seo

تفکرات اشتباه در مورد سئو

سئو و بهینه سازی سایت - نویسنده : رامین جابری - ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

اکثر افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ به فعالیت می‌پردازند، کم‌ و بیش اطلاعاتی در مورد راهکارهای دیجیتال در ذهن خود دارند. اما تفکرات اشتباه به مرور زمان در مورد هر راهکار بوجود آمده و باعث شده که خیلی از ما به تفکرات اشتباهی، باور پیدا کنیم که حقیقت ندارند. برای مثال در گذشته استفاده از متا تگ کیورد توسط خود گوگل پیشنهاد داده شده بود اما امروزه تاثیر آن را نادیده گرفته است و حتی ممکن است برای استفاده از آن به دردسر بیافتید. این تغییرات با توجه به رضایت کاربر و نمایش نتایج درست و صحیح برای آنها در نظر گرفته می‌شود. در این مقاله به برخی از نکات که ممکن است شما را به اشتباه بیاندازد اشاره خواهیم کرد. فراموش نکنید همواره بخش سئو را در بلاگ‌اد دنبال کنید.

 

۱- سایت باید به گوگل معرفی شود.

صرفاً با معرفی وب‌سایت به گوگل شما نمی‌توانید به بهبود وضعیت سئو امیدوار باشید زیرا گوگل به کیفیت محتوای وب‌سایت اهمیت می‌دهد.

 

۲- SEO دیگر کاربردی ندارد چون خود گوگل می‌فهمد.

این طرز فکر که خود گوگل سایت‌های مناسب را پیدا می‌کند و دیگر نیازی به بهینه‌سازی سئو نداریم یک اشتباه محض است، زیرا گوگل بر اساس دستورالعمل‌های سئو کار می‌کند و شما باید تمام دستورالعمل‌ها را انجام داده باشید.

 

۳- سئو کلاهبرداری است.

برخی با این تفکر که سئو وسیله‌ای جهت فریب موتورهای جستجو است، سئو را یک روش کلاهبرداری و فریب موتورهای جستجو می‌دانند. در صورتیکه موتورهای جستجو ازجمله گوگل همواره راهکارهایی جهت بهبود سئو ارائه می‌دهند.

 

۴- داشتن لینک زیاد بهتر از محتوای زیاد است.

داشتن لینک زیاد به‌تنهایی تأثیر زیادی بر روی سئو نخواهد داشت. بهتر است محتوای سایت یکتا و باارزش را به‌جای داشتن لینک‌های زیاد و بی‌ارزش در وب‌سایتتان جایگزین کنید.

 

۵- داشتن سایت امن (Https) اهمیتی در سئو ندارد.

گوگل دریکی از آخرین به‌روزرسانی هایش اعلام کرد که به وب‌سایت‌هایی که از پروتکل امن استفاده می‌کنند امتیاز بیشتری نسبت به سایر وب‌سایت‌ها می‌دهد.

 

۶- داشتن متا دسکریپشن بیشترین تأثیر را بر روی سئو دارد.

متا دسکریپشن بر روی سئو وب‌سایت شما تأثیرگذار است ولی به‌تنهایی نمی‌تواند به شما کمکی بکند. در کنار داشتن متادسکریپشن باید موارد دیگر سئو نیز رعایت شوند.

 

۷- برای بهبود وضعیت SEO باید برنامه‌نویس حرفه‌ای باشیم.

دستورالعمل‌های مربوط به بهینه‌سازی موتورهای جستجو درمحیط اینترنت به فراوانی وجود دارد و اکثر این دستورالعمل‌ها را بدون نیاز به داشتن تخصص درزمینه برنامه‌نویسی، خود شما می‌توانید به‌راحتی و با در نظر گرفتن این دستورالعمل‌ها، به بهبود وضعیت سئو وب‌سایتتان کمک کنید.

سئو

۸- SEO فقط بهبود کلیدواژه‌های سایت است.

کلیدواژه‌ها تاثیر زیادی بر روی سئوی وب سایت دارند اما بازهم به‌تنهایی قادر به بهبود کیفیت سئو وب‌سایت نیستند.

 

۹- صفحه اصلی باید محتوای بسیار زیادی داشته باشد.

این طرز فکر که صفحه اصلی سایت باید محتوای بسیار زیادی داشته باشد یک اشتباه محض است. زیرا ربات‌های موتورهای جستجو مطالب تمامی صفحات وب سایت را بررسی می‌کنند.

 

۱۰- هر چه تعداد صفحات بیشتر باشد، سئو بهتری خواهیم داشت.

تعداد صفحات وب‌سایت تأثیری بر روی سئو ندارد بلکه میزان و کیفیت محتوای سایت هست که تأثیر زیادی بر روی سئو دارد.

 

۱۱- SEO و الکسا رابطه مستقیم باهم دارند.

الکسا یک سرویس آمارگیری مستقل است که تنها به شمارش و رتبه‌بندی سایت‌ها ازنظر بازدید می‌پردازد.

 

۱۲- دامنه‌های بین‌المللی رتبه بهتری در گوگل دارند.

این طرز فکر که دامنه‌های بین‌المللی مثل com بر روی سئو تأثیر می‌گذارد یکی دیگر از اشتباهات رایج درزمینه سئو می‌باشد. شما با دامنه‌های داخلی مانند ir می‌توانید سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

 

۱۳- خرید بک لینک به SEO کمک می‌کند.

داشتن لینک یکی دیگر از روش‌های بهبود سئو می‌باشد اما داشتن لینک از سایت‌های بی‌کیفیت می‌تواند باعث افت وضعیت سئوی وب‌سایت شما شود. پس در استفاده از لینک ب سیر دقت کنید که اولاً لینک از یک وب‌سایت باکیفیت و دوما از یک وب‌سایت مرتبط با موضوع وب‌سایت شما گرفته‌شده باشد.

 

۱۴- انجام سئو تضمینی توسط افراد و شرکت‌ها

سئو کلاه‌برداری نیست ولی اگر شخص یا شرکتی به شما بگوید که به‌صورت تضمینی برای شما سئو انجام می‌دهد و شمارا به رتبه اول جستجوهای گوگل می‌برد، یک کلاه‌بردار است.

 

۱۵- CMS ها سئوی خوب یا بدی دارند.

سی‌ام اس ها با استفاده از افزونه‌ها و کدها می‌توانند تغییرات مربوط به سئو را انجام دهند. این که بگوییم یک سی‌ام اس ازنظر سئو ضعیف و دیگری قوی است، یک اشتباه است.

 

۱۶- گوگل مخالف SEO است.

گوگل و سایر موتورهای جستجو همواره روش‌هایی جهت بهبود وضعیت سئو وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهند. همین دلیل کافی است که بدانیم گوگل و سایر موتورهای جستجو نه تنها مشکلی با سئو ندارند بلکه از آن حمایت می‌کنند. با رعایت استانداردها در واقع شما به نظر کاربران اهمیت می‌دهید و گوگل همین را میخواهد.

 

۱۷- گوگل از آمار آنالیتیکس علیه شما استفاده می‌کند.

گوگل آنالیتیکس یک سرویس بسیار مفید است که گوگل آن را به‌صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده است تا به‌وسیله آن کاربران بتوانید آمارهای مربوط به بازدید وب‌سایت خود را بررسی کنند. گوگل نه تنها از طریق این سرویس از شما جاسوسی نمی‌کند بلکه به شما در تحلیل و رفع معایب و بهبود وضعیت سئو وب‌سایتتان کمک می‌کند.

 

۱۸- آدرس صفحه باید با Html تمام شود.

صفحات وب‌سایت شما بر اساس نوع ساختار می‌تواند با هر پسوندی به اتمام برسد و لزوماً نباید با پسوند اچ تی‌ام آل خاتمه یابد.انواع مختلف دیگر از آنها می‌تواند شامل php و asp نیز باشد.

 

۱۹- یک بار انجام سئو کافی است.

بزرگ‌ترین اشتباه صاحبان وب‌سایت‌ها این است که فکر می‌کنند با یک بار انجام دستورالعمل‌های سئو کار آن‌ها تمام‌شده و باید در نتایج اولیه جستجو قرار بگیرند. با توجه به این‌که موتورهای جستجو به‌صورت پیاپی در حال تغییر الگوریتم‌ها و دستورالعمل‌های سئو هستند، شما هم باید به‌صورت مداوم وضعیت سئو سایت خود را چک نمایید و با توجه تغییرات جدید، به‌روزرسانی نمایید. همچنین این قانون در مورد محتوا نیز صدق می‌کند و همواره باید بخش وبلاگ و مقالات را به روز رسانی کنید.

 

۲۰- کلیدواژه خاصی را می‌خواهم در رتبه اول نتایج جستجو داشته باشم.

این‌که شما بخواهید با یک کلیدواژه خاص مثل گوشی آیفون، در رتبه اول نتایج جستجو قرار بگیرید، تقریباً غیرممکن است. زیرا این‌گونه کلیدواژه‌ها توسط سایت‌های متعدد با موضوعات فراوان بهینه‌سازی می‌شوند. بهتر است به‌جای اینکه شما وقتتان را بر روی چنین کلمه کلیدی صرف نمایید، بر روی کلیدواژه دو یا سه حرفی که احتمال می‌دهید بیشترین جستجو را داشته باشند، کارکنید.

 

نتیجه گیری

همیشه در نظر داشته باشید که SEO یک مورد نسبی به حساب می‌آید و ممکن است که شما با رعایت یک سری قوانین مربوط به آن و اجتناب از تفکرات اشتباه، بتوانید SEO خوبی برای وب‌سایت خود رقم بزنید.اگر همواره الگوریتم‌های گوگل را دنبال کنید می‌توانید هم زمان با این تغییرات سایت خود را برای گوگل و کاربران و به صورت استاندارد بهینه سازی (سئو) کنید.

 

این مطلب توسط سایت چکاپ ارایه شده است.

برچسب ها :

start campaign

کسب‌وکار خود را رشد دهید...

راه‌کارهای ای‎نتورک برای رشد کسب‌وکار شما

بیشتر بدانید

رامین جابری

من از دوره نوجوانی به حوزه تولید محتوا علاقمند شدم و با روی کار اومدن رسانه‌های اجتماعی، تصمیم گرفتم به صورت جدی در زمینه تولید محتوا در این رسانه‌ها، به فعالیت بپردازم. به شدت به مد، موسیقی بین ‌المللی، آشپزی مدرن و بازی‌های ویدئویی علاقه دارم و زمان فراغتم هم صرف همین موارد می‌کنم.

تبلیغات

17 دیدگاه در رابطه با “تفکرات اشتباه در مورد سئو
  1. فید بک : تفکرات اشتباه در مورد سئو | پرتال روزنه نور

  2. حمید
    اردیبهشت ۶, ۱۳۹۵ — ۱۱:۳۱ ق.ظ

    سلام. ممنون از مطالب خوبتون
    در یه قسمت فرمودید: “بسیار دقت کنید که لینک، از یک وب‌سایت مرتبط با موضوع وب‌سایت شما گرفته‌شده باشد.”

    با توجه به این موضوع اگر مثلا یک سایت تفریحی،فرهنگی،خبری،ورزشی (مثلا بیتوته) مطلبی منتشر کرد که مرتبط با حوزه کاری ما بود و ما در قسمت نظرات همون صفحه نظرمون رو بنویسیم و لینک وبسایتمون رو قرار بدیم توصیه بالا رو رعایت کردیم؟

    چون چنین سایتهایی بصورت تخصصی برای یک حوزه مطلب منتشر نمی کنند!

  3. اسماعیلی فرد
    اردیبهشت ۶, ۱۳۹۵ — ۵:۳۶ ب.ظ

    سلام
    مطلب مفیدی بود
    من یه تجربه دیگه رو خدمت دوستان عرض کنم
    اول اینکه همیشه حداقل دو سه تا پست ثابت که دائم محتوای اون تغییر میکنه رو توی سایتتون داشته باشید چون در واقع گوگل و سایر موتور های جستجو به لینک یک مطلب رتبه میدن و وقتی شما توی سایتتون یه مطلب مثلا در مورد جوک داشته باشید ، بهتره در صورتی که مطلب جدیدی میخواید در این زمینه بذارید ، مطلب رو توی همون پست قبلی جایگزین کنید و یا به شکلی اون رو به مطلب قبلی الحاق کنید و با اضافه کردن یک کلمه مثل ویرایش ۲ به عنوان مطلب اون رو دوباره به اولین مطالب سایت خود منتقل کنید ، با این کار دو تا سود میبرید ، اول اینکه نمیخواد منتظر باشید تا گوگل بعد از حدود ۲۴ ساعت این مطلب رو در نتایج جستجو بیاره چون قبلا این مطلب با همین آدرس ایندکس شده ، دوم اینکه آمار بازدید این مطلب با آمار قبلی در آنالیزور گوگل جمع میشه و در واقع گوگل به جای اینکه دو تا مطلب با مثلا ۵۰۰ تا بازدید رو در نظر داشته باشه (و هر کدوم رو توی صفحات بعدی گوگل نمایش بده) ، یه مطلب با ۱۰۰۰ تا بازدید رو در نظر میگیره ، لذا با شانس بیشتری میتونه بیاد توی صفحه اول و توی صفحه ی اول هم قطعا بازدید بالا میره

  4. کودک سیتی
    اردیبهشت ۹, ۱۳۹۵ — ۱:۱۱ ق.ظ

    سلام
    مطلب مفید و کاملی بود. در مورد مشکل کپی برداری های متعدد از مطالب سایت توسط سایتهای دیگر از جمله سایتهای فید خوان راهنمایی بفرمایید. مطالب سایتم بارها در سایتهای دیگر کپی شده و در بسیار موارد گوگل سایتهای کپی کار را – حتی به صورت موقت و چند ماه – بالاتر از سایتم نشان می دهد و مشکل اصلی این است که به محض اینکه یکی از این سایتهای کپی کار افت رتبه می کند، چند سایت دیگر با همان الگو شروع به کار می کنند.
    ممنون

  5. حمیدرضا
    اردیبهشت ۹, ۱۳۹۵ — ۲:۲۵ ب.ظ

    سلام
    خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
    استفاده کردم .
    همیشه از سایتتون بازدید میکنم 🙂

  6. salar
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۵ — ۵:۱۵ ب.ظ

    عالی بود واقعا استاندارد سئو همین اصولی هستند که ذکر می کنید!

  7. علی جعفریhttp://www.kazeroonnegah.ir/
    اردیبهشت ۱۴, ۱۳۹۵ — ۹:۳۹ ب.ظ

    به نظر من همه این مباحث سرکاری هست
    آخه من از روزی که نرم افزار بیهنه سازی سئو نصب کردم و البته به صورت ویژه هم دستورالعمل های مربوز به اون را اجرا میکنم حدود ۹ هزار رتبه از الکسا را از دست دادم
    و این پس رفت متاسفانه همچنان ادامه داره .
    از الکسای ۸ هزار به الکسای ۱۷ هزار برگشتم و احتمالا تا بیست هزارتا هم افت داشته باشه .

    • رامین جابری
      اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۵ — ۱۲:۲۷ ب.ظ

      شاید توسط گوگل پنالتی شده باشین که همچین اتفاقی رخ داده!

    • سئو وردپرس
      مرداد ۱۰, ۱۳۹۵ — ۱:۱۱ ب.ظ

      رتبه الکسا فقط براساس میزان بازدیدهای روزانه است و هر روز برحسب تعداد بازدید کم و زیاد میشه.
      این افت بازدید هم دلایل مختلفی میتونه داشته باشه.
      مثلا ممکنه تبلیغاتی گرفته بودین و این تبلیغات تموم شده…
      یا اینکه به کسی سفارش سئو و تبلیغ داده بودین ولی اون طرف به جای سئو، فقط بازدید کننده ی خودکار و رباطی به سایتتون میفرستاده و الان دیگه نمیفرسته…
      یا اینکه اگر از گوگل ورودی خوبی داشتید، و این افزونه سئویی که نصب کردید اشکال و عیبی داشته و باعث شده لینکهای ایندکس شده شما در گوگل دچار مشکلی شده باشند.
      پنالتی توسط گوگل هم ممکنه، البته اگر اقدام به خرید بک لینک بی کیفیت یا سئوی غیرمتعارف کرده باشید…
      (اینها نظر شخصی بنده بود، البته نه به عنوان یه متخصص در این زمینه)

  8. علی جعفریhttp://www.kazeroonnegah.ir/
    اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۵ — ۸:۲۷ ب.ظ

    والا ما تو محوطه جریمه خطا نکردیم که پنالتی بشیم
    دوستان اگه ممکنه و کسی اطلاعات دقیق تری داره کمک کنه ممنون میشم

    • خشایار
      اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۵ — ۱۲:۲۵ ب.ظ

      رتبه در الکسا به هیچ وجه مستقیما به بهینه سازی برای موتور جستجو ربط نداره، الکسا فقط آمار بازدید، زمان صرف شده در سایت و تعداد لینک ها به صفحه رو به طور متوسط در سه ماه گذشته معیار رتبه بندی قرار می ده؛ آمار ترافیک رو هم فقط از روی مرورگرهایی که افزونه اون رو دارند یا سایت هایی که برای ویجتش رجیستر کردن در میاره. کلا الکسا آمار به درد بخوری نمیده، من خودم باز ویزیت های خودم با الکسا تولبار یه سایت متروکه رو به ۶ هزار ایران و ۲۰۰ هزار دنیا رسوندم ولی کافیه یه هفته سر نزنی بهش کلی افت می کنه. آمار شما هم احتمالا به خاطر ویزیت خودتون بوده.

  9. monadbn
    اردیبهشت ۲۱, ۱۳۹۵ — ۱۰:۵۴ ق.ظ

    دقیقا خیلی ها این تصورات کلیشه ای رو دارن البته به این مورد که انتظار نتیجه دادن سئو درزمان کوتاه هم بیهوده است باید اشاره کرد

  10. سیدرضا بازیار
    خرداد ۱, ۱۳۹۵ — ۱۱:۱۴ ق.ظ

    نکات جالبی بود
    تشکر

  11. گالری انگشتری مهدی
    خرداد ۱۰, ۱۳۹۵ — ۷:۲۴ ق.ظ

    امیدوارم بقدری درباره سئو آموزش و روشنگری بشه که مبالغ گزافی که برخی برای این منظور و با فریب مخاطب میگیرند حذف بشه و سئو از حالت یکسری رازای مگو به رعایت فنون و قواعد درمیان مردم ما تبدیل بشه تا بجای سعی مداوم بر تقلب و شیوه های ناکارآمد و مزاحم روی قواعد درست کار کنند.

  12. Ben
    مرداد ۱۰, ۱۳۹۵ — ۲:۳۲ ب.ظ

    کامل بود … ممنونم

درباره این مطلب دیدگاهی بنویسید...

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز با * علامت‌گذاری شده‌اند.

supermarket

سرنخ‌هایی که رشد هایپرکا را میسر کردند

بررسی نمونه‌های موردی - ۱۶ آذر ۱۳۹۵

عضویت در خبرنامه

ایمیل شما برای هیچ منظور دیگری استفاده نخواهد شد !