digital-marketing-info

بازاریابی دیجیتال چیست ؟ + اینفوگرافیک

دیجیتال مارکتینگ - نویسنده : رامین جابری - ۱۸ آذر ۱۳۹۴

در حالی که اکثر افراد سنتی در زمینه بازاریابی، همچنان  برای رشد کسب‌وکارها به روش‌های قدیمی خود بسنده می‌کنند، روش‌های دیگری هم وجود دارد که بواسطه یک سری تکنولوژی و رسانه، می‌توانید به بهترین نحو و با هزینه‌ای معقول‌تر از آنها بهره ببرید.تبلیغات آنلاین و بازاریابی دیجیتال، در دهه اخیر آنقدر گسترده شده‎اند که اکثر افراد حرفه‎ای کسب‌وکارها، این دو مورد را یک علم به حساب می‎آورند و معتقدند که یادگیری زیرشاخه‎های این مهم، سبب می‎شود که راحت‎تر بتوانید تصمیمات استراتژیک برای تبلیغات و بازاریابی کمپانی خود بگیرید

بازاریابی دیجیتال چیست ؟

به استفاده از رسانه‌های جدید در راستای بازاریابی یک برند/محصول/سازمان می‌گویند. در این راستا می‌توانیم کارهای بسیاری انجام دهیم، ولی امروزه بازاریابی دیجیتال به اینترنت متکی است.

وب سایت فاکتور اصلی است : با ساختن یک هویت آنلاین برای برندتان، آگاهی در مورد آن را افزایش دهید. از سوی دیگر به کمک وب‌سایت می‌توانید مخاطبان هدف خود را راحت‌تر پیدا کنید.

وب سایت ما در چه وضعیتی است : محتوای شما نقش مهمی را در وب‌سایت‌تان ایفا می‌کند. باید همواره محتوای صفحات وب‌سایت را بررسی کرده و آن را بهینه‌سازی کنید.

چگونه صفحات را بهینه سازی می‌کنیم ؟

بیشتر به کمک استراتژی‌ها می‌توانید به بهینه‌سازی بپردازید تا برنامه نویسی. در واقع هر چه قدر محتوای تولیدی شما مفید‌تر باشد، ترافیک بیشتری وارد وب‌سایت شما خواهد شد. البته همیشه در نظر داشته باشید که باید بهترین وضعیت سئو را رقم بزنید.

همه می‌دانند که در صفحه اول نتایج جستجو بودن، خیلی مهم به حساب می‌آید. اکثر کاربران اینترنت ترجیح می‌دهند که خدمات یا محصولات مورد نظر خود را در صفحه اول نتایج موتورهای جستجو پیدا کنند. به کمک سئو شما می‌توانید،  یک دید کلی از وضعیت وب‌سایت خود در موتورهای جستجو بدست آورید و همینطور با صرف زمان در این راه ، ترافیک رایگان و کاربران هدفمند را جذب کنید.

کسب رتبه بهتر در نتایج موتورهای جستجو به رعایت استانداردهای آنها بستگی دارد و شامل فاکتورهای برای ایجاد وب سایتی کاربر محور است. در آکادمی ای نتورک مقاله سئو چیست در این مورد به طور کامل توضیح ارایه شده است و در این اینجا به برخی از این عوامل اشاره می کنیم :

سئو داخلی (On-Page SEO)

  • صفحه اختصاصی ۴۰۴: با استفاده از این صفحه، مشخص می‌گردد که لینک مورد نظر از بین نرفته و فقط در حال حاضر امکان نمایش آن وجود ندارد.
  • تیترها (Headings): تیترهای مناسب برای وب‌سایت شما یک سلسله مراتب مشخص برای عملکرد سئو  معین می‌کنند که مستقیما برای وب‌سایت شما موثر واقع می‌شود.
  • Friendly URL: به کمک کوتاه‌کننده‌های آدرس وب‌سایت‌ها، لینک خود را کوتاه کرده و نامی برای آنها تعیین کنید که به راحتی قابل تشخیص باشد.
  • Title Tags: برای هر صفحه از وب‌سایت خود نامی انتخاب کنید که به محتوای داخل آن مرتبط باشد.
  • Sitemap: به شما کمک می‌کند تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شوید.
  • استفاده از کلیدواژه‌ها در محتوا: در محتوای صفحات وب از کلیدواژه‌های خود، ۳ الی ۴ بار استفاده کرده و فراموش نکنید که باید این کلیدواژه‌ها به محتوای شما مرتبط باشند.
  • بهینه‌سازی تصاویر: به هر تصویر وب‌سایت خود توضیحات اضافه کرده و تنظیمات ALT را به آنها بدهید تا موتورهای جستجوگر، آنها را شناسایی کنند.

سئو خارج از سایت (Off-Page SEO)

  • نظرات وبلاگ (blog comments)
  • فعالیت در شبکه‌های اشتراک گذاری بوکمارک (Social bookmarking)
  • ارسال مقاله به دایرکتوری های مرتبط (Directory submission)
  • حضور در سایت های مربوط به سوال و پاسخ (Q&A)

فعالیت در شبکه های اجتماعی (Social Media marketing) :

با آنالیز فعالیت خود در رسانه‌های اجتماعی به راحتی می‌توانید از علاقمندی مخاطب خود آگاهی پیدا کنید و همینطور یک راه مستقیم برای ارتباط با آنها در اختیار دارید. بازاریابی شبکه های اجتماعی مبحث جذابی است که ما در بلاگ اد مقالات زیادی را در این مورد انتشار داده ایم. در اینجا به برخی از کاربردهای چند سوشال مدیا اشاره می کنیم :

  • به کمک توییتر می‌توانید با سرعت بیشتری محتوای ویروسی (Viral) تولید کنید
  • فیسبوک اشتراک‌گذاری محتوا را آسان کرده و اخیرا روی سئوی وب‌سایت‌ها هم تاثیر می‌گذارد
  • گوگل+ مستقیما روی سئو شما تاثیر می‌گذارد

در ادامه می‌توانید اینفوگرافیک این مقاله را نیز مشاهده کنید. اکثر این راهکارها در کشور ما مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا کسب‌وکارهای کوچک‌تر، بیشتر قدر چنین روش‌های کم هزینه‌ای را می‌دانند.

digital marketing infographic

لینک دانلود این اینفوگرافیک در فرمت PDF (گوگل داریو)

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

3 دیدگاه در رابطه با “بازاریابی دیجیتال چیست ؟ + اینفوگرافیک
  1. محتوا پادشاه است
    آذر ۱۹, ۱۳۹۴ — ۴:۵۰ ق.ظ

    نکاتی ساده که خیلی ها اون ها رو نادیده می گیرند!
    ممنون از به اشتراک گذاری

  2. hamid
    آذر ۲۳, ۱۳۹۴ — ۷:۳۰ ق.ظ

    با سلام
    دوست گرامی امکان دارد مطالب را برای دانلود pdf هم قرار دهید با تشکر

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !