بازاریابی محتوا - نویسنده : -
محتوا جزء مهمی از بازاریابی آنلاین است و این که اکثر رقبای شما بر روی بازاریابی محتوایی تمرکز کردهاند، شما بهتر است با ایدههای جدیدی از محتوا ظاهر شوید.
همیشه آسان نیست که برای تولید محتوا ایدههای جدید داشته باشید. گاهی اوقات صنعتی که در آن هستید بسیار کوچک است یا گاهی اوقات قربانی بلوک نویسنده میشوید.
استراتژیهای این مقاله نه تنها قابل استفاده برای پستهای وبلاگ هستند، بلکه به شما کمک میکنند در موضوعات پادکستها، اینفوگرافیها، کتابهای الکترونیکی یا محتواهای دیگر ایده بگیرید.
فیس بوک محبوب ترین شبکه اجتماعی است، بنابراین جای تعجب نیست که گروههای فیس بوک منبع ثابت ایدههای جدید است. در گروههای مختلف که به کسب و کار شما مرتبط است عضو شوید و در بحثها مشارکت کنید.
اگر یک گروه خاصی را پیدا کردید که برای کسب و کار شما ارزشی ایجاد نمیکند، آن را ترک کنید. با مشارکت در بحثها، شما درمییابید که چه سولات و چه موضوعات رایجی مطرح است که به کسب و کار شما نیز مرتبط است.
شما باید در صنعت خود در رسانههای اجتماعی به ویژه توئیتر، به دنبال افراد تاثیر گذار باشید. صفحات رسانههای خود را مرور کنید و مقالاتی را که به اشتراک گذاشتهاند یا توصیه به مطالعه میکنند را ببینید. کلیک کنید و ببینید که آیا آن چیزی است که مخاطب شما علاقمند به آن مطالب هستند یا خیر. اگر در یک توئیت خاص تعامل زیادی صورت بگیرد، این یک نشانه عالی است که خوانندگان وبلاگ شما نیز از خواندن آن مطلب لذت خواهند برد.
انجمنها یک منبع عالی برای موضوعات محسوب میشود زیرا مکانی است که افراد در آن حضور پیدا میکنند تا سوالات خود را مطرح کنند. به سوالاتی که اخیرا جوابهای زیادی برای آن مطرح شده توجه کنید. این به طور معمول یک نشانه خوبی است زیرا یک موضوع مرتبط با کسب و کار شماست که مردم نیز به آن علاقمندند. امروزه جوامع آنلاین و انجمنها تقریبا در خصوص تمامی موضوعات تشکیل میشوند.
اگر از روز اول یک لیست ایمیل ایجاد کرده باشید، که از اقدامات اصلی هر کسب و کار است، میتوانید از مشترکان خود نظرسنجی کنید و دریابید که علاقمند به خواندن چه مطالبی هستند. این منبع میتواند اصلی منبع ایدههای محتوای شما محسوب شود، زیرا این افراد بهترین گزینه برای خرید از محصولات یا استفاده از سرویس شما خواهند بود. شما میتوانید با یک ایمیل ساده بپرسید ” علاقمند به خواندن چه مطالبی هستید؟” یا با استفاده از یک اپلیکیشن نظرسنجی ایمیل خود را ارسال کنید. این استراتژی به شما کمک میکند که محتوایی تولید کنید که خریداران شما با آن ارتباط برقرار میکنند و ارزش طول عمر مشتریان شما را افزایش میدهد.
هر صنعت، وبلاگ محبوبی دارد. بنابراین ۱۰ وبلاگ برتر را شناسایی کنید که مخاطبان شما بیشتر احتمال دارد مقالات آنها را بخوانند و شروع به نظارت بر نظرات در پستهای محبوب آن وبلاگ کنید. این افراد همان افرادی هستند که مشتریان بالقوه شما هستند، بنابراین با دسته بندی موضوعات برای سوالات آنان، به شما کمک خواهد کرد تا ترافیک جستجوهای آگاهانه را جذب کنید و اگر افراد به وبلاگ شما مراجعه میکنند تا موضوعاتی را بخوانند که به سوالات آنان پاسخ میدهد، شانس تبدیل شدن آنان به مشتریان واقعی را افزایش خواهد داد.
هر تیمی که با مشتریات شما به طور روزانه و مستقیم مکالمه دارد منبع خوبی برای محتوای شما محسوب میشود. از آنها فهرستی از ده پرسش رایج خدمات مشتریان را درخواست کنید. از طریق آن لیست شما میتوانید پستهای بلاگ متعددی تولید کنید. این کار همچنین تعداد سوالات خدمات مشتریان را کاهش خواهد داد زیرا بسیاری از سوالات رایج در وبلاگ شما پاسخ داده شدهاند.
پستهای قدیمیتر موفق در وبلاگ شما میتوانند منبع خوبی از ایدههای محتوا باشند. همانطور که اکثر صنایع در طول زمان تغییر کرده و تغییر میکنند، موضوعات قدیمی را میتوان برای زمان حال به روز کرد و دوباره نوشت. اگر به دادههای گوگل آنالیتیکس توجه کنید میتوانید پستهایی را که بیشترین بازدید را دریافت کردهاند و همچنین مطالبی که بیشترین مدت زمان کاربر در آن صفحه صرف کرده است شناسایی کنید. هنگامی که این موارد را شناسایی کردید، به پست خود مراجعه کنید، تعداد کسانی که پست شما را به اشتراک گذاشتهاند و تعداد نظرات را ملاحظه کنید تا تعیین کنید آیا ارزش بازدید مجدد برای پستهای آینده را دارد یا خیر.
هنگامی که شما در باکس جستجوی گوگل تایپ کنید، همیشه لیستی از پیشنهادات برای شما نمایان میشود. با بازی با موضوعات و اصطلاحات مرتبط، اغلب میتوانید برخی ایدههای جدید محتوایی تولید کنید. شما باید خلاق باشید و جدا از باکس گوگل فکر کنید ولی اغلب هم میتوانید از پیشنهادات باکس گوگل ایده بگیرید.
برچسب ها : بازاریابی محتوا, محتوا
تبلیغات
دیجیتال مارکتینگ - ۱۸ فروردین ۱۳۹۷
بازاریابی شبکههای اجتماعی -
بازاریابی شبکههای اجتماعی -