leadgen

با لید و شیوه جمع‌آوری آن بیشتر آشنا شوید

ارتباط با مشتری - نویسنده : رامین جابری - ۴ مرداد ۱۳۹۴

بی‌شک برای شما هم پیش آمده که از سوی کسب‌وکارهای مختلف برای معرفی محصول یا خدمات با شما تماس گرفته شده. به احتمال زیاد خدمات یا محصولات آن‌ها اصلا به کار شما نمی‌آید. در نهایت آن تماس به نظر شما فقط یک مزاحمت به حساب می‌آید. اینجاست که آن کسب‌وکار به نتیجه می‌رسد که با انجام یک فرآیند ساده، مستقیماً سراغ مخاطب هدفش برود و افرادی را هدف‌گیری کند که احتمال علاقمندی آن‌ها به محصولات آ‌ها بیشتر باشد. بگذارید شما را با مفهوم Lead و Lead Generation آشنا کنم.

Lead به افرادی گفته می‌شود که از یک راهی به محصولات و یا خدمات شما علاقه نشان داده‌اند. به طور مثال فردی غرفه شما در یک نمایشگاه را مشاهده کرده و سپس تصمیم گرفته از طریق پر کردن فرم‌های موجود در غرفه شما نشان دهد که دوست دارد با شما همکاری داشته باشد.

حالا ببینیم که تولید لید یا همان Lead Generation به چه معنا است، دقیقا شامل چه مواردی است و چه کمکی به کسب‌وکار شما می‌کند؟

 

به صورت کلی شما زمانی به یک لید دسترسی پیدا می‌کنید که از طریق شخصی به یک سری اطلاعات شخصی آن فرد دسترسی پیدا کنید و آن اطلاعات به صورت آگاهانه در اختیار شما قرار گرفته باشد.

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های تولید لید (Lead Generation) ارائه کوپون‌ برای شرکت در رویدادها و یا فروش خدمات و محصولات است که مخاطب در ازای آن اطلاعات خود را به شما می‌دهد. همین مبادله ساده نشان‌دهنده این است که دریافت‌کننده کوپن از ارائه اطلاعات خود رضایت داشته و به محصولات و خدمات شما علاقه نشان داده‌است.

روش دوم این است که محتوایی مانند یک کتاب الکترونیکی را به طور رایگان در یک صفحه فرود قرار دهید و شرط ارسال کتاب، ردیافت اطلاعات مخاطب باشد. در این حالت هم مخاطب خود به  محتوای شما علاقه نشان داده و با رضایت اطلاعاتش را در اختیارتان می‌گذارد. شما هم در آینده می‌توانید با او از طریق ایمیل و یا حتی تماس تلفنی ارتباط برقرار کنید.

 

بدون شک این‌ها تنها روش‌های تولید لید (Lead Generation) نیستند و راه‌کارهای بسیاری وجود دارند که به‌واسطه آن‌ها می‌توانید یک رابطه تعاملی و منطقی با موقعیت فروش یا Lead خود ایجاد کنید. اگر شما از روش خاصی استفاده می‌کنید، آن را با ما در میان بگذارید.

برچسب ها : ,

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

یک دیدگاه در رابطه با “با لید و شیوه جمع‌آوری آن بیشتر آشنا شوید
  1. هادی
    مرداد ۴, ۱۳۹۴ — ۸:۱۵ ق.ظ

    cold calling هم یک راه خوب برای پیدا کردن leadهای جدید هست و بخصوص برای محصولات B2B جواب میده.

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

azar-events

رویدادهای آذر ماه

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !