورت بگیرد.

به همین دلیل، وال‌مارت در سال گذشته تصمیم گرفت تا برای یک سری از محصولات خود، که یکی از دو شرایط بالا را داشتند نیز کمپین‌های تبلیغاتی هماهنگی داشته باشد.

راهکار

وال‌‌مارت تصمیم گرفت تا برای حدود ۱۸۰ محصول خود،کمپین تبلیغات بنری طراحی و اجرا کند و برای هر کدام صفحه فرود جداگانه‌ای در خود وب‌سایت وال‌مارت ایجاد کند تا بتواند از طریق محتوایی موثر، مخاطبان هدف آن محصولات را جذب کند.

از بنرهای طراحی شده برای کمپین گسترده وال‌مارت

در خیلی از بنرهایی که برای محصولات موجود در وال‌مارت طراحی شده بود، حتی اثری از وال‌مارت قابل مشاهده نبود و فقط خود صفحه فرود بود که فرد را مجاب می‌کرد که به صفحه درستی وارد شده است.

بودجه این کمپین تبلیغاتی برابر با ۳ میلیون دلار (۱۲ میلیارد تومان) بود و در عرض ۶ ماه مورد مصرف قرار گرفت.

نتایج

از میان ۱۸۰ محصولی که برای آنها کمپین تبلیغاتی طراحی و اجرا شده بود، موجودی ۱۲۷ مورد آنها به اتمام رسید و از دید کمپانی وال‌مارت نیز این کمپین موفقیت‌آمیز بود.

دیوید مانِهِن، مدیر سابق بخش دیجیتال مارکتینگ والمارت در مورد این کمپین می‌‌‌گوید:

“امکان آگاه شدن از میزان تاثیر این گونه کمپین‌های تبلیغاتی بر فروش، فراتر از تبلیغاتی است که در گذشته برای وال‌مارت اجرا کرده‌ایم. آنالیز‌ها کمک می‌کنند تا رشد شگفت انگیز را دریابید و راه‌های رشد را خیلی راحت‌تر شناسایی کنید.”

 

منابع: وبلاگ bannersnack

وب‌سایت indri Digital

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

فرید اسدی

فرید به عنوان Inbound Marketing Manager در ای‌نتورک فعالیت می‌کند. او به طراحی رابط کاربری، آنالیز و سئو نیز می‌پردازد. از نظر وی، شیرین‌ترین کارهای دنیا با ترکیب ابزارهای مختلف اتفاق می‌افتند. ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل تگ منیجر را بسیار می‌پسندد و طرفدار نگاهی متفاوت به سئو به عنوان متریک‌هایی به منظور بهبود تجربه کاربر – نه تماماً – است.

تبلیغات

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !

social.share

بهترین و بدترین زمان برای پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در

info user twitter

اینفوگرافیک استفاده کاربران ایرانی از توییتر

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ارسال شده در