bounce-rate

نرخ پرش و سناریوهای بوجود آمدن آن

تبلیغات آنلاین - نویسنده : رامین جابری - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵

هر فردی از نرخ پرش (یا همان Bounce Rate) تصور خاصی دارد که شاید درست یا نادرست باشد. در این مطلب قصد داریم بیشتر روی تعریف این کمیت مهم تمرکز کنیم و سناریوهای بوجود آمدنش را توضیح دهیم.

نرخ پرش چیست؟

به درصدی از بازدیدکنندگان یک وب‌سایت گفته می‌شود که بدون بازدید از صفحه دیگری، آن را ترک می‌کنند. این کمیت بوجود آمده تا به شما در تشخیص مناسب بودن مخاطب هدفی که وارد وب‌سایت کرده‌اید و همچنین انتظارات آنها از شما، کمک کند. در حقیقت وقتی نرخ پرش صفحه فرود کمپین تبلیغاتی شما بالا است، به احتمال زیاد در آن صفحه انتظار مخاطبتان را برآورده نکرده‌اید و محتوای نامناسبی مورد استفاده قرار گرفته است.

فرق نرخ پرش با نرخ خروج در چیست؟

هر صفحه از یک وب‌سایت، نرخ خروج مختص به خود را دارد و این کمیت، وقتی مطرح می‌گردد که کاربر بیش از یک صفحه را بازدید کرده و ناگهان تصمیم به خروج از وب‌سایت گرفته باشد. نرخ پرش هنگامی ثبت می‌شود که فردی وارد یک صفحه فرود یا صفحه وب‌سایتی شود و بدون رفتن به صفحه دیگری، از آن صفحه خارج گردد.

سناریوهای نرخ پرش چگونه تعریف می‌گردند؟

نرخ پرش، وقتی ثبت می‌‌گردد که یکی از ۴ عمل زیر توسط بازدید کننده صورت بگیرد و این یعنی که انتظار آنها از صفحه فرود یا وب‌سایت شما برآورده نشده است:

۱) کلیک بر دکمه برگشت مرورگر وب (بیشتر این عمل رخ می‌دهد)

۲) بستن مرورگر (شامل بستن تب یا صفحه خود مرورگر)

۳) وارد کردن یک URL متفاوت و ورود به وب‌سایتی دیگر

۴) اتفاقی در آن صفحه توسط مخاطب رخ ندهد (وب‌سایت ۳۰ دقیقه به حال خود رها گردد)

نرخ پرش چیست

چه نرخ پرشی مناسب است؟

بر اساس آنچه گوگل در گذشته منتشر کرده است، میانگین نرخ پرش میان ۴۱٪ تا ۵۵٪ است. ولی در حقیقت یک نرخ پرش به موارد زیر بستگی دارد:

  1. صنعت
  2. اعتبار یک برند
  3. نوع وب‌سایت
  4. نوع صفحه وب
  5. جایی که صفحه در وب‌سایت واقع شده است
  6. مشتری در کدام مرحله چرخه زندگی خود قرار دارد
  7. قصد کاربر
  8. و فاکتورهای پنهانی که روی این مورد تاثیر می‌گذارند

یک نکته اضافی در مورد نرخ پرش

گوگل آنالیتیکس برای نرخ پرش وب‌سایت‌هایی که در زمینه‌های مختلف به فعالیت می‌پردازند، معیارهایی استخراج کرده است که عبارتند از:

  • وب‌سایت‌های محتوا: ۴۰٪ الی ۶۰٪
  • وب‌سایت‌هایی که قصد دارند موقعیت فروش بالقوه خود را افزایش دهند (Lead Generation): برابر با ۳۰٪ الی ۵۰٪
  • وبلاگ‌ها: ۷۰٪ الی ۹۸٪
  • وب‌سایت‌های خرده‌فروش: ۲۰٪ الی ۴۰٪
  • سایت‌های سرویس‌دهی: ۱۰٪ الی ۳۰٪
  • صفحات فرود: ۷۰٪ الی ۹۰٪

در مطلب بعدی که درباره نرخ پرش است و چهارشنبه هفته آینده منتشر خواهد شد، روی موقعیتی تمرکز می‌کنیم که نرخ پرش بالا برای ما قابل قبول است.

 

*تمام مورادی که در این مطلب مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است و عنوان شده، بر اساس عملکرد Google Analytics است.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

9 دیدگاه در رابطه با “نرخ پرش و سناریوهای بوجود آمدن آن
  1. فروش فایل
    مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ — ۴:۲۳ ق.ظ

    از توضیحاتتون سپاسگذارم
    من یک سایت همکاری در فروش فایل دارم و Bounce Rate سایتم ۲۱.۲۰% هست. در این مورد توضیح میدید که این عدد برای سایت این چنین مناسبه یا نه؟

    • رامین جابری
      مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ — ۶:۱۴ ق.ظ

      درود، با توجه به اینکه میانگین نرخ پرش حدود ۴۰% هست و اکثر کمپانی‌ها نرخ پرش بیشتری دارن، میشه گفت که عدد خوب و قابل قبولیه.

  2. فید بک : نرخ پرش و سناریوهای بوجود آمدن آن | ایرانی سئو

  3. gujic
    مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ — ۷:۱۷ ق.ظ

    درود بر شما

    اطلاعات مفیدی بود آقای جابری. از شما سپاسگزارم

  4. نرسو
    مرداد ۲۷, ۱۳۹۵ — ۱:۳۴ ب.ظ

    ممنون از مطلب خوب و مفیدتون

  5. علیرضا
    مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ — ۶:۱۵ ق.ظ

    سلام
    مگه نرخ پرش هر چی کمتر باشه بهتر نیست؟
    من شنیده بودم زیر ۳۰ % خوبه ، پس این درصدهای متفاوت که فرمودین چیه پس؟

  6. قیمت طلا
    مرداد ۲۸, ۱۳۹۵ — ۸:۵۹ ق.ظ

    بسیار عالی بود . ممنون

  7. فید بک : چه زمانی نرخ پرش بالا قابل قبول است؟ | پرتال تبلیغاتی کشور

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !