google-s-birthday

وقتی روز تولد یک کمپانی مشهور فکر همه را مشغول خود می‌کند!

بررسی نمونه‌های موردی - نویسنده : رامین جابری - ۵ مهر ۱۳۹۴

استهر کمپانی کوچک و بزرگی نیاز دارد که هر از چند گاهی وضعیتی برای خود ایجاد کند که کمی نام او بیشتر دیده شود. خیلی از کمپانی‌ها مانند فولکس‌واگن با خرابکاری خود، نامشان را در سطح رسانه‌ها دیده می‌شود و بعضی دیگر هم با یک استراتژی صحیح، سبب می‌شوند که داستانشان به صورت ویروسی (Viral) در سطح رسانه‌ها پخش گردد. امروز هم نام کمپانی گوگل هم به خاطر دودل اخیرش حسابی در اکثر رسانه‌ها دیده می‌شود.

 

این دودل برای تولد ۱۷ سالگی خود کمپانی گوگل طراحی شده‌است و توانسته به سرعت در اکثر رسانه‌ها بازخوردهای متفاوتی دریافت کند. موضوع اصلی فقط تولد گوگل نیست، بلکه اصل قضیه اینجاست که هیچ کس دقیقا نمی‌داند که تولد گوگل چه روزی است؛ حتی خود گوگل!

 

اکثر پس از دیدن دودل واقع در صفحه اول سایت گوگل روی آن کلیک کنید، مستقیما سوال “when is google’s birthday” برای شما جستجو می‌شود و دقیقا همینجاست که می‌توانید دریابید که گوگل قصد داشته برای خودش یک کمپین ویروسی طراحی کند.

 

به نظر می‌آید که گوگل در این مسیر بسیار موفق عمل کرده و توانسته نام خود را سریعا در خیلی از خبرگزاری‌های معتبر چون Telegraph و The Independent آورده و داستان تولدش را به یک موضوع ویروسی تبدیل کند.
البته داستان اصلی این است که چندین بار خود گوگل در روزهای مختلف برای تولدش جشن گرفته و به همین دلیل چندین روایت مختلف بوجود آمده است.

 

البته خیلی از خبرگزاری‌ها اعلام کرده‌اند که امروز، یعنی ۲۷ سپتامبر تولد دودل‌های گوگل است و تولد گوگل همان روز ۴ سپتامبر به حساب می‌آید.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

2 دیدگاه در رابطه با “وقتی روز تولد یک کمپانی مشهور فکر همه را مشغول خود می‌کند!
  1. saman
    مهر ۸, ۱۳۹۴ — ۳:۳۲ ب.ظ

    ببخشید دودل یعنی چی؟

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !